getrouwheidspremie op stortingen in januari
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
getrouwheidspremie op stortingen in januari
Blijkbaar mag op stortingen die in januari gebeuren en die tot 31/12 blijven staan de getrouwheidspremie al op 31/12 uitbetaald worden, en mag er dus afgeweken worden van de regel dat het geld 12 maanden moet blijven staan om getrouwheidspremie op te leveren.
Bij welke rekeningen wordt dit toegepast?
Bij Ethias Bank en Rabobank op geen enkele spaarrekening.
Bij Argenta niet op de Groei- en e-spaarrekening, wel op de maxi- en op de gewone spaarrekening.
Bij welke rekeningen wordt dit toegepast?
Bij Ethias Bank en Rabobank op geen enkele spaarrekening.
Bij Argenta niet op de Groei- en e-spaarrekening, wel op de maxi- en op de gewone spaarrekening.
Laatst gewijzigd door ever op 2 november 2009, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: getrouwheidspremie op stortingen in januari
Ik meen te weten dat bij BMP dat ook zo is.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik vind het heel vreemd dat vooralsnog enkel PJ reageerde op het bericht.
Zijn er dan buiten Argenta (Maxi) en BMPB geen andere banken die de uitzondering
op de 'nieuwe' 12-maandenregel toepassen?
Misschien schiet iedereen pas wakker begin januari ("Help! Ik kreeg mijn getrouwheidspremie niet omdat mijn geld pas sinds 15.01.2009 op de rekening staat!) ...en wordt dit onderwerp i.v.m. de getrouwheid
pas dan een very hot item?
Hans
Zijn er dan buiten Argenta (Maxi) en BMPB geen andere banken die de uitzondering
Misschien schiet iedereen pas wakker begin januari ("Help! Ik kreeg mijn getrouwheidspremie niet omdat mijn geld pas sinds 15.01.2009 op de rekening staat!) ...en wordt dit onderwerp i.v.m. de getrouwheid
Hans
Laatst gewijzigd door hans d op 6 november 2009, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je naar volgende draad kijkt, zie je dat er wel meer mensen zie die daarop recent reageren
https://www.spaargids.be/sparen/forum/h ... 722#p57722
https://www.spaargids.be/sparen/forum/h ... 722#p57722
hans d schreef:
Ik vind het heel vreemd dat vooralsnog enkel PJ reageerde op het bericht.
Hans
Je hebt zeker een punt, maar hoeveel personen weten er juist wat de rente op een boekje gaat zijn ? Denk dat er weinig van wakkerliggen.
Daarom hou ik veel meer van bv. een termijnrekening, dan weet je tenminste tot de centiem na hoeveel je mag verwachten. ( tenzij er natuurlijk een verandering komt van de roerende voorheffing )
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Bij de Argenta Maxi rekening ben je er zeker van dat de rente steeds op de meest voordelige wijze voor de klant wordt berekend. De getrouwheidspremie is verworven na 12 maanden of op het einde van het jaar voor stortingen in januari. Bovendien krijg je een basisinterest op de verworven getrouwheidspremie, ook al is deze nog niet uitgekeerd.
Buiten Argenta en BMPB is er bij mijn weten geen enkele bank waar de getrouwheidspremie op spaarboekjes verworven is op het einde van het jaar voor stortingen in Januari.
Buiten Argenta en BMPB is er bij mijn weten geen enkele bank waar de getrouwheidspremie op spaarboekjes verworven is op het einde van het jaar voor stortingen in Januari.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Het belang van stortingen in januari bij bv Argenta houdt me niet speciaal bezig. Weliswaar komen eindejaarspremies, verworven getrouwheidspremies, ed vrij voor sparen, maar de reeds gespaarde kapitalen leiden rustig hun leven, met eigen vervaldata. En dan kijk ik voornamelijk naar de basisrentes en daar biedt Argenta niet echt een interessante rente.