gezinsinkomen
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Re: gezinsinkomen
Ik ben voorstander om het "gezin" begrip gewoon totaal af te schaffen wat betreft belasting en andere overheidsdingen.
De overheid moet zich niet meer bezighouden met de eventuele samenlevingsvorm van het individu!
On topic is een "gezinsinkomen" dus n.m.i. een totaal achterhaalde manier van kijken naar de dingen.
De overheid moet zich niet meer bezighouden met de eventuele samenlevingsvorm van het individu!
On topic is een "gezinsinkomen" dus n.m.i. een totaal achterhaalde manier van kijken naar de dingen.
Daar ben ik het volkomen mee eens.
Want als alleenstaande wordt je constant benadeeld hierdoor. Los van het feit dat je alleen voor alles moet opdraaien.
Want als alleenstaande wordt je constant benadeeld hierdoor. Los van het feit dat je alleen voor alles moet opdraaien.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Wat betreft alleenstaanden vs samenwonenden... alles heeft zijn voor- en nadelen.
En er zullen altijd zowel alleenstaanden als samenwonenden zijn die zich benadeeld voelen, ongeacht het systeem.
Het gaat mij om de veréénvoudiging van de dingen.
Er zijn wel heel veel vaste kosten die je als samenwonende kan delen. Soms krijg je zelfs korting.EarthNvstr1 schreef: ↑14 augustus 2021, 12:45Wat betreft alleenstaanden vs samenwonenden... alles heeft zijn voor- en nadelen.
En er zullen altijd zowel alleenstaanden als samenwonenden zijn die zich benadeeld voelen, ongeacht het systeem.
Het gaat mij om de veréénvoudiging van de dingen.
Denk maar aan het vastrecht voor water. 100 euro - 20 euro per bewoner.
Een alleenstaande betaalt dus 80 euro. Een koppel elk 30. Als dat koppel twee kinderen heeft, dan elk 5. Slechts 16 keer duurder voor een alleenstaande dus.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Wel ja, misschien moet dat water dan op een andere/betere manier.RGiskard schreef: ↑14 augustus 2021, 14:38 Er zijn wel heel veel vaste kosten die je als samenwonende kan delen. Soms krijg je zelfs korting.
Denk maar aan het vastrecht voor water. 100 euro - 20 euro per bewoner.
Een alleenstaande betaalt dus 80 euro. Een koppel elk 30. Als dat koppel twee kinderen heeft, dan elk 5. Slechts 16 keer duurder voor een alleenstaande dus.
Ja, je kan kosten besparen als samenwonenden, maar langs de andere kant heb je soms ook meer kosten en ook genotsderving als samenwonenden.
Amai, wat een lonen
Wij hebben met twee tezamen full time werken ongeveer 3100 euro per maand netto
Kindergeld zetten we op spaarrekening ene proberen we echt te sparen
Wij hebben met twee tezamen full time werken ongeveer 3100 euro per maand netto
Kindergeld zetten we op spaarrekening ene proberen we echt te sparen
Ik denk dat een groot deel van de 'gewone mensen' die met twee gaan werken in deze range zitten hoor.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer: