gemeentelijke vuilzakken los te koop?
gemeentelijke vuilzakken los te koop?
Weet iemand of er bepaalde winkel(ketens) zijn die gemeentelijke vuilniszakken per stuk verkopen ipv per rol? Volgens mijn verkopen ze geen vuilniszakken bij aldi (heb ik toch nog niet gezien). Wel bij colruyt en okay denk ik, misschien bij delhaize ook maar voor ik daar overal ga gaan vragen of ze ze los verkopen is het makkelijker om eens hier te vragen 

Re: gemeentelijke vuilzakken los te koop?
Als je iemand uit dezelfde gemeente goed kent, al was het een buur... Daar kan je het aan vragen. Dat zal de enige manier zijn die je kan gebruiken, denk ik.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
PMD zakken zijn het nieuwe WC-papier.
Bij de meeste gemeentehuizen kan je ze los kopen, en ik dacht ook in de winkelketen " De krak " "
Zie je je al aanschuiven aan het loket van het gemeentehuis: “Een vuilzak alstublieft”?
De meeste gemeentehuizen hebben aangepaste openingsuren,voor dringende zaken.
Dus als TS vindt dat zijn vuilzakje dringend is????
Aanschuiven moet je hier bij ons toch niet hoor,aan de aanmeldbalie heb je die zo... Je moet pas nummertje nemen en je beurt afwachten voor andere gemeentelijke administratieve zaken..
Je zou verschieten hoeveel er zijn die géén volle rol ineens willen kopen
Als alleenstaande is zo'n rol meestal te veel ja. Bij ons in het stad zijn er zonet weer nieuwe vuilniszakken in gebruik genomen waardoor de oude nog maar een beperkte tijd meer geldig zijn en mag ik weer naar een inwisselpunt tsjafelen om ze te gaan ruilen. Maar die 3 of 4 zakken die ik nog heb liggen kan je enkel inruilen als je weer een volledige rol koopt.
PMD zakken bv. verkopen ze per 20 op een rol. Daar doe ik letterlijk 2 jaar mee. Dus voor mij zou het heel handig zijn als ik 5 vuilzakken en 5 MPD zakken kan kopen en dan ben ik goed voor een half jaar.
Heb je al eens met buren overlegd?
Eventueel samen een rol kopen en die door 2 delen?
Eventueel samen een rol kopen en die door 2 delen?
Bij ons is het enkel te koop per rol. Niet per zak.
Heb het nog gauw even nagekeken.
Heb het nog gauw even nagekeken.
Als je telkens je overschot kan inruilen, (ook al is het voor volle rollen ) maakt het toch ni veel uit, kan je er langer mee doen voor ze weer eens veranderen, bespaart je dat toch tijd en moeite..Nightwolf schreef: ↑9 april 2020, 13:52Als alleenstaande is zo'n rol meestal te veel ja. Bij ons in het stad zijn er zonet weer nieuwe vuilniszakken in gebruik genomen waardoor de oude nog maar een beperkte tijd meer geldig zijn en mag ik weer naar een inwisselpunt tsjafelen om ze te gaan ruilen. Maar die 3 of 4 zakken die ik nog heb liggen kan je enkel inruilen als je weer een volledige rol koopt.
PMD zakken bv. verkopen ze per 20 op een rol. Daar doe ik letterlijk 2 jaar mee. Dus voor mij zou het heel handig zijn als ik 5 vuilzakken en 5 MPD zakken kan kopen en dan ben ik goed voor een half jaar.
Zie het als een investering waar je géén verlies op kan hebben maar wel voordeel...
Rest
Voor bewoners:
De witte restafvalzakken zijn verkrijgbaar in de winkel, supermarkt en de stadsloketten en worden verkocht per rol van tien zakken. Op veel plaatsen kan u de zakken ook per stuk kopen. Een kapotte afvalzak kan u omruilen in het stadsloket, ook zonder aankoopbewijs.
Ze kosten vanaf 1/01/2020:
€ 0,41 per zak van 30 liter
€ 0,83 per zak van 60 liter
Een kapotte afvalzak kan u omruilen in het stadsloket, ook zonder aankoopbewijs.
PMD
De blauwe pmd-zakken zijn verkrijgbaar in de winkel, supermarkt en de stadsloketten. Op enkele plaatsen kan u de zakken ook in kleinere aantallen kopen.
Ze kosten:
€ 0,12 per zak van 30 liter
€ 0,25 per zak van 60 liter
Een kapotte afvalzak kan u omruilen in het stadsloket, ook zonder aankoopbewijs.
GFT
De groene gft-zakken zijn verkrijgbaar in de winkel, supermarkt en de stadsloketten en worden verkocht per rol van 10 zakken. Op sommige plaatsen kan u de zakken ook per stuk kopen.
Let op: enkel de gft-zakken die de stad verkoopt zijn toegelaten.
Ze kosten:
€ 0,20 per zak van 15 liter
€ 0,40 per zak van 50 liter.
Laatst gewijzigd door ludo op 9 april 2020, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
en wat kost zo'n rol, 20 EUR ? Waarvan je misschien een stukje verliest, maar wel minstens een jaar dienstverlening koopt om je afval aan huis op te halen. 20 EUR/365 dagen = 0,055 EUR per dag.
Ik denk dat er vandaag grotere zorgen op de wereld zijn, toch ? Of wees eens extra nobel, koop een rol en schenk de overbodige zakken aan iemand die het krap heeft, of lever ze in bij het OCMW, de plaatselijke school of kinderopvang, liefdadigheidsinitiatieven....
Ik denk dat er vandaag grotere zorgen op de wereld zijn, toch ? Of wees eens extra nobel, koop een rol en schenk de overbodige zakken aan iemand die het krap heeft, of lever ze in bij het OCMW, de plaatselijke school of kinderopvang, liefdadigheidsinitiatieven....
Zolang hij de zakken mag gebruiken, zou het stom zijn om de "geschatte overschot" weg te geven..veje schreef: ↑9 april 2020, 14:17 en wat kost zo'n rol, 20 EUR ? Waarvan je misschien een stukje verliest, maar wel minstens een jaar dienstverlening koopt om je afval aan huis op te halen. 20 EUR/365 dagen = 0,055 EUR per dag.
Als hij de zakken niet meer mag gebruiken, zal iemand anders van zijn gemeente er ook niets mee kunnen doen..
Laatst gewijzigd door ludo op 9 april 2020, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.