Generali Top Junior
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Generali Top Junior
Hallo,
Situatieschets: 2 weken geleden papa geworden van flinke zoon
2 weken later gaat de deurbel:
Mevrouw: Proficiat met de geboorte van uw zoon, hoe heet hij en kan ik een binnenkomen? (zonder cadeau evenwel)
Ikke: Dank u mevrouw, wat kan ik voor u doen?
Mevrouw: zou ik een afspraak kunnen maken, ik ben van 'Generali'
Ikke: ahja, een afspraak maken? waarvoor? Wat verkoopt u? Top junior zegt u? wat is dat?
Mevrouw: dat is sparen aan hoog rendement voor uw kindje meneer
Ikke: welk product bedoelt u? Termijn rekening? Tak 21 ? 23 ?
Mevrouw: lange termijn sparen , termijn rekening dus. En slaapt uw kindje goed?
Bon, dit gesprek werd snel door mij beëindigd!
1) Zij heeft een lijst (van het ziekenhuis!!) gekregen, mag dat wel??
2) Zij weet niet wat ze verkoopt want het gaat hier duidelijk over een levensverzekering en geen termijnrekening...
3) Waar is Generali mee bezig?
Situatieschets: 2 weken geleden papa geworden van flinke zoon
2 weken later gaat de deurbel:
Mevrouw: Proficiat met de geboorte van uw zoon, hoe heet hij en kan ik een binnenkomen? (zonder cadeau evenwel)
Ikke: Dank u mevrouw, wat kan ik voor u doen?
Mevrouw: zou ik een afspraak kunnen maken, ik ben van 'Generali'
Ikke: ahja, een afspraak maken? waarvoor? Wat verkoopt u? Top junior zegt u? wat is dat?
Mevrouw: dat is sparen aan hoog rendement voor uw kindje meneer
Ikke: welk product bedoelt u? Termijn rekening? Tak 21 ? 23 ?
Mevrouw: lange termijn sparen , termijn rekening dus. En slaapt uw kindje goed?
Bon, dit gesprek werd snel door mij beëindigd!
1) Zij heeft een lijst (van het ziekenhuis!!) gekregen, mag dat wel??
2) Zij weet niet wat ze verkoopt want het gaat hier duidelijk over een levensverzekering en geen termijnrekening...
3) Waar is Generali mee bezig?
Re: Generali Top Junior
Inderdaad.
Buiten het generali verhaal wil ik meegeven dat er firma's zijn die zeker geïnteresseerd zijn in nieuwe geboortes voor hun commerciële doeleinden.
In de kliniek waar mijn vrouw bevallen is hingen geboortekaartjes op een centrale muur, maar alle adressen werden resoluut met een zwarte stift uitgeveegd door de verpleegsters om zulke haaien te ontmoedigen.
Daarnaast hebben we veel reclame gekregen (waarschijnlijk adres verkregen via initiatieven van de doos of de zak), maar die niet te opdringerig was (tegen kortingsbons en brieven/boekjes van pampers of potjesvoeding heb ik niets). Tenzij één firma: de Disneyclub. Die hebben ons wel verschillende keren telefonisch en opdringerig lastiggevallen om een abonnement aan te smeren. Da neem ik ni, al was het maar omdat ze zo opdringerig zijn (mijn dochter ziet toch liever bumba
)
Buiten het generali verhaal wil ik meegeven dat er firma's zijn die zeker geïnteresseerd zijn in nieuwe geboortes voor hun commerciële doeleinden.
In de kliniek waar mijn vrouw bevallen is hingen geboortekaartjes op een centrale muur, maar alle adressen werden resoluut met een zwarte stift uitgeveegd door de verpleegsters om zulke haaien te ontmoedigen.
Daarnaast hebben we veel reclame gekregen (waarschijnlijk adres verkregen via initiatieven van de doos of de zak), maar die niet te opdringerig was (tegen kortingsbons en brieven/boekjes van pampers of potjesvoeding heb ik niets). Tenzij één firma: de Disneyclub. Die hebben ons wel verschillende keren telefonisch en opdringerig lastiggevallen om een abonnement aan te smeren. Da neem ik ni, al was het maar omdat ze zo opdringerig zijn (mijn dochter ziet toch liever bumba

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Generali Top Junior
Beste,
Ik vind het zeer jammer dat u op deze manier bent geconfronteerd met Generali.
Ikzelf ben al geruime tijd onafhankelijk adviseur en verdeel ondermeer de producten van Generali.
Voor alle duidelijkheid is het helemaal NIET mijn bedoeling om via deze weg producten te promoten/verkopen!
Om even enkele zaken te verduidelijken:
Het product:
Generali Top Junior is een TAK21-levensverzekering.
Deze verzekering wordt afgesloten op vrij lange termijn, daarom dat de adviseur die bij u is langsgeweest zich waarschijnlijk heeft vergist tussen langetermijnbelegging en termijnrekening.
Het product biedt u een gegarandeerd rendement op de volledige inleg van 2,65% + een niet gegarandeerde winstdeelname geschat aan 2,85%.
Meestal wordt dit product ook geschreven met dotatie of duo-dotatie hetgeen betekent dat wanneer 1 van de ouders komt te overlijden, de premiebetaling onmiddellijk wordt stopgezet en overgenomen door de maatschappij.
Hiernaast zijn er ook nog aanvullende waarborgen invaliditeit en overlijden door ongeval beschikbaar indien gewenst.
De manier van werken:
Generali werkt vooral samen met onafhankelijke makelaars. Hierdoor zijn er minder kosten op gebied van kantoren, it-infrastructuur, personeel,... Dit heeft als voordeel dat er meer geld overblijft om in de vorm van winstdeelname terug te geven naar de klanten toe.
Het nadeel hiervan is dat bepaalde personeelsleden van deze makelaars blijkbaar onvoldoende worden opgeleid in deze sector waardoor er dergelijke misverstanden kunnen voorvallen. Sommigen hiervan liggen vast aan maandelijkse targets waardoor ze proberen op alternatieve manieren aan klanten te geraken. In ieder geval komen dergelijke leads NOOIT van Generali binnen.
Indien gewenst mag u de naam van de persoon die bij u is langsgeweest melden zodat ik dit kan doorgeven aan een inspecteur binnen Generali om deze zaak te onderzoeken.
Voor verdere vragen mag u me uiteraard steeds contacteren!
Mvg,
Kim Heymans
Ik vind het zeer jammer dat u op deze manier bent geconfronteerd met Generali.
Ikzelf ben al geruime tijd onafhankelijk adviseur en verdeel ondermeer de producten van Generali.
Voor alle duidelijkheid is het helemaal NIET mijn bedoeling om via deze weg producten te promoten/verkopen!
Om even enkele zaken te verduidelijken:
Het product:
Generali Top Junior is een TAK21-levensverzekering.
Deze verzekering wordt afgesloten op vrij lange termijn, daarom dat de adviseur die bij u is langsgeweest zich waarschijnlijk heeft vergist tussen langetermijnbelegging en termijnrekening.
Het product biedt u een gegarandeerd rendement op de volledige inleg van 2,65% + een niet gegarandeerde winstdeelname geschat aan 2,85%.
Meestal wordt dit product ook geschreven met dotatie of duo-dotatie hetgeen betekent dat wanneer 1 van de ouders komt te overlijden, de premiebetaling onmiddellijk wordt stopgezet en overgenomen door de maatschappij.
Hiernaast zijn er ook nog aanvullende waarborgen invaliditeit en overlijden door ongeval beschikbaar indien gewenst.
De manier van werken:
Generali werkt vooral samen met onafhankelijke makelaars. Hierdoor zijn er minder kosten op gebied van kantoren, it-infrastructuur, personeel,... Dit heeft als voordeel dat er meer geld overblijft om in de vorm van winstdeelname terug te geven naar de klanten toe.
Het nadeel hiervan is dat bepaalde personeelsleden van deze makelaars blijkbaar onvoldoende worden opgeleid in deze sector waardoor er dergelijke misverstanden kunnen voorvallen. Sommigen hiervan liggen vast aan maandelijkse targets waardoor ze proberen op alternatieve manieren aan klanten te geraken. In ieder geval komen dergelijke leads NOOIT van Generali binnen.
Indien gewenst mag u de naam van de persoon die bij u is langsgeweest melden zodat ik dit kan doorgeven aan een inspecteur binnen Generali om deze zaak te onderzoeken.
Voor verdere vragen mag u me uiteraard steeds contacteren!
Mvg,
Kim Heymans
-
- Newbie
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 27 dec 2011
- Contacteer:
Re: Generali Top Junior
Straf verhaal, heb er ook nog zo een. Een zekere ******, makelaar van Generali is ook zo bij mij op bezoek geweest na de geboorte van mijn zoon, je vraagt je af hoe ze er achter komen.
Ze hebben mij toen zo'n Top Junior verzekering aangesmeerd, wat voorgesteld wordt als Kindersparen, maar uiteindelijk gewoon een levensverzekering is. Maar rendement zat goed - 3,85% - en in de prospectus waren de vermelde kosten miniem. In volle vertrouwen stortte ik elk jaar een Bedrag van aanvankelijk 750 en oplopend tot ongeveer €1.000. Tot ik onlangs eens de cijfers begon te bestuderen en ik merkte dat ik op 9 jaar tijd een negatief rendement opgebouwd had, ik had op 9 jaar meer dan €900 verloren. Bleek dat die brave mijnheer die ook mij kwam feliciteren met de geboorte van mijn kind alle mogelijke kosten in die verzekering had gestoken, waardoor dit onmogelijk kon opbrengen. De Ombudsdienst Verzekeringen zei dat dit nog wel was voorgevallen met Generali, maar dat verzekeraars voor 2007 blijkbaar niet de plicht hadden om alle kosten te vermelden in de prospectus. Nu, er is nog een verschil tussen niet alle kosten vermelden en ineens ALLE mogelijke kosten en dekkingen aanrekenen. Toen ik de makelaar er mee confronteerde, zei hij "tja, het is inderdaad een beetje boerenbedrog." Kan je je dat voorstellen? Ik dacht dat ik de man ter plaatse ging kruisigen. Ik heb Generali ondertussen al verschillende keren aangeschreven, met de vraag naar een goede uitleg (want die makelaar is uiteraard in zijn schulp gekropen), maar ik moet nog het eerste woord van uitleg krijgen. Onwaarschijnlijk het gedrag van sommige mensen.
Ze hebben mij toen zo'n Top Junior verzekering aangesmeerd, wat voorgesteld wordt als Kindersparen, maar uiteindelijk gewoon een levensverzekering is. Maar rendement zat goed - 3,85% - en in de prospectus waren de vermelde kosten miniem. In volle vertrouwen stortte ik elk jaar een Bedrag van aanvankelijk 750 en oplopend tot ongeveer €1.000. Tot ik onlangs eens de cijfers begon te bestuderen en ik merkte dat ik op 9 jaar tijd een negatief rendement opgebouwd had, ik had op 9 jaar meer dan €900 verloren. Bleek dat die brave mijnheer die ook mij kwam feliciteren met de geboorte van mijn kind alle mogelijke kosten in die verzekering had gestoken, waardoor dit onmogelijk kon opbrengen. De Ombudsdienst Verzekeringen zei dat dit nog wel was voorgevallen met Generali, maar dat verzekeraars voor 2007 blijkbaar niet de plicht hadden om alle kosten te vermelden in de prospectus. Nu, er is nog een verschil tussen niet alle kosten vermelden en ineens ALLE mogelijke kosten en dekkingen aanrekenen. Toen ik de makelaar er mee confronteerde, zei hij "tja, het is inderdaad een beetje boerenbedrog." Kan je je dat voorstellen? Ik dacht dat ik de man ter plaatse ging kruisigen. Ik heb Generali ondertussen al verschillende keren aangeschreven, met de vraag naar een goede uitleg (want die makelaar is uiteraard in zijn schulp gekropen), maar ik moet nog het eerste woord van uitleg krijgen. Onwaarschijnlijk het gedrag van sommige mensen.
-
- Newbie
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 apr 2012
- Contacteer:
Re: Generali Top Junior
hey,
ik heb net het zelfde meegemaakt maar na lezen van u bericht heb ik dit nagekeken en inderdaad ik steek er geld in aan onkosten
gelukkig heb ik nog niets betaald en ga ik nu zeker niet doen.
vind het spijtig dat deze mensen op u gemoet spellen om zo een contract in de wacht te slepen
vanaf nu doe ik nog enkel zaken in officiele kantoren en banken en raad ik dat iedereen aan.
ik heb net het zelfde meegemaakt maar na lezen van u bericht heb ik dit nagekeken en inderdaad ik steek er geld in aan onkosten
gelukkig heb ik nog niets betaald en ga ik nu zeker niet doen.

vind het spijtig dat deze mensen op u gemoet spellen om zo een contract in de wacht te slepen

vanaf nu doe ik nog enkel zaken in officiele kantoren en banken en raad ik dat iedereen aan.
Re: Generali Top Junior
Hier nog een extra verhaal rond deze topverzekering of eerder rond de manier waarop deze aan de man gebracht wordt.
Paar weken na de geboorte van onze kleine, telefoon met de boodschap "wij willen een doos met babyproducten komen afleveren, wanneer zou dat passen voor u" ... mijn vrouw: "ja, ok maar van wie is dat dan? En wat zit daarachter?" hij: "ooo, u zegt dat zo mooi, ...niks mevrouw, dat zijn bedrijven die langs deze weg hun producten willen komen voorstellen" zij:"ok dan, kom maar langs".
Een week later: een man aan de deur, ..., zonder doos, of wat had u gedacht, ... en die begon direct over Generali enz...mijn vrouw deze kerel laten buitenstaan...of wat had hij gedacht.
Vandaag: telefoon terug van die man. Aan mij doorgegeven. Hem eerst zijn verhaalke laten doen, ge kent dat wel, voor mijn kindjes en kleinkindjes, etc... dan hem toch eens op deze rare praktijken gewezen en effe voorgesteld dat op mail te zetten naar Generali. Kort samengevat; ganse uitleg, ..., kon er zelfs niet meer tussen, telefoon gewoon afgelegd.
Graag zou ik wel eens horen van Generali of dit hun manier van werken is? Want van mijn reguliere makelaar die ook Generali verkoopt, heb ik dit nog niet meegemaakt.
Paar weken na de geboorte van onze kleine, telefoon met de boodschap "wij willen een doos met babyproducten komen afleveren, wanneer zou dat passen voor u" ... mijn vrouw: "ja, ok maar van wie is dat dan? En wat zit daarachter?" hij: "ooo, u zegt dat zo mooi, ...niks mevrouw, dat zijn bedrijven die langs deze weg hun producten willen komen voorstellen" zij:"ok dan, kom maar langs".
Een week later: een man aan de deur, ..., zonder doos, of wat had u gedacht, ... en die begon direct over Generali enz...mijn vrouw deze kerel laten buitenstaan...of wat had hij gedacht.
Vandaag: telefoon terug van die man. Aan mij doorgegeven. Hem eerst zijn verhaalke laten doen, ge kent dat wel, voor mijn kindjes en kleinkindjes, etc... dan hem toch eens op deze rare praktijken gewezen en effe voorgesteld dat op mail te zetten naar Generali. Kort samengevat; ganse uitleg, ..., kon er zelfs niet meer tussen, telefoon gewoon afgelegd.
Graag zou ik wel eens horen van Generali of dit hun manier van werken is? Want van mijn reguliere makelaar die ook Generali verkoopt, heb ik dit nog niet meegemaakt.
Re: Generali Top Junior
Begint meer en meer te lijken op praktijken van Hamburg Manzheimer.
Re: Generali Top Junior
alles wat ze aan de deur verkopen brengt goed op voor verkopers, anders is het de moeite niet
en Generali, Italiaanse maatschappij (?) zal wel flink afzien in kredietcrisis...
en Generali, Italiaanse maatschappij (?) zal wel flink afzien in kredietcrisis...
Re: Generali Top Junior
Top Junior is een gewone tak21 verzekering zoals een ander. Niets speciaals aan (hoewel hun rendementen de laatste jaren niet zo vet meer zijn als vroeger).
Generali is nog steeds een zeer een zeer Solvabele groep. De tweede grootste verzekeraar van Europa dacht ik (na Allianz).
Aan een Tak21 zijn instapkosten verbonden (tot max 6%?), daarnaast betaal je ook nog eens 1,1% taks op je stortingen. Als er daarnaast nog een dekking overlijden en invaliditeit in zit en een bijstand (via Europ Assistance, hun dochteronderneming) kan het inderdaad zijn dat je meer kosten hebt dan opbrengsten. Maar je hebt er wel iets voor in de plaats gekregen.
Het komt erop aan dat de tussenpersoon alles duidelijk uitlegt, zodat je kan kiezen of dit het waard is of niet. Eigenlijk heeft Generali zelf hier niets mee te maken.
Ik vind Top Junior nog altijd een goed product.
Generali is nog steeds een zeer een zeer Solvabele groep. De tweede grootste verzekeraar van Europa dacht ik (na Allianz).
Aan een Tak21 zijn instapkosten verbonden (tot max 6%?), daarnaast betaal je ook nog eens 1,1% taks op je stortingen. Als er daarnaast nog een dekking overlijden en invaliditeit in zit en een bijstand (via Europ Assistance, hun dochteronderneming) kan het inderdaad zijn dat je meer kosten hebt dan opbrengsten. Maar je hebt er wel iets voor in de plaats gekregen.
Het komt erop aan dat de tussenpersoon alles duidelijk uitlegt, zodat je kan kiezen of dit het waard is of niet. Eigenlijk heeft Generali zelf hier niets mee te maken.
Ik vind Top Junior nog altijd een goed product.
Re: Generali Top Junior
Hi Nuyttie,
Het gaat hem hier niet over het product, maar wel over de manier waarop het product aan de man wordt gebracht. Dit gebeurt op een manier die je eerder zou plaatsen onder "verkoop van stofzuigers" etc, met alle respect voor de verkopers van deze laatste.
Een financieel product verkopen moet vertrouwen uitstralen en zeker niet gebeuren onder het aanwenden van misleidende cold-calling truken. Iemand die aan de deur komt onder valse voorwendselen is per definitie onbetrouwbaar. Hoe zou je dan willen dat deze man u correct verder zal adviseren. Daar mag je vanop aan dat deze ervan uitgaat dat u naief bent, en zal u trachten de maximale instapkosten en verzekeringen te verlappen...met de nodige sympathie, kuch kuch.
Het gaat hem hier niet over het product, maar wel over de manier waarop het product aan de man wordt gebracht. Dit gebeurt op een manier die je eerder zou plaatsen onder "verkoop van stofzuigers" etc, met alle respect voor de verkopers van deze laatste.
Een financieel product verkopen moet vertrouwen uitstralen en zeker niet gebeuren onder het aanwenden van misleidende cold-calling truken. Iemand die aan de deur komt onder valse voorwendselen is per definitie onbetrouwbaar. Hoe zou je dan willen dat deze man u correct verder zal adviseren. Daar mag je vanop aan dat deze ervan uitgaat dat u naief bent, en zal u trachten de maximale instapkosten en verzekeringen te verlappen...met de nodige sympathie, kuch kuch.
Re: Generali Top Junior
Beste,
Een veertien dagen geleden heb ik ook een persoon met dezelfde voorwendsels gehad spijtig genoeg heb ik wel al betaald.
Mijn ouders heb ik op de hoogte gesteld en die hebben voor mij contakt opgenomen met Generali.
Spijtig genoeg kreeg ze de reactie als je betaald hebt heb je getekend en ga je akkoord. Het is een zelfstandige die aan je deur is geweest en je moet het maar met hem zien te regelen.
Ik vind het ronduit schandalig dat ze de jonge mensen zomaar voorliegen en bedriegen.
Hoop dat Generali in de toekomst met eerlijke mensen werkt en die sjoemelaars de rug toekeert Eerlijkheid duurt toch het langs
Een veertien dagen geleden heb ik ook een persoon met dezelfde voorwendsels gehad spijtig genoeg heb ik wel al betaald.
Mijn ouders heb ik op de hoogte gesteld en die hebben voor mij contakt opgenomen met Generali.
Spijtig genoeg kreeg ze de reactie als je betaald hebt heb je getekend en ga je akkoord. Het is een zelfstandige die aan je deur is geweest en je moet het maar met hem zien te regelen.
Ik vind het ronduit schandalig dat ze de jonge mensen zomaar voorliegen en bedriegen.
Hoop dat Generali in de toekomst met eerlijke mensen werkt en die sjoemelaars de rug toekeert Eerlijkheid duurt toch het langs