Goud bereikt recordhoogte
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Goud bereikt recordhoogte
--
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: Goud bereikt recordhoogte
En... als je er de voorspellingen van enkele amerikaanse economen op naleest verwachten ze een stijging tot 2000 dollar...
Wordt dit een mogelijke investering???
Zijn er leden die hier mee ervaring hebben...
Zijn er leden die hier mee ervaring hebben...

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Luc B. schreef: En... als je er de voorspellingen van enkele amerikaanse economen op naleest verwachten ze een stijging tot 2000 dollar...
Zijn er leden die hier mee ervaring hebben...![]()
Als ze er niet bijzeggen tegen wanneer ze die stijging tot 2000 euro verwachten , hebben ze natuurlijk altijd gelijk.
Denk echt niet dat het op korte termijn zo een vaart gaat lopen.
Een "gouden" tip. Wanneer men in de media spreekt over nieuwe recordhoogtes is het al veel te laat om in te stappen.Luc B. schreef: En... als je er de voorspellingen van enkele amerikaanse economen op naleest verwachten ze een stijging tot 2000 dollar...
Zijn er leden die hier mee ervaring hebben...![]()
Maar goud is zeker, wanneer je het op het juiste moment koopt, een heel goede belegging. Mijn goudfondsen zijn al met meer dan 50% gestegen sinds ik ze heb aangekocht.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
- OpelZafira
- Full Member
- Contacteer:
Als ik al geld hierin zou steken, kies ik voor goud, geen fondsen of aandelen van goudmijnen, maar een gewoon stuk goud in een eigen bankkluis. Zelfs op korte termijn is hier geld uit te halen.
Ik slaag me nog steeds voor de kop dat ik de raad van een collega niet opvolgde. Die raadde me in 2005 aan om fysiek goud te kopen. Had ik toen maar een kiloke ingedaan. Geen enkele veilige belegging zou me zoveel opgebracht hebben!
Ik slaag me nog steeds voor de kop dat ik de raad van een collega niet opvolgde. Die raadde me in 2005 aan om fysiek goud te kopen. Had ik toen maar een kiloke ingedaan. Geen enkele veilige belegging zou me zoveel opgebracht hebben!
Als je goud wil kopen aan een voordelige prijs moet je een BAR goud kopen, die weegt 12,4kg en de prijs daarvan is €257.400. Je kan ook een KILOBAR kopen, en die kost €22729,28. Dus dat is véél duurder. (hoe kleiner hoe duurder) Om dus een goede investering te doen, moet je die blok van 12,4kg kopen.
Zie je je al aanbieden met zo'n blok aan het loket van de bank : "madam krijg ik eens even 257.400 euro?"
Zie je je al aanbieden met zo'n blok aan het loket van de bank : "madam krijg ik eens even 257.400 euro?"
Dus als ik een BAR koop en die omsmelt in 12,4 KILOBAR maak ik een dikke 24000 euro (9%) winst? Gek.josy schreef: Als je goud wil kopen aan een voordelige prijs moet je een BAR goud kopen, die weegt 12,4kg en de prijs daarvan is €257.400. Je kan ook een KILOBAR kopen, en die kost €22729,28. Dus dat is véél duurder. (hoe kleiner hoe duurder) Om dus een goede investering te doen, moet je die blok van 12,4kg kopen.
Mijn goudfonds staat op 1 jaar tijd nu al aan +80%, dat kan je met je goudbaar toch niet halen hoor.OpelZafira schreef: Als ik al geld hierin zou steken, kies ik voor goud, geen fondsen of aandelen van goudmijnen, maar een gewoon stuk goud in een eigen bankkluis. Zelfs op korte termijn is hier geld uit te halen.
Heb het wel iets te laat gekocht, sta nu op +60% maar das ook niet slecht zou ik zeggen.
Geld verdienen doe je door te werken.
Aan kikashi :
Een goudbaar weegt inderdaad 12,4 kg. Maar de banken die ze verhandelen LATEN ze inderdaad omsmelten tot kleinere blokjes. 100gr - 200gr - 500gr -1kg, of muntstukken.
En daardoor verdienen ze inderdaad véél geld.
Als je inderdaad zélf zo'n bar koopt (voor ongeveer 260.000 euro) en je smelt ze zelf om, dan kan jij evengoed véél geld verdienen. Maar dan zal je wel de nodige werktuigen en atelier nodig hebben, én een vergunning als goudsmid.
Begrijp je hem nu?
Een goudbaar weegt inderdaad 12,4 kg. Maar de banken die ze verhandelen LATEN ze inderdaad omsmelten tot kleinere blokjes. 100gr - 200gr - 500gr -1kg, of muntstukken.
En daardoor verdienen ze inderdaad véél geld.
Als je inderdaad zélf zo'n bar koopt (voor ongeveer 260.000 euro) en je smelt ze zelf om, dan kan jij evengoed véél geld verdienen. Maar dan zal je wel de nodige werktuigen en atelier nodig hebben, én een vergunning als goudsmid.
Begrijp je hem nu?
Ook ik heb het via een fonds: BGF World Gold
alsook via lyxor gold via beurs parijs...
als ik het verschil zie.. geef mij maar mijn fonds dan (+89% sinds aankoop/gespreid in 2008).
stevig bijhouden voor de LT (hoge olieprijs & inflatie)
maar wie ben ik ?
alsook via lyxor gold via beurs parijs...
als ik het verschil zie.. geef mij maar mijn fonds dan (+89% sinds aankoop/gespreid in 2008).
stevig bijhouden voor de LT (hoge olieprijs & inflatie)
maar wie ben ik ?