Geld verkoop huis
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Geld verkoop huis
+1Lirec schreef:Maak je geen illusies: de "100.000€ gewaarborgd bedrag" is een puur fictieve maatregelen, gecommuniceerd in tijden van crisis om de kranten & burgers te sussen.
Wanneer er daadwerkelijk een grootbank geheel en finaal overkop zou gaan dan is "de staat" totaal niet in staat dit ook werkelijk na te komen. Zou men het daadwerkelijk willen nastreven dan moet dit geld:
-ofwel geleend worden en op termijn met belastinggeld terugbetaald (of men dit geleend krijgt val te bezien + belastingsverhogingen zouden enorm moeten zijn => onmogelijk zonder de gehele economie onderuit te trekken)
-ofwel aangeslagen worden bij de gehele bevolking (bvb x% op het totaalvermogen van elk gezin => juridisch quasi onmogelijk)
Conclusie: de waarborg is een goedkope wortel om iedereen te bedaren, de communicatie ervan alleen al zorgt ervoor dat de waarborg niet daadwerkelijk nodig gaat zijn, is ze toch ooit nodig dan blijkt dat het onmogelijk is waardoor de waarborg de facto vervalt.
@lirec: Geen idee wat te verwachten in geval van 'gebruik' van het garantiefonds (hopelijk nooit). Ik gaf het maar aan; iedereen doet er mee wat hij wil. Het staat je ook vrij meer dan 100000€ op jouw naam bij eenzelfde bank te plaatsen; geen probleem.
Vroeger was er een garantiestelsel tot 20000€ voor de 100000-regel en ik heb daar altijd aan vastgehouden: nooit meer dan 20000€/bank.
Andere tijden, andere wetgevingen, ander gefoefel zeker? Just my 2cents.
Vroeger was er een garantiestelsel tot 20000€ voor de 100000-regel en ik heb daar altijd aan vastgehouden: nooit meer dan 20000€/bank.
Andere tijden, andere wetgevingen, ander gefoefel zeker? Just my 2cents.
Wat zijn dat hier toch allemaal doemdenkers op het forum.