Gevolgen voor Rabobank.be-rekening bij implosie eurozone
Gevolgen voor Rabobank.be-rekening bij implosie eurozone
Waar het tot een paar maanden geleden politiek gezien ondenkbaar was dat één of meer landen op termijn de euro zullen verlaten, is uittreding van landen de laatste dagen wel degelijk een mogelijkheid geworden. Zo schrijft Myles Bradshaw, executive vice president en portfolio manager van PIMCO in een recent rapport: "“Het risico dat een land de euro verlaat, of dat de euro opbreekt in nationale valuta of nieuwe, kleinere muntunies is niet langer een optie die zomaar van de hand gewezen kan worden”.
Zo onderzocht vorige maand het Japans beurshuis Nomura, alsook een aantal economen van ING, wat de Europese munten waard zouden zijn als de EURO verdwijnt.
In het kader van deze studies stel ik mij de vraag wat er met de Rabobank.be-rekeningen zou gebeuren bij een mogelijke implosie van de eurozone? Worden deze rekeningen dan omgezet in de nieuwe Belgische munt? Of worden deze rekeningen omgezet in Nederlandse guldens? Is Rabobank.be op de dag vandaag een bank naar Belgisch of Nederlands recht? Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Zo onderzocht vorige maand het Japans beurshuis Nomura, alsook een aantal economen van ING, wat de Europese munten waard zouden zijn als de EURO verdwijnt.
In het kader van deze studies stel ik mij de vraag wat er met de Rabobank.be-rekeningen zou gebeuren bij een mogelijke implosie van de eurozone? Worden deze rekeningen dan omgezet in de nieuwe Belgische munt? Of worden deze rekeningen omgezet in Nederlandse guldens? Is Rabobank.be op de dag vandaag een bank naar Belgisch of Nederlands recht? Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Re: Gevolgen voor Rabobank.be-rekening bij implosie eurozone
Zie , iedereen heeft tegenwoordig schrik met zijn geld . Zou het bijvoorbeeld geen betere oplossing zijn om alles af te halen van de bank en het geld om te zetten in een andere munt ? En het dan te bewaren in een geschikte kluis ? Ik hoor al verhalen van bankbediendes die al hun geld thuis in de safe bewaren . Natuurlijk zou het niet goed zijn dat iedereen zijn geld plots van de banken begint te halen , maar ik denk op dit ogenblik toch vooral aan mijn eigen geld en niet aan dat van een ander .En als we wachten , dan is het misschien te laat . Jezus , ik leer hier iedere dag bij , maar ik wordt ook ziek van al die negatieve commentaar en niet alleen op deze forum .
Ik hoor ook van sommigen , dat we moeten afwachten en niet panikeren . Maar als het toch eens gebeurt , wat dan ? Ik ben te oud om terug van nul te beginnen en ik heb daar ook geen zin meer in ..ik wil binnen enkele jaren kunnen genieten van mijn klein pensioentje zonder geldproblemen en ik wil dan mijn spaarcentjes kunnen aanspreken , wanneer dat nodig blijkt te zijn .Als de mensen hun spaarcentjes zouden verliezen , dan gaan er waarschijnlijk ongelukken gebeuren....dan is die oorlog niet ver weg meer
Ik hoor ook van sommigen , dat we moeten afwachten en niet panikeren . Maar als het toch eens gebeurt , wat dan ? Ik ben te oud om terug van nul te beginnen en ik heb daar ook geen zin meer in ..ik wil binnen enkele jaren kunnen genieten van mijn klein pensioentje zonder geldproblemen en ik wil dan mijn spaarcentjes kunnen aanspreken , wanneer dat nodig blijkt te zijn .Als de mensen hun spaarcentjes zouden verliezen , dan gaan er waarschijnlijk ongelukken gebeuren....dan is die oorlog niet ver weg meer

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: Gevolgen voor Rabobank.be-rekening bij implosie eurozone
Bij Rabobank.be wordt momenteel niet uitgegaan van een scenario waarbij de Euro zou verdwijnen. Het is trouwens bijna onmogelijk om te kunnen inschatten wat de gevolgen zouden zijn voor uw spaargeld. Wij kunnen alvast niet inschatten of uw spaargeld desgevallend in Nederlandse gulden, Belgische franken of een andere, nieuwe munt, zou worden omgezet en wat de impact daarvan zou zijn.
Het lijkt ons voorbarig om daar nu scenario's voor uit te werken of daar dingen over te vertellen die achteraf toch helemaal niet betrouwbaar zouden blijken, temeer omdat het verdwijnen van de Euro momenteel als zeer onwaarschijnlijk wordt geacht.
Wat de juridische structuur van Rabobank.be betreft: wij zijn een Belgisch bijkantoor van Rabobank en zijn daardoor opgericht naar Nederlands recht.
Het lijkt ons voorbarig om daar nu scenario's voor uit te werken of daar dingen over te vertellen die achteraf toch helemaal niet betrouwbaar zouden blijken, temeer omdat het verdwijnen van de Euro momenteel als zeer onwaarschijnlijk wordt geacht.
Wat de juridische structuur van Rabobank.be betreft: wij zijn een Belgisch bijkantoor van Rabobank en zijn daardoor opgericht naar Nederlands recht.