Getrouwheidspremie Argenta
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Getrouwheidspremie Argenta
Dag allemaal
Argenta veranderde zijn getrouwheidspremie onlangs (verhoging met 0,15 procent). Ik heb enkele vraagjes:
1) is dit ook voor geld dat al een jaar op de rekening staat? Of enkel voor nieuw geld? Ik stortte mijn geld vorig jaar op 29/01 van Rabo naar Argenta. Op 30/01 werd het op mijn Argenta rekening geplaatst.
2) Ik vraag me af of ik daar dit jaar al getrouwheidspremie voor heb ontvangen... Ik las hier ergens dat Argenta dit doet voor alle stortingen in januari, klopt dit?
3) Is het een goed idee om morgen mijn geld eens van spaarrekening naar zichtrekening te schrijven (het bedrag dat ik op 29/01 vorig jaar stortte) en dan overmorgen opnieuw naar mijn spaarrekening voor hogere getrouwheidspremie? Of verlies ik dan getrouwheidspremie op het deel dat ik al bijstortte? Of maakt het allemaal niet uit en is die hogere getrouwheidspremie voor alle geld?
Groeten en bedankt!
Argenta veranderde zijn getrouwheidspremie onlangs (verhoging met 0,15 procent). Ik heb enkele vraagjes:
1) is dit ook voor geld dat al een jaar op de rekening staat? Of enkel voor nieuw geld? Ik stortte mijn geld vorig jaar op 29/01 van Rabo naar Argenta. Op 30/01 werd het op mijn Argenta rekening geplaatst.
2) Ik vraag me af of ik daar dit jaar al getrouwheidspremie voor heb ontvangen... Ik las hier ergens dat Argenta dit doet voor alle stortingen in januari, klopt dit?
3) Is het een goed idee om morgen mijn geld eens van spaarrekening naar zichtrekening te schrijven (het bedrag dat ik op 29/01 vorig jaar stortte) en dan overmorgen opnieuw naar mijn spaarrekening voor hogere getrouwheidspremie? Of verlies ik dan getrouwheidspremie op het deel dat ik al bijstortte? Of maakt het allemaal niet uit en is die hogere getrouwheidspremie voor alle geld?
Groeten en bedankt!
Re: Getrouwheidspremie Argenta
1)Enkel voor nieuw geld en voor oud geld waarvan de oude getrouwheidspremie (1 jaar) verlopen is. Dat oud geld krijgt dan ook gedurende 1 jaar de getrouwheidspremie die argenta nu geeft. Dus in jouw geval wordt je geld op 30 januari (of 31 januari, ik ben niet zeker) weer ingeschakeld voor een jaar aan de nu geldende getrouwheidspremie.Tomasz schreef:Dag allemaal
Groeten en bedankt!
2) Om de getrouwheidspremie te ontvangen moet je geld nu sowieso 12 maanden op de rekening staan bij Argenta. De vroegere actie waarbij geld in januari ook getrouwheidspremie opleverde 1 januari het jaar erop heeft Argenta met de stille trom afgevoerd. Als je stort op 2 januari 2010 is je getrouwheidspremie verworven op 2 januari 2011 en wordt ze uitgekeerd op 1 januari 2012.
3) Geen goed idee, als je getrouwheidspremie morgen afgelopen is (als ik je goed begrepen heb) dan wordt het automatisch ingeschakeld aan de huidige getrouwheidspremie. Je hoeft het daarvoor niet nog eens over te schrijven naar de zichtrekening.
Sowieso als je die technieken toepast, doe het dan niet op de dag zelf, maar schrijf het een dag of 2 na het verwerven van de premie over. Zo vermijdt je dat omwille van valutadagen je toch net niet je getrouwheidspremie binnen hebt. Beter op veilig spelen.
Overschrijven van spaar naar zicht en de dag erna terug naar spaar is alleen aangewezen wanneer je nog maar onlangs geld hebt gestort op een spaarrekening en de bank kort daarna de getrouwheidspremie verhoogt. Door over te schrijven naar zicht en terug te schrijven naar spaarrekening heb je dan een heel jaar de nieuwe (hogere) getrouwheidspremie gegarandeerd en blijf je niet een jaar lang vastzitten aan een lagere getrouwheidspremie.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dus als het grootste deel (75 procent) er al een jaar opstaat, blijf ik er best af? Stel dat ik nu in december 2000 euro heb bijgestort, dan is het de moeite niet om die er weer af te halen en opnieuw op te zetten zeker? En neemt Argenta dan eerst het nieuwe geld eraf of snoepen ze aan het geld dat er al langer staat?
Groeten
Groeten
Als je een som afneemt die kleiner of gelijk is aan je laatste inlage van december 2009, kan je deze rustig afnemen zonder aan het rendement van de eerste storting te raken. Je moet dan enkel rekening houden in je berekening dat de lopende getrouwheidspremie (vanaf december) vervalt.
Bedankt mannen, leuk dat ik hier terecht kan!