Gewaarborgde rendement?
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Gewaarborgde rendement?
Beste,
Mijn vriendin heeft via de spaargids (makelaar Futuria) pensioensparen AG Insurance 'Top Rendement' afgesloten. Overal waar wij keken in koeien van letters gewaarborgd rendement van 1.5% voor de duur van het contract. Dit jaar blijkt dit gewaarborgd rendement aangepast te zijn naar 1% in haar contract. Bij contact met Futuria zei men dat dit gewaarborgd rendement echter per jaar wordt aangepast.
Is gewaarborgd rendement dan niet werkelijk gewaarborgd? Indien men nu zelfs nog op de spaargids kijkt kan men Top Rendement terugvinden, sinds vorig jaar onder 1% (toen mijn vriendin ze afsloot onder 1.5%) en met als modaliteit de waarborg voor de duur van het contract.
Kan er iemand duidelijkheid scheppen?
Alvast bedankt.
Mijn vriendin heeft via de spaargids (makelaar Futuria) pensioensparen AG Insurance 'Top Rendement' afgesloten. Overal waar wij keken in koeien van letters gewaarborgd rendement van 1.5% voor de duur van het contract. Dit jaar blijkt dit gewaarborgd rendement aangepast te zijn naar 1% in haar contract. Bij contact met Futuria zei men dat dit gewaarborgd rendement echter per jaar wordt aangepast.
Is gewaarborgd rendement dan niet werkelijk gewaarborgd? Indien men nu zelfs nog op de spaargids kijkt kan men Top Rendement terugvinden, sinds vorig jaar onder 1% (toen mijn vriendin ze afsloot onder 1.5%) en met als modaliteit de waarborg voor de duur van het contract.
Kan er iemand duidelijkheid scheppen?
Alvast bedankt.
- realisticview
- Sr. Member

- Contacteer:
Re: Gewaarborgde rendement?
Het reeds gestorte saldo in 2016 zal het gewaarborgd rendement behouden die m'n gaf voor 2016.
Vb. 2% gewaarborgd rendement 2016 geld dus voor het gestorte saldo in 2016.
Vb. 2% gewaarborgd rendement 2016 geld dus voor het gestorte saldo in 2016.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dus als ik het goed begrijp blijven de bedragen die gestort werden tot aan de aanpassing gewaarborgd aan 1.5% en worden toekomstige zaken gewaarborgd aan 1%?
Zo is dat ludeks.ludeks schreef:Dus als ik het goed begrijp blijven de bedragen die gestort werden tot aan de aanpassing gewaarborgd aan 1.5% en worden toekomstige zaken gewaarborgd aan 1%?
Bedankt allebei voor de snelle en duidelijke toelichting!
-
webmaster
hallo ludeks,
dit staat onderaan de pagina
https://www.spaargids.be/sparen/pensioensparen.html
Gewaarborgd rendement - Gewaarborgde interestvoet als u nu een storting doet. Voor toekomstige stortingen is de gewaarborgde interestvoet deze die van toepassing is op het tijdstip van storting.
Mvg,
Kristof
dit staat onderaan de pagina
https://www.spaargids.be/sparen/pensioensparen.html
Gewaarborgd rendement - Gewaarborgde interestvoet als u nu een storting doet. Voor toekomstige stortingen is de gewaarborgde interestvoet deze die van toepassing is op het tijdstip van storting.
Mvg,
Kristof