GM obligatie in EUR 8.375%-2033 aan 20%
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: GM obligatie in EUR 8.375%-2033 aan 20%
Ik zoek obligaties, geen obligatiefondsen.
btw: Het Fidelity Funds European High Yield Fund staat op 1 jaar op - 33.09%.
Als ik zelf mijn fonds samenstel uit 2/3 rabobank obligatie en 1/3 General motors ga ik hetzelfde resultaat of beter hebben zelfs als gaat GM op de fles.
Als ik zelf mijn fonds samenstel uit 2/3 rabobank obligatie en 1/3 General motors ga ik hetzelfde resultaat of beter hebben zelfs als gaat GM op de fles.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Deze redenering gaat mijn pet te boven.Stier schreef: ...
Als je een beter zoekt dan -33% per jaar hou dan gewoon cash onder je matras.
Bovendien, wie zegt dat je een beter resultaat zal hebben dan -33% als GM op de fles gaat, ook de rabo obligaties kunnen dalen!
Ik begrijp het natuurlijk wel, die GM staat erg laag en heeft een enorm potentieel.
Anderzijds is er ook een risico aan verbonden, dit is erg moeilijk in te schatten.
Beter dan op de lotto spelen alleszins.
Ik denk dat het verschil tussen obligatiefondsen vooral is dat deze voordurend handelen in obligaties. Als je zelf obligaties koopt ga je ze veelal behouden tot afloopdatum.
Als je alle lotto tickets koopt krijg je 55% van je inzet terug.
Rechstreekse obligaties van Rabobank zijn bijna even betrouwbaar als kasbons. Er zijn er die Rabobank obligaties betrouwbaarder vinden dan Belgische kasbons. Als je vreest dat Rabobank obligaties niet worden terugbetaald kan je best een grote voorraad cash geld onder je matras houden.
Rechstreekse obligaties van Rabobank zijn bijna even betrouwbaar als kasbons. Er zijn er die Rabobank obligaties betrouwbaarder vinden dan Belgische kasbons. Als je vreest dat Rabobank obligaties niet worden terugbetaald kan je best een grote voorraad cash geld onder je matras houden.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Als men vreest dat Rabobank obligaties niet worden terugbetaald kan men ookStier schreef: Ik denk dat het verschil tussen obligatiefondsen vooral is dat deze voordurend handelen in obligaties. Als je zelf obligaties koopt ga je ze veelal behouden tot afloopdatum.
goud kopen,
en dan tegen iedereen vertellen op welk moment je die goudstaafjes gaat bewonderen in de bankkluis. Wel op voorhand aan de bankbedienden vragen of ze de bewakingscamera's even uitschakelen.
En dan is men verwonderd dat men van 44 kg goud beroofd wordt in het bankkantoor zelf.
Laatst gewijzigd door paul op 8 januari 2009, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zeg helemaal niet dat Rabo obligaties niet gaan terugbetaald worden.paul schreef:Als men vreest dat Rabobank obligaties niet worden terugbetaald kan men ook goud kopen, ...Stier schreef: ... Als je vreest dat Rabobank obligaties niet worden terugbetaald kan je best een grote voorraad cash geld onder je matras houden.
Ik zeg enkel dat Rabo obligaties ook in waarde kunnen zakken.
Ik zeg eveneens dat het opwaarts potentieel voor (de koers van) Rabo obligaties beperkt is, en het neerwaartse niet onbestaande.
Intussen sinds aankoop 90% rendemend op Fidelity Funds European High Yield Fund.Stier schreef:Ik zoek obligaties, geen obligatiefondsen.
Ben je zeker dat je 2/3 rabobank en 1/3 GM hetzelfde resultaat of beter heeft?
Hoedanook, heb nu deels winstgenomen of dit fonds, en zoek die GM obligaties alsnog te kopen.
Volgens mijn info noteren deze nu aan een 33%.
Is er iets concreets met deze obligatie aan de hand (schuldherschikking, uitbetaling in aandelen, ...) of is er eigenlijk niets definitief beslist en wordt de intrest tot nader orde gewoon verderbetaald?
En waar is deze obligatie kopen (keytrade, binck, ...)?
Het is afwachten tot de beursindroductie van gm, voorzien voor dit jaar. Ik heb de 2/3 en 1/3 regel niet gevold. Mijn GM obligatie noteert nu ook met 100% winst, gekocht +- 16%. Ik heb geen Rabobank obligaties maar de andere noteren ook met winst.ronnie schreef:Intussen sinds aankoop 90% rendemend op Fidelity Funds European High Yield Fund.Stier schreef:Ik zoek obligaties, geen obligatiefondsen.
Ben je zeker dat je 2/3 rabobank en 1/3 GM hetzelfde resultaat of beter heeft?
Hoedanook, heb nu deels winstgenomen of dit fonds, en zoek die GM obligaties alsnog te kopen.
Volgens mijn info noteren deze nu aan een 33%.
Is er iets concreets met deze obligatie aan de hand (schuldherschikking, uitbetaling in aandelen, ...) of is er eigenlijk niets definitief beslist en wordt de intrest tot nader orde gewoon verderbetaald?
En waar is deze obligatie kopen (keytrade, binck, ...)?
90% rendement is helemaal niet slecht, geen onverstandige keuze om winst te pakken.
En via wie heb je je GM obligaties gekocht? Op welke beurs?
ronnie schreef:En via wie heb je je GM obligaties gekocht? Op welke beurs?
Via Keytrade, wel geruime tijd voor het Chapter 11 van GM. Als je geïnteresseerd bent moet je jezelf goed informeren. Ik weet niet of je dezelfde rechten gaat hebben op de schuldherschikking ( en hopelijk aandelen van het nieuwe GM) dan de historische aandeelhouder. Ik heb van de 'curator' een document gekregen waar ik een bevestiging moest geven dat ik schuldeiser ben. Dit heb ik terug naar een adres in de USA moeten sturen.
OK bedankt voor deze info.Stier schreef:ronnie schreef:En via wie heb je je GM obligaties gekocht? Op welke beurs?
Via Keytrade, wel geruime tijd voor het Chapter 11 van GM. Als je geïnteresseerd bent moet je jezelf goed informeren. Ik weet niet of je dezelfde rechten gaat hebben op de schuldherschikking ( en hopelijk aandelen van het nieuwe GM) dan de historische aandeelhouder. Ik heb van de 'curator' een document gekregen waar ik een bevestiging moest geven dat ik schuldeiser ben. Dit heb ik terug naar een adres in de USA moeten sturen.
Heb ze gevonden bij Keytrade.
Niet makkelijk om info te vinden, maar Chapter 11 hoofdstuk was ik vergeten, dit wil inderdaad zeggen (zolang ze onder chap 11 staan) dat ze de intresten en kapitaal niet hoeven terug te betalen en dat het er voor jou mogelijk beter uitziet dan voor nieuwe schuldeisers, hoewel gezond verstand zou betekenen dat alle rechten meegaan met het effect.
Ik zoek verder.