Goed boek over beleggen in aandelen ?
TIP
Goed boek over beleggen in aandelen ?
Ik zou willen beginnen met beleggen in aandelen. Iemand die mij een boek kan aanraden dat mij wat wijzer zal maken ? Ik dacht aan de boeken van Ruerd Heeg ?
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Re: Goed boek over beleggen in aandelen ?
Beleggen voor dummies.
The little green book that still beats the market. v Joel Greenblatt (the little book want die is het meest begrijpbaar, zeer simpel zelfs)
http://www.buffettsbooks.com" onclick="window.open(this.href);return false; (fundamentele analyse, heldere en duidelijke animatie presentaties)
Beide boeken houden rekening met meerwaarde belasting want die bestaat id VS reeds meer dan 100 jaar.
The little green book that still beats the market. v Joel Greenblatt (the little book want die is het meest begrijpbaar, zeer simpel zelfs)
http://www.buffettsbooks.com" onclick="window.open(this.href);return false; (fundamentele analyse, heldere en duidelijke animatie presentaties)
Beide boeken houden rekening met meerwaarde belasting want die bestaat id VS reeds meer dan 100 jaar.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Da's geen groen maar een blauw boekje, correct?nickname schreef:The little green book that still beats the market. v Joel Greenblatt
@webmaster: deze vraag komt regelmatig langs. Is het niet mogelijk om dergelijke info in een sticky te verpakken, of ergens op de site een plaatsje te geven waar dit vrij makkelijk te vinden is ....
Kan wel, heb een pdf versie op internet gelezen.molenveld schreef:Da's geen groen maar een blauw boekje, correct?nickname schreef:The little green book that still beats the market. v Joel Greenblatt
Ik ben verkeerd. Het is : the little book that still beats the market.
The little book that beats the market is de eerste versie.
Niks groen id titel.
Blauw boekje idd. Google maar eens. Het is geschreven om te kunnen begrepen worden door kinderen.
- FinanceGeek
- Jr. Member
- Contacteer:
The Little Book of Common Sense Investing - John Bogle is ook een aanrader
Ben bezig in "One up on Wall Street" van Peter Lynch en kan het zeer sterk aanbevelen.
Erg goed boek dat vooral moed geeft aan de individuele aandelenpicker in een wereld vol supercomputers en gigafondsen.
Erg goed boek dat vooral moed geeft aan de individuele aandelenpicker in een wereld vol supercomputers en gigafondsen.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Hoewel ik Paul D'hoore niet innemend vind op TV, moet ik toegeven dat zijn boeken best informatief zijn, en duidelijk. Ideaal als eerste boeken.
De Bijbel der belegger is nog steeds "The Intelligent Investor" door Benjamin Graham, en net zoals de bijbel zelf vertaald in het Nederlands Sommige (Engelse) versies zijn rijkelijk voorzien van hedendaagse commentaar. Een beetje uitleg komt wel van pas aangezien het origineel uit 1949 stamt. Aansluitend kan je "De magie van Warren Buffett : onbetaalbare lessen van 's werelds rijkste belegger", door Mary Buffett en David Clark ter hand nemen. Het boekje had 50% dunner gekund en klinkt niet altijd even ernstig, maar de overige 50% maakt dat zeker goed. Graham was overigens een leermeester van Buffet, lees ze zeker in die volgorde.
Absoluut onmisbaar vooraleer je begint is ook Behavioral Finance van Jeroen Debels, over de psychologie van de amateurbelegger. Doen!
Altijd de kosten in 't oog houden: geef er geen geld aan: deze pareltjes staan op je te wachten in je openbare bibliotheek.
De Bijbel der belegger is nog steeds "The Intelligent Investor" door Benjamin Graham, en net zoals de bijbel zelf vertaald in het Nederlands Sommige (Engelse) versies zijn rijkelijk voorzien van hedendaagse commentaar. Een beetje uitleg komt wel van pas aangezien het origineel uit 1949 stamt. Aansluitend kan je "De magie van Warren Buffett : onbetaalbare lessen van 's werelds rijkste belegger", door Mary Buffett en David Clark ter hand nemen. Het boekje had 50% dunner gekund en klinkt niet altijd even ernstig, maar de overige 50% maakt dat zeker goed. Graham was overigens een leermeester van Buffet, lees ze zeker in die volgorde.
Absoluut onmisbaar vooraleer je begint is ook Behavioral Finance van Jeroen Debels, over de psychologie van de amateurbelegger. Doen!
Altijd de kosten in 't oog houden: geef er geen geld aan: deze pareltjes staan op je te wachten in je openbare bibliotheek.
"It is perhaps well enough that the people of the Nation do not know or understand our banking and monetary system, for if they did I believe there would be a revolution before tomorrow morning."
De psychologie van de amateurbelegger laat zich gemakkelijk in één zin samenvatten: hij koopt aandelen wanneer ze hoog staan en verkoopt wanneer ze laag staan.
Deze lijst op de bogleheads site zal je een hele tijd bezig houden. Van de meest boeken op de lijst is er een review alsook een list van quotes.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Eigenlijk zijn dat twee zinnen, aan elkaar geplakt met een voegwoord.Yaris schreef:De psychologie van de amateurbelegger laat zich gemakkelijk in één zin samenvatten: hij koopt aandelen wanneer ze hoog staan en verkoopt wanneer ze laag staan.

Five rules for succesful stock investing van PatDorsay/morningstar.
Het geeft een goed denkkader, maar ook zeer concrete praktische inzichten. Er worden zelfs wat voorbeeldbedrijven geanalyseerd.
Echte aanrader
Het geeft een goed denkkader, maar ook zeer concrete praktische inzichten. Er worden zelfs wat voorbeeldbedrijven geanalyseerd.
Echte aanrader
Die van Pat Dorsey heb ik ook gelezen. Zeker de moeite & minder zwaar dan 'the intelligent investor'
is ook ergens online te vinden (for free)
is ook ergens online te vinden (for free)
Als je een beetje zoekt op het forum is er ergens een link te vinden naar een gratis te downloaden versie hiervan.