Gevolgen van huurinkomsten belasten
Re: Gevolgen van huurinkomsten belasten
@reppiepeppie : Wat ik enkel wil zeggen, het is simpel. Ze mogen van mij de huurinkomsten belasten met 10.000 procent. Dan kunnen ze de huurprijzen optrekken van 500 euro per maand naar misschien 50.000 euro per maand. Voor mij is het simpel. Ik ga dan naar een goeie dokter, zet mij ziek thuis, op de duur gooien ze mij buiten omdat ik arbeidsongeschikt ben en dan kan ik zoals zovelen gaan leven van het ocmw. Ik heb toch niets te verliezen. Hopelijk gaan alle werkende mensen op ziekte en laten ze zich op het ocmw belanden. Op deze manier komen ze in Brussel geen 3 miljard te kort maar 3000 miljard. Op deze manier kunnen ze weeral opnieuw gaan zoeken naar nieuwe pestbelastingen. Ik stel mij de vraag waarom ik maar 1800 euro verdien en de ministers 2200 euro, tis te zeggen ik verdien dit per maand, zij per dag ... Kost een brood dan zoveel meer in Brussel? Wij drinken als ontbijt enkel een glaasje kraanwater, omdat wij niets meer kunnen veroorloven, ok, wij leven boven onze stand, eigenlijk mogen we maar een half glaasje water drinken. Maar hoe komt het dat in Brussel het leidingwater duizenden maal duurder is? Tis te zeggen, de ministers verdienen toch duizenden keer meer
Wat betreft het EPC label dat zogezegd verplicht is ... Mijn zus wou een andere woning huren destijds. Zij vroeg de eigenaar naar het EPC. Toen zei de eigenaar, "ok, als je dit wil zal ik dit laten opmaken voor U. Kost U wel 50 euro per maand extra aan huur." Met wie zijn kl*ten zijn ze godverdomme weer aan het rammelen in Brussel? Ik weet nog goed, in de tijd (1993 denk ik) zei de regering, we schaffen het kijk en luistergeld af, ook voor het luistergeld in de auto voor een autoradio. Resultaat, we betaalde omgerekend in euro's 50 euro minder per jaar. Enkele maand later trokken ze de distributie kosten van de tv met 120 euro op per jaar. Joepi, geef het kind een snoepje en als het het wil opeten pak het snel terug af en straf het kind eens extra. Het enige wat ze ons nog moeten geven in Brussel is een fileermesje. Ze kunnen veel mensen niet meer uitkleden omdat ze al naakt zijn. Laat ze ons een fileermes geven, dan kunnen we zelf, op ons tempo ons vel er proberen af te halen. Vlees kunnen ze niet krijgen in Brussel, want het is amper vel over been, dus enkel ons vel kunnen ze nog afpakken.

Ik denk dat vele verhuurders akkoord gaan met belasten reeele huurwinst, als er eerst een consulteerbaar register komt van huurders die veroordeeld zijn tot huisuitzetting vanwege huurachterstand, en de andere forfaitaire belatingen gebaseerd op ki wegvallen. De eerlijke huurder zal door bovenstaand register enorm bevoordeeld worden tov een kleine groep oplichters.
Zo'n register komt er nooit. Ten eerste is er de wet van de privacy. Ten tweede is er de linkse doctrine. Zo'n register zou wanbetalers veroordelen tot leven in een doos onder een brug. Links heeft liever dat de verhuurder niet van problemen weet en mee wordt betrokken in de financiële problemen van de huurder.
Het is voor links immers ondenkbaar en ongelooflijk fout dat iemand geld verdient aan verhuur van een woning. Zo'n feiten zouden eigenlijk niet mogen.
Het is voor links immers ondenkbaar en ongelooflijk fout dat iemand geld verdient aan verhuur van een woning. Zo'n feiten zouden eigenlijk niet mogen.
Wat als je inderdaad kunt bewijzen dat je aan de verhuring niets verdiend ? In mijn geval is dat zo . Ik huur zelf een huisje met tuintje en woon voorlopig nog niet in mijn eigen appartement , temidden van een druk centrum . Mijn huurders zijn tevreden en ik ben tevreden .Dat appartement is mijn zekerheid voor later als ik ouder ben en misschien slecht te been ben .Ik hoef daar geen winst uit te halen ...en rijk wordt ik daar zeker niet mee .Als ze de huur " inkomsten " toch zouden belasten , dan zal ik mijn tevreden huurders weg moeten jagen en zelf in het appartement gaan wonen .Zo worden verbitterde en gefrustreerde Vlamingen / Belgen gekweekt .Maar al goed dat we nu nog niet over zee op een rubberbootje moeten wegvluchten naar Arabische of Afrikaanse landen ....daar is het in ons landje nog altijd veel te goed voorInmaken schreef: