Getrouwheidspremie
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Getrouwheidspremie
Beste leden,
Ik ben aan het kijken of ik (zonder veel verlies van getrouwheidspremie) een deel van mijn geld (in 1 keer) op een Rabobank plus account te plaatsen.
Als ik op 1/11/2009 en 23/10/2011 gespaard heb, van welk bedrag verlies ik mijn getrouwheidspremie ?
Ik ben een lijst aan het maken met "gelopen interesten" - moet ik dan per jaar -365 doen ?
Hoe berekenen banken dit ? In mijn geval KEYTRADE
alvast dank!
Ik ben aan het kijken of ik (zonder veel verlies van getrouwheidspremie) een deel van mijn geld (in 1 keer) op een Rabobank plus account te plaatsen.
Als ik op 1/11/2009 en 23/10/2011 gespaard heb, van welk bedrag verlies ik mijn getrouwheidspremie ?
Ik ben een lijst aan het maken met "gelopen interesten" - moet ik dan per jaar -365 doen ?
alvast dank!
Re: Getrouwheidspremie
Bij een overboeking verlies je getrouwheidspremie op de looptijd die het minst ver gevorderd is, in jouw geval de storting van 01/11. Het jaar van storting heeft daarbij geen belang aangezien na iedere periode van 12 maanden een nieuwe periode begint te lopen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
is er een optimale manier om het meeste uit je spaargeld te halen ?
Normaal zou je zeggen: alles wat nog maar 139 dagen loopt haal ik af - maar in tussentijd is er ook geld afgehaald en dit maakt alles erg complex
Normaal zou je zeggen: alles wat nog maar 139 dagen loopt haal ik af - maar in tussentijd is er ook geld afgehaald en dit maakt alles erg complex
Maak een spreadsheet waarin je al je stortingen per datum zet. De afhalingen trek je af van de stortingen waarvan de meest recente periode van 12 maanden het minst ver gevorderd is. Op die manier berekent de bank de getrouwheidspremie ook.
Op het einde heb je een overzicht van alles wat nog op je spaarrekening staat, met de data wanneer het gestort is.
Als een storting er 12 maanden op gestaan heeft heeft het de getrouwheidspremie verworven en kun je het overzetten naar de Rabo Plus Account.
Op het einde heb je een overzicht van alles wat nog op je spaarrekening staat, met de data wanneer het gestort is.
Als een storting er 12 maanden op gestaan heeft heeft het de getrouwheidspremie verworven en kun je het overzetten naar de Rabo Plus Account.
Ik heb bij Dexia destijds eens nagevraagd hoeveel de intrest op mijn spaarrekening bedroeg als ik de rekening toen afsloot (was ergens in november of december) of als ik zou wachten tot het einde van het jaar. Hun computerprogramma kon dat haarfijn berekenen. Toen beetje aan het babbelen erover met die bediende, die precies wel merkte dat ik wist hoe het in mekaar zat, en die liet me ook in dat programma alle grote stortingen zien, waarop je dan mogelijks getrouwheid op verliest. Dus als je dat telefonisch kunt geregeld krijgen bij Keytrade, zou je al een stukje geholpen zijn, denk ik.
Dit is inderdaad de manier, ik doe net hetzelfde voor de banken waar ik spaar. Tot mijn grote vreugde zag ik dat de functie van Rabo om de lopende getrouwheidspremies te raadplegen tot op de cent klopt met mijn spreadsheetYaris schreef:Maak een spreadsheet waarin je al je stortingen per datum zet. De afhalingen trek je af van de stortingen waarvan de meest recente periode van 12 maanden het minst ver gevorderd is. Op die manier berekent de bank de getrouwheidspremie ook.

Oppassen met de valutadagen bij keytrade, pas vanaf die dag telt je geld echt, niet vanaf de dag van de storting!Adbie schreef:Beste leden,
alvast dank!
Als je maar 1 storting wilt doen en je wilt minimaal opgebouwde getrouwheidspremie verliezen, zou ik 2 november kiezen. Als je het in twee stortingen wilt doen 2 november en 24 oktober. Ik tel er altijd een dagje bij voor de zekerheid