Gespreid instappen
TIP
Gespreid instappen
Beste,
Ik zou willen starten met fondsen. Heb al veel gelezen hier. Ik zou willen starten met 5000€, en maandelijks 100€ willen bijstorten. Op een termijn van 15 á 20 jaar. Heb al overlegd met mijn bank (Bnp), maar te duur. Mijn voorkeur gaat uit naar Keytrade of Binck. Wat is jullie advies? Laat maar weten.
Ik zou willen starten met fondsen. Heb al veel gelezen hier. Ik zou willen starten met 5000€, en maandelijks 100€ willen bijstorten. Op een termijn van 15 á 20 jaar. Heb al overlegd met mijn bank (Bnp), maar te duur. Mijn voorkeur gaat uit naar Keytrade of Binck. Wat is jullie advies? Laat maar weten.
Re: Gespreid instappen
Wil je beginnen met fondsen, om dan later andere zaken te doen/proberen? Of wil je het beperkten tot enkel werken met fondsen? En waarom net fondsen en niet iets anders?
Als je absoluut enkel fondsen wilt, kan je ook eens naar meDirect kijken.
Als je absoluut enkel fondsen wilt, kan je ook eens naar meDirect kijken.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Spreid die 5000 euro over 5 maand, elke maand koop je voor 1000 euro, desnoods elke week voor 250 euro.
Dat is voor mij het aller belangrijkste.
Bij medirect kan je makkelijk voor 100 euro kopen.
Dat is voor mij het aller belangrijkste.
Bij medirect kan je makkelijk voor 100 euro kopen.
Ik heb zelf sinds iets meer dan 2 jaar een Keyplan, en ben er zeer tevreden over.
Als je via de zoekmodule op Keyplan, Key Plan of Key-plan zoekt, ga je heel wat vinden, alsook de fondsen die enkele spaargidsers genomen hebben.
Zelf heb ik een dik jaar geleden gekozen om mijn defensieve fondsen te switchen voor offensieve aandelenfondsen, en heb zelf 10 fondsen in mijn Keyplan zitten.
Het Keyplan is zeer flexibel en loopt volledig automatisch. Je moet alleen ervoor zorgen dat er voor de 1e van de maand geld op je zichtrekening staat. Het geld wordt op de 1e van je zichtrekening genomen, de orders worden geplaatst volgens de verdeling die jij gekozen hebt, enz. Je kan het maandelijks bedrag aanpassen, de frequentie dat je wenst te storten (maandelijks, per kwartaal,...), je kan het tijdelijk op hold zetten, enz.
Mocht je ondertussen MijnKapitaal al ontdekt hebben, en je wilt GOGI volgen, geen probleem. Je past de percentages voor de 1e van de maand aan (niet voor herbalanceren kiezen, want anders wordt een deel verkocht !).
Zelf ben ik ook met een startbedrag begonnen (juni 2015). Maar dat zou ik op dit moment niet meer doen. Of, kiezen voor een kleiner startbedrag (bv. 1000 euro). De beurzen zijn de voorbije jaren fel gestegen, dus is het mogelijk dat er een terugval komt. Je kan beter het maandelijks bedrag verhogen (bv. naar 150 of 200 euro) en zo meeliften of de fluctuerende koersen.
Als je via de zoekmodule op Keyplan, Key Plan of Key-plan zoekt, ga je heel wat vinden, alsook de fondsen die enkele spaargidsers genomen hebben.
Zelf heb ik een dik jaar geleden gekozen om mijn defensieve fondsen te switchen voor offensieve aandelenfondsen, en heb zelf 10 fondsen in mijn Keyplan zitten.
Het Keyplan is zeer flexibel en loopt volledig automatisch. Je moet alleen ervoor zorgen dat er voor de 1e van de maand geld op je zichtrekening staat. Het geld wordt op de 1e van je zichtrekening genomen, de orders worden geplaatst volgens de verdeling die jij gekozen hebt, enz. Je kan het maandelijks bedrag aanpassen, de frequentie dat je wenst te storten (maandelijks, per kwartaal,...), je kan het tijdelijk op hold zetten, enz.
Mocht je ondertussen MijnKapitaal al ontdekt hebben, en je wilt GOGI volgen, geen probleem. Je past de percentages voor de 1e van de maand aan (niet voor herbalanceren kiezen, want anders wordt een deel verkocht !).
Zelf ben ik ook met een startbedrag begonnen (juni 2015). Maar dat zou ik op dit moment niet meer doen. Of, kiezen voor een kleiner startbedrag (bv. 1000 euro). De beurzen zijn de voorbije jaren fel gestegen, dus is het mogelijk dat er een terugval komt. Je kan beter het maandelijks bedrag verhogen (bv. naar 150 of 200 euro) en zo meeliften of de fluctuerende koersen.
Met een Keyplan ben je beperkt tot de 40 fondsen die Keytrade voor zijn plan aanbiedt. Er zijn nog andere beperkingen. Ga voor de volledige vrijheid en beleg bij MeDirect volgens een eigen plan. Daar heb je keuze uit meer dan 500 fondsen.
Hartelijk dank voor de reacties!
Ben vooral geïnteresseerd in fondsen, omdat die mij het meest toegankelijk en gespreid lijken. Binck wordt niet vernoemd, als de keuze gaat tussen Keytrade en Me, gaat mijn voorkeur (vertrouwen) uit naar Keytrade.
Ben vooral geïnteresseerd in fondsen, omdat die mij het meest toegankelijk en gespreid lijken. Binck wordt niet vernoemd, als de keuze gaat tussen Keytrade en Me, gaat mijn voorkeur (vertrouwen) uit naar Keytrade.
- miljonairtje
- Full Member

- Contacteer:
Zelf ben ik ook tevreden over Keytrade. Alleen zou ik die initiële inleg van €5000 verlagen en je maandelijks bedrag omhoog krikken. Tenzij je meer weet dan wij en zeker bent dat de beurs op zijn laagste koers zit voor de moment. 
binck of medirect, hangt beetje af van welke fondsen je wil en of ze in het aanbod zitten van de broker. ik zou niet maandelijks instappen, maar eerder 1 of 2 keer per jaar wanneer de schrik er goed in zit.
Meer vertrouwen in Keytrade ? eens buiten die 40 fondsen 9.95 € aankoop, vervroegde uitstap is dan extra 9.95 € per fonds.
Minder in Me ? bijna alle geen aankoopkosten.vervroegde uitstap normale kosten.
Meer vertrouwen in iemand die kosten aanrekent bij aankoop ?
Vertel verder.
Estate Guru believer.