Gezocht personen die in Sales werken
Re: Gezocht personen die in Sales werken
Dat en meer zei ik hierboven.Fakkel schreef: ↑3 mei 2020, 11:36 De inrichting van een winkel zet wel degelijk aan tot (extra) aankopen die men oorspronkelijk niet van plan was.
Dus als Kendrick effectief die shop aantoonbaar heringericht heeft op zo´n manier dat er meer omzet en winst gegenereerd wordt, dan is dat wel degelijk relevant.
Bedrijven zijn altijd op zoek naar goed personeel met de juiste instelling.
Mijn eerste reactie was dan ook uit interesse en om te peilen naar de attitude en competenties van TS.
Maar gezien hij al geen Frans spreekt en denkt er vanuit de Belgische markt alleen met Engels te komen is hij niet geschikt voor het bedrijf dat ik op het oog had. Als je als kandidaat sales al de markt die je wil betreden niet goed kan inschatten heb ik toch vragen bij zijn competenties op het niveau dat hij nastreeft.
Kandidaten die alleen Nederlands en Engels spreken hebben ze al genoeg.
Daarbuiten denk ik dat de ingesteldheid van betrokkene niet past in de bedrijfscultuur van het bedrijf.
HR is inderdaad niet geïnterreseerd in het profiel.
Sollicitanten houden er tegenwoordig ook veel te weinig rekening mee dat wat ze delen op sociale media wel eens naar boven zou kunnen komen tijdens een sollicitatiegesprek. Als HR leer je daar veel vlugger de ware aard van het beestje kennen dan tijdens een deels geacteerd sollicitatiegesprek. Ik kan me toch niet voorstellen dat TS tijdens een wervingsgesprek dezelfde houding zou aannemen dan hij hier en op andere media doet.

TS zal ongetwijfeld de nodige kwaliteiten hebben om een uitdzagende job te vinden die bij zijn kwaliteiten en wensen past.
Ik vermoed dat er gewoon wat verwarring is wat hij onder sales verstaat en wat anderen daaronder verstaan.
Hij kan misschien eens duidelijk omschrijven wat hij onder "sales" precies verstaat. Want dat is, zoals Ludo ook al schreef, een vlag die vele ladingen dekt.
Het had pas van echt talent getuigd als hij zijn werkgever daarmee overtuigd had dat hij een promotie of minstens een loonsverhoging verdiende. Hij heeft zelfs zijn werkgever niet kunnen overtuigen. Volgens eigen zeggen is de werkrelatie er zelfs door verzuurd. De klanten en de werkgever zijn er dus beter van geworden. Zelf getuigt hij de pineut van het verhaal te zijn. Finaal is hij er dus niet in geslaagd zichzelf te verkopen noch beter in de markt te zetten. Hoe gaat hij dat dan doen met producten waarmee hij minder voeling heeft dan met zichzelf?
Als kandidaat werknemer moet je anderen overtuigen van je kwaliteiten, niet jezelf.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 4 mei 2020, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
De superman volgens wat we hier (allemaal lezen , doet dit doet dat ) .
Eigenlijk doet hij waar hij voor betaald wordt door zijn baas.
Maar natuurlijk voelt zich miskend.
Dus waarom niet zelf een zaak uit de grond stampen.
Het risico gaat nihil zijn gezien uw supergehalte.
En mettertijd kunt ge dan zelf onder betaalde werknemers in dienst nemen.
Estate Guru believer.
Ik heb een paar jaar in de sales gewerkt, dit was waar ons bedrijf naar zocht als er nieuwe sales werden aangenomen:
- Frans. Het moet niet perfect zijn, maar je moet er een gesprek in kunnen voeren. Het spijt me, maar met enkel NL/EN ben je niks.
- Vlot kunnen praten en nog beter kunnen luisteren.
- De klant kunnen sturen naar een oplossing waar je beide voordeel uit haalt, niet enkel jij. Je wil je klant tevreden houden, want een tevreden klant genereert nieuwe leads voor je.
- Geen angst hebben voor de telefoon: cold calling is geen pretje.
- Bereid zijn om 7/7 telefoontjes van klanten aan te nemen. Sales is geen 9-5 job. Je moet enorm flexibel zijn.
- Een 'people person' zijn.
- Frans. Het moet niet perfect zijn, maar je moet er een gesprek in kunnen voeren. Het spijt me, maar met enkel NL/EN ben je niks.
- Vlot kunnen praten en nog beter kunnen luisteren.
- De klant kunnen sturen naar een oplossing waar je beide voordeel uit haalt, niet enkel jij. Je wil je klant tevreden houden, want een tevreden klant genereert nieuwe leads voor je.
- Geen angst hebben voor de telefoon: cold calling is geen pretje.
- Bereid zijn om 7/7 telefoontjes van klanten aan te nemen. Sales is geen 9-5 job. Je moet enorm flexibel zijn.
- Een 'people person' zijn.