Getrouwdheidspremie in NL
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Getrouwdheidspremie in NL
Hoe komt het als je bv de website van Ing, Argenta, Rabo, NIBC Direct....in NL en Be vergelijkt.In Nederland spreken ze van geen getrouwheidspremie's of 15% onroerende voorheffing.Waarom in Europa zoveel verschil maken en kunnen wij als Belg niet sparen in Nederland dan?
Zijn wij in België dan zo achterlijk, want aan die getrouwheidspremie zijn echt niet veel voordelen voor de klant.
Zijn wij in België dan zo achterlijk, want aan die getrouwheidspremie zijn echt niet veel voordelen voor de klant.
Re: Getrouwdheidspremie in NL
Op dit vlak is er, helaas, nog geen eengemaakt Europa. Een spaarboekje openen in NL lukt niet, en mocht het toch lukken, moet je op de rente in Belgié RV betalen, dus niet interessant.
Ook op andere vlakken is er geen eengemaakt Europa, bijvoorbeeld, een autoverzekering, internet, telefoon, EGW, je kan niet over de grens, zelfs als de prijs daar stukken lager is.
Wat wel kan, en ik regelmatig doe, bij NL en Duitse internetwinkels kopen, en in NL gaan winkelen, de supermarkten zijn er 30 % goedkoper dan bij ons !
Ook op andere vlakken is er geen eengemaakt Europa, bijvoorbeeld, een autoverzekering, internet, telefoon, EGW, je kan niet over de grens, zelfs als de prijs daar stukken lager is.
Wat wel kan, en ik regelmatig doe, bij NL en Duitse internetwinkels kopen, en in NL gaan winkelen, de supermarkten zijn er 30 % goedkoper dan bij ons !
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Yama
Re: Getrouwdheidspremie in NL
In NL is er kwartaalsparen, bonussparen.....een variant op onze getrouwheidspremie.
Op de belastingsbrief komt de rente erbij.
Op de belastingsbrief komt de rente erbij.
Re: Getrouwdheidspremie in NL
In Nederland hebben ze een vermogensbelasting. Op meer dan 55.000 € spaarcenten moeten ze een box 3 belasting betalen op een fictief rendement van 4%. Het is natuurlijk wat ingewikkelder dan dat.Cois schreef:Hoe komt het als je bv de website van Ing, Argenta, Rabo, NIBC Direct....in NL en Be vergelijkt.In Nederland spreken ze van geen getrouwheidspremie's of 15% onroerende voorheffing.Waarom in Europa zoveel verschil maken en kunnen wij als Belg niet sparen in Nederland dan?
Zijn wij in België dan zo achterlijk, want aan die getrouwheidspremie zijn echt niet veel voordelen voor de klant.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Box_3" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Getrouwdheidspremie in NL
Ik lees hetvolgende:
Heffing
Volgens artikel 2.13 Inkomstenbelasting 2001 is het tarief hierover gesteld op 30%. Effectief betaalt men dus 30% x 4% = 1,2% van de niet vrijgestelde vermogenswaarde. Deze heffing wordt de vermogensrendementsheffing genoemd.
Critici stellen dat deze belasting over een forfaitair rendement niet in overeenstemming is met het draagkrachtbeginsel.[2] Wel is er door de vrijstelling Benthamse progressie.
Wil dat dus zeggen dat onze Noorderburen op hun kapitaal boven de € 55476 1,2% belastingen betalen of ben ik mis
Ik vond de regel "Effectief betaalt men dus 30% x 4% = 1,2% " nogal raar opgemaakt
Heffing
Volgens artikel 2.13 Inkomstenbelasting 2001 is het tarief hierover gesteld op 30%. Effectief betaalt men dus 30% x 4% = 1,2% van de niet vrijgestelde vermogenswaarde. Deze heffing wordt de vermogensrendementsheffing genoemd.
Critici stellen dat deze belasting over een forfaitair rendement niet in overeenstemming is met het draagkrachtbeginsel.[2] Wel is er door de vrijstelling Benthamse progressie.
Wil dat dus zeggen dat onze Noorderburen op hun kapitaal boven de € 55476 1,2% belastingen betalen of ben ik mis
Ik vond de regel "Effectief betaalt men dus 30% x 4% = 1,2% " nogal raar opgemaakt
Re: Getrouwdheidspremie in NL
Dan komen wij er tot nog toe zo slecht niet van af!


