Goud discussie
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Goud discussie
Credit Suisse voorspelt 1100 voor dit jaarJonckers schreef:Juist gelezen in " Fondsnieuws.nl "![]()
http://www.fondsnieuws.nl/nieuws/headli ... ashen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
dezelfde Credit Suisse die in januari nog 1800 voorspelde voor dit jaar?
http://www.trustablegold.com/gold-price-forecast/
de verwijzing naar Soros is ook wel leuk, maar dat hij goudmijnen aan het opkopen is heeft er blijkbaar niets mee te maken
gedaalde inflatieverwachtingen? benzine, gas, elektriciteit, huur, voedsel... alles stijgt in prijs, en de inkomens dalen'Goud gaat eraan', aldus het bondige commentaar van de grondstoffenbelegger. Deverell baseert zijn oordeel op de gedaalde inflatieverwachting. Bovendien zouden de dalende prijzen centrale banken ontmoedigen om goud bij te kopen.
de centrale banken kopen sinds de recente prijsdaling meer dan ooit goud op
als het waar is dat de prijs nu is gepiekt, dan zouden de centrale banken integendeel nu hun goud beter verkopen. en daar wordt veel over gepraat, maar niemand lijkt dat ook maar te overwegen, zelfs Cyrpus die het zou "moeten" doen, integendeel beginnen meer en meer landen hun goud terug te halen
en de grootste vraag, waarom verkoopt de VS haar gigantische goudvoorraad niet als ze het geld toch zo broodnodig heeft, en dat enkel bijhoudt "uit traditie" zoals Bernanke ooit zei?
http://www.youtube.com/watch?v=2Dj9v9s9buk
http://www.handelsblatt.com/finanzen/ro ... 0-all.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Of goud nu daalt of stijgt, goud is goud en is een alternatief met zijn eigen waarde, namelijk zijn gewicht, de rest doet er niet toe.
Al mag het voor mij nog even blijven dalen, kan ik goedkoper kopen ...
Ik moet echt lachen wanneer mensen het tegengestelde doen bij prijsdalingen, i.e. jammeren en wenen dat het daalt en denken dat hun investering in goud geen goed idee blijkt te zijncp1234 schreef:Of goud nu daalt of stijgt, goud is goud en is een alternatief met zijn eigen waarde, namelijk zijn gewicht, de rest doet er niet toe.
Dit is zo duidelijk prijsmanagement en uitstel van de financiële holocaust. Zie mike maloney etc.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Records voor de maand april. In april verkocht Perth Mint zoveel als in januari en februari samen. Er werd ook in het weekend gewerkt. Artikel: De goudstandaard
Ook in de VS/Can zijn de cijfers fenomenaal.
Nu nog de aankoopcijfers van de Chinese CB afwachten voor april.
Laat nog maar wat papier branden, het is nog lang geen zomer.
Maar intussen wordt in de VS de deadline voor de "debt ceiling" doorgeschoven naar september, de schulden mogen dus gewoon verder opgebouwd worden tot $16.699.421.095.673,60
. De Amerikaanse economie zakt weg, records in armoede, extreem laag ondernemersvertrouwen maar toch beurzen die dag na dag records optekenen. Verschillende goudmijnen op diverse continenten zijn aan deze prijzen niet meer rendabel en sluiten de deuren wat het aanbod nog gaat verkleinen.
Neem daarbij dat de Comex aan het leeglopen is, de premies -zowel hier als in Azië sterk oplopen en we zien waar we naartoe gaan: de run on gold is begonnen.
Ook in de VS/Can zijn de cijfers fenomenaal.
Nu nog de aankoopcijfers van de Chinese CB afwachten voor april.
Laat nog maar wat papier branden, het is nog lang geen zomer.
Maar intussen wordt in de VS de deadline voor de "debt ceiling" doorgeschoven naar september, de schulden mogen dus gewoon verder opgebouwd worden tot $16.699.421.095.673,60
Neem daarbij dat de Comex aan het leeglopen is, de premies -zowel hier als in Azië sterk oplopen en we zien waar we naartoe gaan: de run on gold is begonnen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Mei 2014 zal er snel zijn.
Belgian Central Bank says: 25 Tons Or 10% of Gold Reserves on Loan.(Zerohedge)
Ons nationaal goud verpatsen aan bullionbanks voor een schamele 1% per jaar omdat ze zelf hun hoge levensstijl zouden kunnen aanhouden en hun vriendjes een postje zouden kunnen geven. (Idem dito nu voor de Senaat) De bullionbanks zullen het wel omsmelten en op de open markt gooien om de prijzen te kunnen drukken. Die marionetten uit de Wetstraat 16 die de laatste 50-60 jaar aan het roer stonden verdienen allemaal levenslange eenzame opsluiting.
Onze traditionele partijen (en vooral die van de jaren '80->'99) hebben de laatste 50 jaar alles van de 5-6 generaties ervoor verbrast. Dat ze daar met een dikke Audi nog in Brussel durven toekomen. Hun plannen zijn hallucinant, ze blijven maar in 'n droomwereld leven. (U-place, een nieuw voetbal stadion in Brussel om één keer per jaar 'n wedstrijd in te spelen,...)
Degoutant gewoon, dat hautain gedrag is gewoon om van te kotsen.

Onlangs zag ik Crevits nog op tv zeggen dat ze Lokeren gaat subsidies toekennen om de pleziervaart op de Durme toe te laten, Dendermonde kreeg (en krijgt) ook subsidies om de Oude Dender terug open te maken voor de pleziervaart. 20 jaar geleden waren ze blij dat die vuile stinkende Dender eindelijk werd dicht gegooid en dat het parkeerprobleem opgelost was. Bovendien zit de pleziervaart op z'n gat. In Nederland staat meer dan 60% van de bootjes uit de pleziervaart over te nemen. Niemand kan de diesel nog betalen. Nu verspillen ze miljoenen en miljoenen aan de pleziervaart, de putten in de weg is minder prioritair.

Lijst Belgische nationale regeringen (en coalities)
Belgian Central Bank says: 25 Tons Or 10% of Gold Reserves on Loan.(Zerohedge)
Ons nationaal goud verpatsen aan bullionbanks voor een schamele 1% per jaar omdat ze zelf hun hoge levensstijl zouden kunnen aanhouden en hun vriendjes een postje zouden kunnen geven. (Idem dito nu voor de Senaat) De bullionbanks zullen het wel omsmelten en op de open markt gooien om de prijzen te kunnen drukken. Die marionetten uit de Wetstraat 16 die de laatste 50-60 jaar aan het roer stonden verdienen allemaal levenslange eenzame opsluiting.
Onze traditionele partijen (en vooral die van de jaren '80->'99) hebben de laatste 50 jaar alles van de 5-6 generaties ervoor verbrast. Dat ze daar met een dikke Audi nog in Brussel durven toekomen. Hun plannen zijn hallucinant, ze blijven maar in 'n droomwereld leven. (U-place, een nieuw voetbal stadion in Brussel om één keer per jaar 'n wedstrijd in te spelen,...)
Degoutant gewoon, dat hautain gedrag is gewoon om van te kotsen.
Onlangs zag ik Crevits nog op tv zeggen dat ze Lokeren gaat subsidies toekennen om de pleziervaart op de Durme toe te laten, Dendermonde kreeg (en krijgt) ook subsidies om de Oude Dender terug open te maken voor de pleziervaart. 20 jaar geleden waren ze blij dat die vuile stinkende Dender eindelijk werd dicht gegooid en dat het parkeerprobleem opgelost was. Bovendien zit de pleziervaart op z'n gat. In Nederland staat meer dan 60% van de bootjes uit de pleziervaart over te nemen. Niemand kan de diesel nog betalen. Nu verspillen ze miljoenen en miljoenen aan de pleziervaart, de putten in de weg is minder prioritair.
During the 1990’s, Belgium sold some 1,000 tons of gold into the market - more than three quarters of its remaining holdings. The Belgian gold reserves, which had already seen sizeable liquidation in late 1978, fell from 33.7 million ounces on 12/31/88, to just 5.7 million ounces on 03/31/98, or a fall of 83% in less than 10 years (see chart)

Lijst Belgische nationale regeringen (en coalities)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
lol, en maar met de vinger wijzen naar de PIGS landen, alsof ze hier niet EXACT dezelfde fouten aan het maken zijn
we profiteren hier van de Duitse slavenarbeid en de Europese decadentie in Brussel om de schijn er nog even in te houden
en als Washington of Parijs ons dit of dat zegt te doen gebeurt dat met een glimlach en wordt het in de pers geparadeerd als een overwinning, van de verkoop van nationale trots Fortis tot het dragen van de Dexia schulden en het dumpen van ons goud dat we waarschijnlijk nooit meer terugzien. in Griekenland geven ze tenminste toe dat ze de kroonjuwelen aan het verpatsen zijn, maar aan hun goudreserves raken ze toch niet, curieus...
Europe's Elusive Gold Reserves: Are Greece, Portugal Sitting on Billions of Dollars?
http://www.time.com/time/world/article/ ... 13,00.html
het ergste vind ik
a) dat de schuldigen nooit zullen worden gestraft. de bankiers zullen zich verschuilen op hun eiland, op de aandeelhouders kan men niets zeggen omdat de kleine man daar ook tussenzit, en de politici kunnen niet vervolgd worden voor wat ze decennia geleden hebben beslist/zich hebben laten omkopen, terwijl de jonge generaties de schuld naar de oude generaties zullen schuiven, "het was al kapot"
b) de massa mensen die zich diep in de schulden hebben gestoken om een veel te duur stuk vastgoed te kunnen betalen omdat hun ouders dat ook zo deden en je toch ergens je geld in moet steken, niet beseffende dat dit eigenlijk gokken is met je toekomst, vraag maar aan de velen die in Spanje daar alles kwijt aan zijn geraakt. uiteindelijk zal hyperinflatie alle schulden uitwissen, maar dat zal zijn nadat ze de mensen massaal op straat hebben gezet, niet ervoor...
we profiteren hier van de Duitse slavenarbeid en de Europese decadentie in Brussel om de schijn er nog even in te houden
en als Washington of Parijs ons dit of dat zegt te doen gebeurt dat met een glimlach en wordt het in de pers geparadeerd als een overwinning, van de verkoop van nationale trots Fortis tot het dragen van de Dexia schulden en het dumpen van ons goud dat we waarschijnlijk nooit meer terugzien. in Griekenland geven ze tenminste toe dat ze de kroonjuwelen aan het verpatsen zijn, maar aan hun goudreserves raken ze toch niet, curieus...
Europe's Elusive Gold Reserves: Are Greece, Portugal Sitting on Billions of Dollars?
http://www.time.com/time/world/article/ ... 13,00.html
het ergste vind ik
a) dat de schuldigen nooit zullen worden gestraft. de bankiers zullen zich verschuilen op hun eiland, op de aandeelhouders kan men niets zeggen omdat de kleine man daar ook tussenzit, en de politici kunnen niet vervolgd worden voor wat ze decennia geleden hebben beslist/zich hebben laten omkopen, terwijl de jonge generaties de schuld naar de oude generaties zullen schuiven, "het was al kapot"
b) de massa mensen die zich diep in de schulden hebben gestoken om een veel te duur stuk vastgoed te kunnen betalen omdat hun ouders dat ook zo deden en je toch ergens je geld in moet steken, niet beseffende dat dit eigenlijk gokken is met je toekomst, vraag maar aan de velen die in Spanje daar alles kwijt aan zijn geraakt. uiteindelijk zal hyperinflatie alle schulden uitwissen, maar dat zal zijn nadat ze de mensen massaal op straat hebben gezet, niet ervoor...
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
KBC begint ook al pandbrieven (verpakte belgische hypotheken) te verkopen om kapitaal op te halen, blijkbaar niks geleerd van de miserie waarmee het allemaal begon in de VS.
Maar, deze keer is het anders, écht écht écht AAA hoor jongens!
Maar, deze keer is het anders, écht écht écht AAA hoor jongens!
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Zou het mogelijk zijn om als particulier een verzekering af te sluiten als indekking tegen wanbetaling van die hypotheken ook al bezit je zelf geen pandbrieven.Frisse Freddy schreef:KBC begint ook al pandbrieven (verpakte belgische hypotheken) te verkopen om kapitaal op te halen!
Juist ter info.
De PIGS-landen zitten op 'n berg goud en met 'n berg schulden en laten hun ferm trakteren door de "domsten van de klas", diegene die mee gedaan hebben met de Amerikanen. Blijkbaar vonden ze het nodig om Volcker en Greenspan te volgen, De Gaulle had het in 1965 al gezien: de aankomende crisis van de dollar en het belang van goud. De Westerse wereld heeft z'n goud van de hand gedaan om de inflatie in de hand te houden door met de z'n goudverkopen de goudprijs te onderdrukken. Duizenden tonnen goud hebben onze overheden over de balk gegooid en in ruil kregen ze 'n handvol dollars, een dure prijs om de crash enkel een generatie uit te stellen. De extra tijd die gekocht is zal nog véél duurder betaald worden.Sanem2 schreef:lol, en maar met de vinger wijzen naar de PIGS landen, alsof ze hier niet EXACT dezelfde fouten aan het maken zijn
we profiteren hier van de Duitse slavenarbeid en de Europese decadentie in Brussel om de schijn er nog even in te houden.
En de woorden van de klokkenluiders komt in dovemansoren.
En de PIGS-landen verkopen nog liever 'n paar eilanden voor 99jaar dan aan hun goud (of goudmijnen in het geval van Griekenland) te raken. Vroeger werd er door de Rode Duivels "Go West" gezongen, het goud gaat in ieder geval niet naar het westen maar naar het oosten.
Good posting
ps: Wie van jullie heeft america freedom to expression gezien? Het gaat over dat in de USA de inkomensbelasting eigenlijk illegaal is en erger nog dat het NIET gaat naar 'infractructuur, onderwijs, veiligheid,..' maar naar 'betalen van interesten aan de FED'. Naar alle waarschijnlijkheid is het in de europese landen net hezelfde maar dan in een kleinere schaal. Is de inkomensbelasting legaal in belgie? Ik heb het niet over belasting op winst, maar gewoon dat iedere arbeider een bepaald ratio aan de staat moet afgeven.
ps: Wie van jullie heeft america freedom to expression gezien? Het gaat over dat in de USA de inkomensbelasting eigenlijk illegaal is en erger nog dat het NIET gaat naar 'infractructuur, onderwijs, veiligheid,..' maar naar 'betalen van interesten aan de FED'. Naar alle waarschijnlijkheid is het in de europese landen net hezelfde maar dan in een kleinere schaal. Is de inkomensbelasting legaal in belgie? Ik heb het niet over belasting op winst, maar gewoon dat iedere arbeider een bepaald ratio aan de staat moet afgeven.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Griekenland verhoogt volgens het IMF voor de VIERDE maand op rij z'n goudvoorraden. De grafiek ziet er anders uit als die van België (zie hierboven)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
allé, na de collapse kunnen we een luxe-leventje gaan leiden in Griekenland, dankzij de GBD (gold backed Drachme)Spruitekop schreef:Griekenland verhoogt volgens het IMF voor de VIERDE maand op rij z'n goudvoorraden. De grafiek ziet er anders uit als die van België (zie hierboven)
ik speel met warrants:Roeland schreef:een soortement gratis "call-optie" eigenlijk
Ik vroeg me eigenlijk af of er iemand van jullie ook in opties belegt?
Bvb een put-optie om korte termijn dalingen van Goud (of zilver) wat op te vangen?
Ik overweeg het als de huidige dip nog lang aan blijft houden, heb alleen geen idee waar je dat best koopt en hoe het exact werkt. Ik weet hoe het theoretisch werkt, maar heb geen ervaring met de kosten, wanneer en hoe uw verkooprecht uit te oefenen, enz.
http://markets.rbs.nl/NL/Showpage.aspx?pageID=586
prijs is die van aandelen, dus afhankelijk van geïnvesteerde bedrag
en je kunt ze kopen en verkopen zoals aandelen
het (ver)kooprecht uitoefenen heb ik nog niet gedaan, is denk ik ook minder interessant omdat de kost dan een % is van het bedrag wat duurder kan uitkomen, en die contracten worden in de regel toch cash geregeld
ik zit wel met alles in call, nog bijgekocht aan 1388
Het gaat me dan ook over het (deels) indekken van mijn huidige positie. Als het nog verder zou zakken, zou ik wat minder goed slapen (5% maal ik niet om, maar als het wéér 25% is, zal ik toch eens serieus vloeken. Ik zal mn investering dan niet verkopen, want ik blijf erin geloven op LT, maar indekken is nooit slechtSanem2 schreef: ik zit wel met alles in call, nog bijgekocht aan 1388
dan zoek je iets dergelijks:
expiratie in juni
http://www.boursorama.com/cours.phtml?s ... 0011293588
http://www.boursorama.com/cours.phtml?s ... 0011293604
http://www.boursorama.com/cours.phtml?s ... 0011293596
expiratie in september
http://www.boursorama.com/cours.phtml?s ... 000CK9S1P6
http://www.boursorama.com/cours.phtml?s ... 000CZ5L6K5
put opties op een fonds als GLD is ook een optie, maar die zijn duurder
weet wel dat
a) april-juni in de laatste 10 jaar meestal een dieptepunt was, en juli-september een hoogtepunt
b) dat we in de laatste week weer 70 punten zijn gestegen
dus persoonlijk raad ik het heel sterk af, of om toch even te wachten en te kijken wat er gebeurt, ik verwacht dat het nu heel sterk gaat stijgen
expiratie in juni
http://www.boursorama.com/cours.phtml?s ... 0011293588
http://www.boursorama.com/cours.phtml?s ... 0011293604
http://www.boursorama.com/cours.phtml?s ... 0011293596
expiratie in september
http://www.boursorama.com/cours.phtml?s ... 000CK9S1P6
http://www.boursorama.com/cours.phtml?s ... 000CZ5L6K5
put opties op een fonds als GLD is ook een optie, maar die zijn duurder
weet wel dat
a) april-juni in de laatste 10 jaar meestal een dieptepunt was, en juli-september een hoogtepunt
b) dat we in de laatste week weer 70 punten zijn gestegen
dus persoonlijk raad ik het heel sterk af, of om toch even te wachten en te kijken wat er gebeurt, ik verwacht dat het nu heel sterk gaat stijgen