Generali Self Life Dynamico
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Generali Self Life Dynamico
Generali Self Life Dynamico scoort nog steeds een mooi rendement.
Daar ikzelf nog een leek ben in TAK21 heb ik enkele vragen:
- wat is bij deze het interessantste? Direct 1 bedrag storten of jaarlijks storten?
- kan ik na 8j, alles opvragen, zonder betaling van roerende voorheffing?
- ik ben 32jaar, goed idee om hier geld in te steken?
Bedankt voor wat opheldering
- wat is bij deze het interessantste? Direct 1 bedrag storten of jaarlijks storten?
Re: Generali Self Life Dynamico
Als 32 jarige in een tak 21 investeren ?MeOnline schreef:Generali Self Life Dynamico scoort nog steeds een mooi rendement.
Mooie rendementen met een tak 21 , wat als rente gaat stijgen dan is uw mooi rendement foetsie.
Na 8 jaar en 1 dag klopt het.
Een ander idee steek op uw leeftijd de centjes bij Me direct in de Mijn Kapitaal portefeuilles.
Ineens of gespreid per maand hangt eigenlijk af van de grootte beschikbare centjes.
En ga zeker op Mijn Kapitaal eens lezen over tak 21.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb de al 1 Mijn Kapitaal portefeuille op Me Direct en al 3 Key Plans...
Daarmee op zoek naar weer iets nieuws als spreiding...
Het is helemaal geen gek idee om een TAK21 te onderschrijven. Er zijn hier blijkbaar nogal wat mensen die met hun hele hebben en houden naar de beurs trekken, maar het lijkt mij alvast een pak gezonder om voor een deel van je vermogen een kapitaalsgarantie te voorzien. Dat biedt een TAK21, naast een rendement(je) dat in vele gevallen nog (iets) hoger ligt dan een spaarboekje. Dat is dus zeker het overwegen waard. Meer zelfs, in mijn ogen is de volgorde: eerst TAK21 en pas daarna richting beurs. Zolang je kiest voor een echte TAK21 en niet een van die al dan niet spitsvondige afgeleiden zoals een TAK23 of een TAK44 (=21+23, de inspiratie was op).
Als ik het me goed herinner, verwacht men bij die Self Life Dynamico maandelijkse stortingen, of toch minstens één storting per kalenderjaar. Ben je zeker dat je dat wil? Federale en Patronale hebben ook behoorlijke TAK21-formules zonder extra voorwaarden. Mogelijks is dat interessanter. Voor een aantal formules kan je goedkoop intekenen (lees: gering instapkosten-%) via Spaargids of via Rabobank. Houd er wel rekening mee dat je sowieso 2% verzekeringstaks moet betalen.
Als ik het me goed herinner, verwacht men bij die Self Life Dynamico maandelijkse stortingen, of toch minstens één storting per kalenderjaar. Ben je zeker dat je dat wil? Federale en Patronale hebben ook behoorlijke TAK21-formules zonder extra voorwaarden. Mogelijks is dat interessanter. Voor een aantal formules kan je goedkoop intekenen (lees: gering instapkosten-%) via Spaargids of via Rabobank. Houd er wel rekening mee dat je sowieso 2% verzekeringstaks moet betalen.
keyprivate?
MeOnline schreef:Ik heb de al 1 Mijn Kapitaal portefeuille op Me Direct en al 3 Key Plans...
Bedankt, maar probeer door de bomen het bos nog maar eens te zien...johann schreef:Het is helemaal geen gek idee om een TAK21 te onderschrijven. Er zijn hier blijkbaar nogal wat mensen die met hun hele hebben en houden naar de beurs trekken, maar het lijkt mij alvast een pak gezonder om voor een deel van je vermogen een kapitaalsgarantie te voorzien. Dat biedt een TAK21, naast een rendement(je) dat in vele gevallen nog (iets) hoger ligt dan een spaarboekje. Dat is dus zeker het overwegen waard. Meer zelfs, in mijn ogen is de volgorde: eerst TAK21 en pas daarna richting beurs. Zolang je kiest voor een echte TAK21 en niet een van die al dan niet spitsvondige afgeleiden zoals een TAK23 of een TAK44 (=21+23, de inspiratie was op).
Ik vind het niet echt duidelijk wat nu de beste TAK21 is die je kan onderschrijven...
Mssh kan je wel een kunstwerk kopen. Eentje die je graag ziet, dan heb je er wat aan ook. Als de artiest sterft kan de waarde stijgen. Is dit niet het geval, dan heb je toch iets mooi voor jezelf.
Iemand die ik via via ken heeft zo een portret gekocht om in z'n restaurant op te hangen. Hij had er zo'n 250€ voor betaald. Tot een klant erna vroeg, die MOEST het hebben, heeft er flink meer voor betaald.
Iemand die ik via via ken heeft zo een portret gekocht om in z'n restaurant op te hangen. Hij had er zo'n 250€ voor betaald. Tot een klant erna vroeg, die MOEST het hebben, heeft er flink meer voor betaald.
Voor mij zijn termijnen van 8 jaar of langer, waar je aan vast zit te lang. 5 jaar vind ik zelf het maximum in deze tijden.
Maar iedereen moet dat uiteraard voor zichzelf uitmaken.
Maar iedereen moet dat uiteraard voor zichzelf uitmaken.
Ik had enkele jaren geleden een groot bedrag dat uit een termijnrekening vrijkwam en dat heb ik dan verdeeld over de vier spaarverzekeringen die mijn bank op dat ogenblik aanbood.
Kijk naar de rendementen uit het verleden bij tak 21, wie er in het verleden nooit iets van bakte, waarom zou die nu plots hoge rendementen gaan geven in de toekomst ? Dan zijn er, mijn inzien, amper drie maatschappijen die met amper één van hun contracten in aanmerking komen, Fedarale, Patronale, en Generali.