Goedkoopste manier voor het innen van een Amerikaanse cheque
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Goedkoopste manier voor het innen van een Amerikaanse cheque
Hi allen
Een tijdje geleden had ik een auto-ongeval in het buitenland, na maanden procedure kreeg ik van de verzekering (Travelguard) een cheque in USD toegestuurd. Uiteraard probeer ik die zo goedkoop mogelijk in te wisselen nu. Sowieso zal ik al wat centen verliezen aan de wisselkoers(kosten), maar daar stopt het helaas niet bij.
Heeft iemand een advies hoe ik best mijn cheque op rekening plaats? Het gaat om maar liefst 15.000 USD.
Navraag bij enkele banken leerde me dit:
CRELAN
Sinds april 2017 worden USD cheques niet meer ter incassering geaccepteerd.
ARGENTA
Wacht nog op antwoord van de bank
Tarievenlijst leert me dat enkel cheques van een aantal Europese landen kunnen worden geïnd.
KBC
- Betalingsprovisie : 0,121%° (minimum van 9,68 EUR en een maximum van 145,20 EUR)
- Incassoprovisie/port : 6,05 euro
- Correspondentkosten : dit zijn de kosten door de buitenlandse bankier aangerekend , afhankelijk van wie de buitenlandse bankier is
En nog heel wat andere kosten rond de 5-10 euro in scenario x/y/z
ING
Helaas is het niet mogelijk deze US-cheque op uw ING-rekening te laten incasseren
BNP FORTIS
- Betalingsprovisie : 1,50%° (max 99,16 euro excl btw)
- Incassoprovisie : 2,48 euro
- Correspondentkosten : dit zijn de kosten door de buitenlandse bankier aangerekend , afhankelijk van wie de buitenlandse bankier is
- Portkosten : 4,71
Een tijdje geleden had ik een auto-ongeval in het buitenland, na maanden procedure kreeg ik van de verzekering (Travelguard) een cheque in USD toegestuurd. Uiteraard probeer ik die zo goedkoop mogelijk in te wisselen nu. Sowieso zal ik al wat centen verliezen aan de wisselkoers(kosten), maar daar stopt het helaas niet bij.
Heeft iemand een advies hoe ik best mijn cheque op rekening plaats? Het gaat om maar liefst 15.000 USD.
Navraag bij enkele banken leerde me dit:
CRELAN
Sinds april 2017 worden USD cheques niet meer ter incassering geaccepteerd.
ARGENTA
Wacht nog op antwoord van de bank
Tarievenlijst leert me dat enkel cheques van een aantal Europese landen kunnen worden geïnd.
KBC
- Betalingsprovisie : 0,121%° (minimum van 9,68 EUR en een maximum van 145,20 EUR)
- Incassoprovisie/port : 6,05 euro
En nog heel wat andere kosten rond de 5-10 euro in scenario x/y/z
ING
Helaas is het niet mogelijk deze US-cheque op uw ING-rekening te laten incasseren
BNP FORTIS
- Betalingsprovisie : 1,50%° (max 99,16 euro excl btw)
- Incassoprovisie : 2,48 euro
- Portkosten : 4,71
Re: Goedkoopste manier voor het innen van een Amerikaanse cheque
De Belfius gaf 2 jaar geleden geen problemen. Allee, de enige problemen was dat niemand in het kantoor wist HOE het moest, dus moesten ze naar Brussel bellen om hun handje vastgehouden te hebben om het in te geven in het systeem.
Maar het kàn dus.
Maar het kàn dus.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hoe is het afgelopen met die inning ? Ik zit hier nu ook met een US Dollar cheque vanuit de States, wel maar voor een bedrag van 195 dollar.
Ik heb enkele jaren terug een USD cheque geïnd, via BNP Paribas Fortis
Ging wel maar om 50$
Eens opgezocht, 6,75€ kosten, zijnde betalingsprovisie + BTW; die andere kosten waar sprake van is hierboven zijn niet vermeld.
De dollars komen dan op je rekening, dus die moet je dan nog eens omwisselen, i.e. wisselprovisie op te hoesten
Niet goedkoop als je kosten als % bekijkt, maar zo een cheque van een mij onbekende US bank zal wel niet volautomatisch verwerkt kunnen worden kan ik me voorstellen
Ze konden mij in het kantoor op voorhand ook wel bij benadering zeggen hoeveel het zou kosten
Ik was al tevreden dat de cheque geïnd raakte, bij veel banken is het gewoon niet mogelijk.
Bizar eigenlijk dat ze in de VS nog zo vaak papieren cheques gebruiken...
Ging wel maar om 50$
Eens opgezocht, 6,75€ kosten, zijnde betalingsprovisie + BTW; die andere kosten waar sprake van is hierboven zijn niet vermeld.
De dollars komen dan op je rekening, dus die moet je dan nog eens omwisselen, i.e. wisselprovisie op te hoesten
Niet goedkoop als je kosten als % bekijkt, maar zo een cheque van een mij onbekende US bank zal wel niet volautomatisch verwerkt kunnen worden kan ik me voorstellen
Ze konden mij in het kantoor op voorhand ook wel bij benadering zeggen hoeveel het zou kosten
Ik was al tevreden dat de cheque geïnd raakte, bij veel banken is het gewoon niet mogelijk.
Bizar eigenlijk dat ze in de VS nog zo vaak papieren cheques gebruiken...
Ik heb intussen Beobank gebeld en die melden 1 euro (!) kosten + wisselkoers provisie.
Ik vermoed dat daar nog eventuele kosten van de uitgevende bank kunnen bijkomen, zoniet mogen de andere banken hier een puntje aan zuigen.
Benieuwd hoe het zal aflopen.
Ik vermoed dat daar nog eventuele kosten van de uitgevende bank kunnen bijkomen, zoniet mogen de andere banken hier een puntje aan zuigen.
Benieuwd hoe het zal aflopen.
Het verwondert mij ten zeerste dat men bij ING geen buitenlandse cheques meer kan innen. Ik heb dit vroeger meermaals gedaan met cheques in usd als uitbetaling van Amerikaanse dividenden. Natuurlijk werd de R.V. afgehouden.
Pffffffffffffff...
Geef die gewoon af aan uw reguliere bank.. Ook al kost da iets meer dan bij een bank waar je géén klant bent.
Het eventueel verschil - geloop en gedoe is de sop de kool ni waard als je eens éénmalig zo ne cheque wil innen...
Geef die gewoon af aan uw reguliere bank.. Ook al kost da iets meer dan bij een bank waar je géén klant bent.
Het eventueel verschil - geloop en gedoe is de sop de kool ni waard als je eens éénmalig zo ne cheque wil innen...
Stuur die cheque terug.Gigi2m02 schreef: ↑2 juli 2019, 19:57 Hi allen
Laat die centen op uw Europese bankrekening storten in € of dollar te simpel?
Cheques is verleden tijd me dunkt.
Dat een verzekering geen overschrijving zou uitvoeren .......
Estate Guru believer.
Gigi2m02 schreef: ↑2 juli 2019, 19:57platin schreef: ↑30 juli 2021, 12:18Stuur die cheque terug.Gigi2m02 schreef: ↑2 juli 2019, 19:57 Hi allen
Laat die centen op uw Europese bankrekening storten in € of dollar te simpel?
Cheques is verleden tijd me dunkt.
Dat een verzekering geen overschrijving zou uitvoeren .......
na 2 jaar spoelt de fles met hulpgeroep ( SOS) uiteindelijk aan op het strand... en platin heeft de fles gevonden...
Uw posting van gisteren vergeten.
En uw syndic probleem om de zoveel tijd, al actie ondernomen.
Klagen zeker ....
Ken onder tussen uw nummerke, zeggen wat een ander moet doen.
Maar zelf uit uwe luie zetel komen ... als een probleem.
Graag blijf hier op forum weg, uw nummerke's.
Zo een typische klager, alles beter weten en zelf een probleem ....
Problemen worden opgelost door mijn eigen rechts bijstand verzekeraar via de Vme.
Maar ja als te gierig ....
Via pb gevraagd over welke syndic het hier gaat..
Blijkbaar, klagen, klagen ... ja vergeet het maar voor een oplossing langs mijne kant.
Estate Guru believer.
Ik klaag ni.. En wat heeft mijn post van gisteren er mee te maken????platin schreef: ↑30 juli 2021, 13:47Uw posting van gisteren vergeten.
En uw syndic probleem om de zoveel tijd, al actie ondernomen.
Klagen zeker ....
Ken onder tussen uw nummerke, zeggen wat een ander moet doen.
Maar zelf uit uwe luie zetel komen ... als een probleem.
Graag blijf hier op forum weg, uw nummerke's.
Zo een typische klager, alles beter weten en zelf een probleem ....
Problemen worden opgelost door mijn eigen rechts bijstand verzekeraar via de Vme.
Maar ja als te gierig ....
Via pb gevraagd over welke syndic het hier gaat..
Blijkbaar, klagen, klagen ... ja vergeet het maar voor een oplossing langs mijne kant.
Gy hebt een alziend oog zeker, dat gij weet of ik al dan niet uit mijne luie zetel kom..
Het forum is voor iedereen, zie ni in dat ik voor uw schoon alziend oogskes zou wegblijven..
En je weet zelfs dak gierig ben, maar das maar een gedacht dat dan verkeerd is.
En over welke syndic het gaat, doet niets terzake, zal hem sjakamaka noemen, of beinvloed de naam van de syndic welke respons erop volgt???
Wie antwoord er nu op een post van 2 jaar geleden??? Effe serieus doen hé beste vriend..
En als ge daar weer voor in uw gat gebeten bent, is dat Uw probleem, ni het mijne.
En ik heb uw advies ni gevraagd hoor.
Maar géén nood, binnen een jaar of twee ben je dat van nu vergeten, en krijg ik alsnog een verlaat antwoord dat helemaal niet meer nodig is..
ludo schreef: ↑30 juli 2021, 15:46
Wie antwoord er nu op een post van 2 jaar geleden??? Effe serieus doen hé beste vriend..
En als ge daar weer voor in uw gat gebeten bent, is dat Uw probleem, ni het mijne.
Maar géén nood, binnen een jaar of twee ben je dat van nu vergeten, en krijg ik alsnog een verlaat antwoord dat helemaal niet meer nodig is..
Ludo,
Dan geeft Je al eens raad hoe iets aan te pakken.
Laatst gewijzigd door platin op 30 juli 2021, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Estate Guru believer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Verwijderd vermits platin zijn post heeft aangepast... 

Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 30 juli 2021, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
platin schreef: ↑30 juli 2021, 19:17ludo schreef: ↑30 juli 2021, 15:46
Ludo,
Dan geef Je al eens raad hoe iets aan te pakken.
Estate Guru believer.
@platin
Alle gekheid op een stokje, Je had anders kunnen reageren, bv. "" oesje, inderdaad, effie ni gezien dat die post al 2 jaar oud was.. ""
Alle raad is welkom,gelijk van wie, daar is dit forum voor.. of het nuttig is zal ik dan zelf wel uitvogelen.. Case closed ...
Alle gekheid op een stokje, Je had anders kunnen reageren, bv. "" oesje, inderdaad, effie ni gezien dat die post al 2 jaar oud was.. ""
Alle raad is welkom,gelijk van wie, daar is dit forum voor.. of het nuttig is zal ik dan zelf wel uitvogelen.. Case closed ...