Gold fields
TIP
-
radixconvertor
- Full Member

- Contacteer:
Gold fields
Binnenkort doet Gold Fields een spinoff van 3 Zuid-Afrikaanse mijnen. Het nieuwe bedrijf zal enkel noteren in Johannesburg en NY.
Weet iemand hoe het zit voor gold fields aandelen in Brssel? Is het mogelijk dat je voor de split een gold fields aandeel in Brussel bezit en na de split een gold fields aandeel in Brussel en een aandeel vd spinoff in NY?
En ook: hoe wordt een spinoff fiscaal behandeld? Als een dividend??
Dank bij voorbaat
Weet iemand hoe het zit voor gold fields aandelen in Brssel? Is het mogelijk dat je voor de split een gold fields aandeel in Brussel bezit en na de split een gold fields aandeel in Brussel en een aandeel vd spinoff in NY?
En ook: hoe wordt een spinoff fiscaal behandeld? Als een dividend??
Dank bij voorbaat
Re: Gold fields
Ook ik zou blij zijn met enige klaarheid. Plots staat mijn tegoed op O€ en noteert nu in ZAR. Doe ik er best aan deze te verkopen? Ik vermoed dat dit met hoge kosten zal gepaard gaan?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Gold fields
Sogès-Fiducem, de maatschappij die de certificaten uitgeeft (en een ING dochteronderneming) is ermee gestopt.
Je kan de certificaten kostenloos omwisselen in aandelen Gold Fields bij ING Belgie, maar waarschijnlijk levert elke internetbroker of bank desgevraagd ook de aandelen.
Dit betreft alle op Euronext Brussel verhandelde certificaten: naast de goudmijnen Gold Fields, DRD gold en Harmony dus ook ING, Boeing, Goodyear, Rio Tinto ...
Euronext aankondiging: https://europeanequities.nyx.com/en/not ... 1500486eur" onclick="window.open(this.href);return false;
Verkopen kan dus nog enkel op Johannesburg en in ZAR. De hogere kosten moet je er wel bijnemen, maar de markt is daar wel zeer liquide tvergeleken bij de magere omzetten GFLB in Brussel)
Je kan de certificaten kostenloos omwisselen in aandelen Gold Fields bij ING Belgie, maar waarschijnlijk levert elke internetbroker of bank desgevraagd ook de aandelen.
Dit betreft alle op Euronext Brussel verhandelde certificaten: naast de goudmijnen Gold Fields, DRD gold en Harmony dus ook ING, Boeing, Goodyear, Rio Tinto ...
Euronext aankondiging: https://europeanequities.nyx.com/en/not ... 1500486eur" onclick="window.open(this.href);return false;
Verkopen kan dus nog enkel op Johannesburg en in ZAR. De hogere kosten moet je er wel bijnemen, maar de markt is daar wel zeer liquide tvergeleken bij de magere omzetten GFLB in Brussel)