Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Besparingstips
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

gemeentelijke vuilzakken los te koop?

Het leven wordt alsmaar duurder. Deel hier je tips om te besparen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
28 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
veje
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer veje
Verstuur privébericht

Re: gemeentelijke vuilzakken los te koop?

• Citeer

Bericht door veje » 9 april 2020, 14:21

doe die verdeling op het moment van aankoop, met het risico van een zak te veel weg te geven :P

Nightwolf
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Nightwolf
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nightwolf » 9 april 2020, 14:28

ludo schreef: ↑9 april 2020, 14:19
Als hij de zakken niet meer mag gebruiken, zal iemand anders van zijn gemeente er ook niets mee kunnen doen..
Whahahaha, ja strak plan, ik ga al mijn zakken die niet meer tellen aan een minderbedeelde geven. Kan hij nog een boete krijgen voor sluikstorten. En een jaar dienstverlening? We betalen hier al meer dan genoeg belastingen voor een gebrekkige dienstverlening dat ik het stad zeker geen cadeau's ga geven ::)

De prijzen die Ludo daar opnoemde zijn prijzen waar we hier maar van kunnen dromen. De enige die ik vanbuiten ken van bij ons zijn:
-kleine vuilniszak van 30L: nu 1,11 euro
-PMD zak: 0,30
-GFT bak: 0,89

En dat je er financieel niet op verliest door telkens een nieuwe rol te moeten aankopen bij inruilen klopt. Maar die inruilpunten zijn natuurlijk wel enkel open op weekdagen tussen 8 en 17u. Dus ik moet verlof nemen om mijn zakjes te gaan ruilen...

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 9 april 2020, 14:36

Nightwolf schreef: ↑9 april 2020, 14:28
ludo schreef: ↑9 april 2020, 14:19
Als hij de zakken niet meer mag gebruiken, zal iemand anders van zijn gemeente er ook niets mee kunnen doen..
Whahahaha, ja strak plan, ik ga al mijn zakken die niet meer tellen aan een minderbedeelde geven. Kan hij nog een boete krijgen voor sluikstorten. En een jaar dienstverlening? We betalen hier al meer dan genoeg belastingen voor een gebrekkige dienstverlening dat ik het stad zeker geen cadeau's ga geven ::)

De prijzen die Ludo daar opnoemde zijn prijzen waar we hier maar van kunnen dromen. De enige die ik vanbuiten ken van bij ons zijn:
-kleine vuilniszak van 30L: nu 1,11 euro
-PMD zak: 0,30
-GFT bak: 0,89

En dat je er financieel niet op verliest door telkens een nieuwe rol te moeten aankopen bij inruilen klopt. Maar die inruilpunten zijn natuurlijk wel enkel open op weekdagen tussen 8 en 17u. Dus ik moet verlof nemen om mijn zakjes te gaan ruilen...
Denk dat de meeste gemeenten ook wel avond openings uren hebben,voor de mensen die werken van 9 tot 5 hoor.
Daarbij zijn ze heel het jaar 5 op 7 open, je zal ook in je verlofperiode wel een uurtje kunnen uittrekken om je zakjes indien van toepassing te gaan ruilen als je op jezelf bent aangewezen.. Toch???
Er zijn mensen die van iets dat er niet is, een gigantisch probleem kunnen maken...
Laatst gewijzigd door ludo op 9 april 2020, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.

veje
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer veje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door veje » 9 april 2020, 14:37

als je het niet wil snappen, so be it.
Ik ben blij voor je dat een eenvoudige rol vuilzakken één van uw grootste problemen is. Veel mensen zullen hun leven en hun problemen maar al te graag ruilen met je.

Nightwolf
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Nightwolf
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nightwolf » 9 april 2020, 14:40

ludo schreef: ↑9 april 2020, 14:36

Denk dat de meeste gemeenten ook wel avond openings uren hebben,voor de mensen die werken van 9 tot 5 hoor.
Daarbij zijn ze heel het jaar 5 op 7 open, je zal ook in je verlofperiode wel een uurtje kunnen uittrekken om je zakjes indien van toepassing te gaan ruilen als je op jezelf bent aangewezen.. Toch???
Hier zitten toch een bende betweters zenne. Het inruilpunt in mijn buurt is slechts open van 8 tot 17 en voor een beperkte periode dat men de oude zakken kan inwisselen.

Verdere reacties zijn in dit topic niet meer nodig wat mij betreft. Bedankt aan allen!

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 9 april 2020, 14:42

@Nightwolf.. In welke gemeente woon je dan??? als je dat wil meedelen, zou het al eenvoudiger en gerichter maken om je vragen te beantwoorden, voor je iemand betweters noemt.. en met bakstenen gooit... . Toch???
De info die hier gegeven wordt is algemeen, en bij de meeste gemeenten van toepassing;; wil je specifieke info zou of had je kunnen meedelen in welke gemeente je woont..
En wees blij dat er hier mensen zijn die je gigantisch probleem willen mee oplossen...
Laatst gewijzigd door ludo op 9 april 2020, 15:02, 5 keer totaal gewijzigd.

CarpeNoctem
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer CarpeNoctem
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door CarpeNoctem » 9 april 2020, 14:43

Bij ons hebben ze een tijdje terug ook de vuilzakken duurder gemaakt. Je mag dan wel je oude verder gebruiken als je er een zelfklever ( te kopen op 't gemeentehuis) aanplakt.
Wij hadden nog twee oude, ik ken die ene vuilnisophaler nog uit een vorig leven 8). En met die coronatoestanden zien ze al iets door de vingers. Bottom line: twee vuilniszakken zonder zelfklever probleemloos meegenomen.
Crying all the way to the bank ( 2 x € 0.4 uitgespaard) :-\
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 9 april 2020, 20:28

ludo schreef: ↑9 april 2020, 14:08…
Rest
De witte restafvalzakken zijn verkrijgbaar in ...
€ 0,41 per zak van 30 liter
€ 0,83 per zak van 60 liter
PMD
De blauwe pmd-zakken zijn verkrijgbaar in …
€ 0,12 per zak van 30 liter
€ 0,25 per zak van 60 liter
GFT
De groene gft-zakken zijn verkrijgbaar in …
€ 0,20 per zak van 15 liter
€ 0,40 per zak van 50 liter
@Ludo, de prijzen en de voorwaarden zijn overal anders.
In mijn regio zijn er ook geen witte zakken, maar gele voor het restafval.
En ik had bovendien nog nooit gehoord over groene zakken. GFT hoort hier thuis in individuele containers van 40L of 140L, waarvan er 1 per adres beschikbaar is, en waaraan bij het buitenzetten een betaalde sticker bevestigd moet worden.

Prijzen die wij hier betalen:
Rest: 1,20 € zak van 45 L.
Rest: 1,50 € zak van 60 L.
PMD : 0,25 € zak van 60 L. (enig formaat)
GFT : 0,90 € vignet voor 40 L.
GFT : 1,80 € vignet voor 140 L.
Daarbovenop een jaarlijkse milieubelasting van 40 € per meerderjarige inwoner (max 120 € per gezin).
Ik denk dus dat er hier niet veel moeten komen klagen. ;D ;)

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 9 april 2020, 20:36

@Nefertari.. Dat de prijzen verschillend zijn per gemeente weet ik ook wel.
Dit was slechts een indicatie, omdat TS niet melde in welke gemeente hij woonde en over welk te besteden bedrag hij zo een gigantisch probleem maakte. en vermoedelijk te lui was om bij verandering van zakken, de rest gratis om te gaan ruilen.
Echter antwoord hij niet meer,omdat hij vermoedelijk sloot zat om een gepast excusse te verzinnen waarom hij er niet wil of kon aangeraken , nadat er hem toch verschillende mogelijkheden werden geboden..

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 10 april 2020, 10:48

ludo schreef: ↑9 april 2020, 14:42 ... In welke gemeente woon je dan??? als je dat wil meedelen, zou het al eenvoudiger en gerichter maken om je vragen te beantwoorden, ...
Nightwolf schreef: ↑9 april 2020, 13:52 … Bij ons in het stad zijn er zonet weer nieuwe vuilniszakken in gebruik genomen ...
Nightwolf schreef: ↑9 april 2020, 14:28 … We betalen hier al meer dan genoeg belastingen voor een gebrekkige dienstverlening dat ik het stad zeker geen cadeau's ga geven …
Ik ken maar 1 gemeente die "Het Stad" wordt genoemd. ;D ;)

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 10 april 2020, 10:57

Nefertari schreef: ↑10 april 2020, 10:48
ludo schreef: ↑9 april 2020, 14:42 ... In welke gemeente woon je dan??? als je dat wil meedelen, zou het al eenvoudiger en gerichter maken om je vragen te beantwoorden, ...
Nightwolf schreef: ↑9 april 2020, 13:52 … Bij ons in het stad zijn er zonet weer nieuwe vuilniszakken in gebruik genomen ...
Nightwolf schreef: ↑9 april 2020, 14:28 … We betalen hier al meer dan genoeg belastingen voor een gebrekkige dienstverlening dat ik het stad zeker geen cadeau's ga geven …
Ik ken maar 1 gemeente die "Het Stad" wordt genoemd. ;D ;)
Als je daarmee Antwerpen bedoeld, ik ben van "'t stad" en heb geen weet dat er binnenkort bepaalde zakken niet meer mogen gebruikt worden.

Nightwolf
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Nightwolf
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nightwolf » 10 april 2020, 11:22

ludo schreef: ↑9 april 2020, 20:36 @Nefertari.. Dat de prijzen verschillend zijn per gemeente weet ik ook wel.
Dit was slechts een indicatie, omdat TS niet melde in welke gemeente hij woonde en over welk te besteden bedrag hij zo een gigantisch probleem maakte. en vermoedelijk te lui was om bij verandering van zakken, de rest gratis om te gaan ruilen.
Echter antwoord hij niet meer,omdat hij vermoedelijk sloot zat om een gepast excusse te verzinnen waarom hij er niet wil of kon aangeraken , nadat er hem toch verschillende mogelijkheden werden geboden..
Beste Ludo, sta mij toe te zeggen dat ik vind dat je heel laag aan het gaan bent. Het enige wat ik vroeg in mijn openingspost is of iemand wist of je ergens vuilzakken per stuk kon kopen, omdat ik dat handiger zou vinden voor de toekomst. Voor de rest heb ik niemand nodig die mij moet zeggen wat ik moet doen of heb ik geen raad nodig. Noch heb ik ergens gezegd dat het om een groot probleem ging. Het is maar omdat jullie allemaal zo off-topic begonnen gaan dat al de andere dingen erbij zijn gekomen. Dat is dus ook de reden dat ik niet meer reageer. Ik voel mij allesbehalve geroepen om excuses te moeten verzinnen. Bovendien, als u mij luiheid verwijt, heb ik nog steeds een fulltime job. Zelfs in deze tijden van corona. Wat ook verklaart waarom het voor mij moeilijker is om tijdens de week ergens te geraken. Dit in tegenstelling tot jou want aan het aantal posts en de frequente waarmee je hier antwoordt valt duidelijk af te leiden dat jij van hele dagen niet veel beter te doen hebt dan hier je tijd te slijten. Ik voel mij dan ook niet zo heel schuldig dat ik een beetje van je tijd heb verspild.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 10 april 2020, 12:55

Nightwolf schreef: ↑10 april 2020, 11:22
ludo schreef: ↑9 april 2020, 20:36 @Nefertari.. Dat de prijzen verschillend zijn per gemeente weet ik ook wel.
Beste Ludo, sta mij toe te zeggen dat ik vind dat je heel laag aan het gaan bent. Het enige wat ik vroeg in mijn openingspost is of iemand wist of je ergens vuilzakken per stuk kon kopen, omdat ik dat handiger zou vinden voor de toekomst. Voor de rest heb ik niemand nodig die mij moet zeggen wat ik moet doen of heb ik geen raad nodig. Noch heb ik ergens gezegd dat het om een groot probleem ging. Het is maar omdat jullie allemaal zo off-topic begonnen gaan dat al de andere dingen erbij zijn gekomen. Dat is dus ook de reden dat ik niet meer reageer. Ik voel mij allesbehalve geroepen om excuses te moeten verzinnen. Bovendien, als u mij luiheid verwijt, heb ik nog steeds een fulltime job. Zelfs in deze tijden van corona. Wat ook verklaart waarom het voor mij moeilijker is om tijdens de week ergens te geraken. Dit in tegenstelling tot jou want aan het aantal posts en de frequente waarmee je hier antwoordt valt duidelijk af te leiden dat jij van hele dagen niet veel beter te doen hebt dan hier je tijd te slijten. Ik voel mij dan ook niet zo heel schuldig dat ik een beetje van je tijd heb verspild.
Beste Nightwolf. Even op je post antwoorden..
1/Wie is er begonnen met iemand betweters te noemen..
2/ Je zegt geen raad nodig te hebben of te vragen maar je vraagt het hier wel
3/Ik ben 67 jaar, heb dus mijn steentje al bijgedragen om van mijn pensioen te genieten,en hier enige nuttige info te geven
4/Je zegt nog altijd niet van welke gemeente je bent om enerzijds te weten welke openingsuren die toepassen
Zou je daar dan eens niet mee beginnen om dit te vermelden,kunnen we zien of er bij U van luiheid sprake zou kunnen zijn. en of uw gemeente geen laat avond openinguren heeft.
Bij mijn weten heeft elke gemeente in vlaanderen dit.. Aan U dus om het tegendeel aan te tonen.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

28 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2

Terug naar “Besparingstips”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy