Goud discussie
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Goud discussie
Wel die death cross is blijkbaar al van donderdag.
Maar ik kreeg hier deze namiddag een nieuwsbrief binnen met een bespreking en een aantal grafieken.
Maar ik kreeg hier deze namiddag een nieuwsbrief binnen met een bespreking en een aantal grafieken.
ondertussen alweer op 1690, bijna 40 punten boven het dal van donderdag
zitten we technisch dan nog altijd slecht?
zitten we technisch dan nog altijd slecht?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Waar we technisch zitten kan me eigenlijk weinig schelen in het verhaal, in ieder geval zitten we -nog altijd- in een mooie koopzone. Sommigen beseffen het niet maar ik denk dat ze in het Oosten wel degelijk van deze koopkans gebruik maken.
De economische problemen gaan beginnen, zowel in Europa (Spanje begrotingstekort van meer dan 10% en Italië op de afgrond) als in de VS (daar gaan ze zelfs de QE stopzetten, of dat beweren ze toch alvast). Kwestie van tijd.
De economische problemen gaan beginnen, zowel in Europa (Spanje begrotingstekort van meer dan 10% en Italië op de afgrond) als in de VS (daar gaan ze zelfs de QE stopzetten, of dat beweren ze toch alvast). Kwestie van tijd.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
http://www.iexprofs.nl/Column/Opinie/95 ... latie.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
het is dat we vorige week werden bedolven onder media verslagen, nieuwsbrieven en analyses die zeiden dat goud op instorten stond (zoals dat "death cross") en vandaag gaat het weer sterk omhoog en is het muisstil
ik heb in elk geval nog warrants bijgekocht
dat van die QE is dus BS als het waar is dat ze op de beurs aandelen aan het kopen zijn, dat is gewoon hetzelfde maar dan gaan ze niet via de banken
ik heb in elk geval nog warrants bijgekocht
dat van die QE is dus BS als het waar is dat ze op de beurs aandelen aan het kopen zijn, dat is gewoon hetzelfde maar dan gaan ze niet via de banken
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Met de sequester gaan ze nu ook de aandelenmarkt wat gaan ondersteunen met als gevolg dat de rentes de hoogte zullen ingaan en dus ook de inflatie.
Het aantal short posities op goud zijn met 33% verhoogd vooral door de speculatie van de fondsen. En dan stellen sommigen hier op het forum de vraag waarom hun goudfonds het zo slecht doet.
En Jezus zeide: ‘Vader, vergeef het hun, want ze weten niet wat ze doen.’
Lukas 23 : 34
Papier, ik steek er elke dag m'n kachel mee aan.
Het aantal short posities op goud zijn met 33% verhoogd vooral door de speculatie van de fondsen. En dan stellen sommigen hier op het forum de vraag waarom hun goudfonds het zo slecht doet.
En Jezus zeide: ‘Vader, vergeef het hun, want ze weten niet wat ze doen.’
Lukas 23 : 34
Papier, ik steek er elke dag m'n kachel mee aan.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
dus de fondsen gaan short omdat ze denken dat de goudprijs gaat zakken
en de goudprijs zakt omdat de fondsen er short op gaan

dan lijkt me de vraag niet wat gaat de goudprijs doen, maar wat willen de fondsen en banken dat de goudprijs doet?
wel interessant, het artikel vermeldt dat zoveel short contracten van juni 2006 geleden is
het grappige is dat 14 juni 2006 een dieptepunt was, gevolgd door een 18% stijging op 30 dagen tijd
en de goudprijs zakt omdat de fondsen er short op gaan
dan lijkt me de vraag niet wat gaat de goudprijs doen, maar wat willen de fondsen en banken dat de goudprijs doet?
wel interessant, het artikel vermeldt dat zoveel short contracten van juni 2006 geleden is
het grappige is dat 14 juni 2006 een dieptepunt was, gevolgd door een 18% stijging op 30 dagen tijd
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Is het met hun geld dat ze spelen?
Wat geeft het om verliezen te maken in een kleine markt die de PM-markt is om de belegger te overtuigen dat goud en zilver geen veilige haven is in woelige tijden.
Bij de particulier zal er nog veel moeten gebeuren eer deze z'n fysiek uit handen gaat geven. (Volkskrant)
Of de beduvelde boel volgens Sprott
Wat geeft het om verliezen te maken in een kleine markt die de PM-markt is om de belegger te overtuigen dat goud en zilver geen veilige haven is in woelige tijden.
Bij de particulier zal er nog veel moeten gebeuren eer deze z'n fysiek uit handen gaat geven. (Volkskrant)
Of de beduvelde boel volgens Sprott
"efkens" van 1586 naar 1618
prijsmanipulatie, welke prijsmanipulatie?
prijsmanipulatie, welke prijsmanipulatie?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
En wie zo slim is om ervan te profiteren, die heeft ze in handen.
Zerohedge: Divergentie tussen prijs en vraag (Eng)
Zerohedge: Divergentie tussen prijs en vraag (Eng)
profiteren zullen we: ik heb goudaandelen ingeruild voor warrants aan 1588. 5% verlies gepakt, een dag later 38% winst, en ik verwacht deze week nog 1660
2013 wordt een leuk jaar
2013 wordt een leuk jaar
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Leg uit, Sanem2? Wat heeft dat te maken met fysiek goud? Ik ben een beginner, dus mijn onbegrip is te wijten aan mijn gebrekkige kennis op dit moment hoor.
@ bartgo, welk stuk precies? dat van de short contracten of dat van de warrants?
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
De warrants dus. Heeft dit iets met fysiek goud te maken?Sanem2 schreef:@ bartgo, welk stuk precies? dat van de short contracten of dat van de warrants?
op zich niets, dat zijn derivaten (gokspeelgoed gelinkt aan de goudprijs), ik zal daar nooit een fysieke gram van zien
ik geloof dat de goudprijs nog lang zal stijgen, maar dan zijn derivaten veel interessanter omdat je elke prijsbeweging x20 doet
als je goed gokt is dat heel leuk, als je ernaast zit ben je snel alles kwijt
het interessante is dat het wel een gigantische invloed heeft op de fysieke prijs
als er veel wordt gegokt dat de prijs zal stijgen dan zal ze ook stijgen, en omgekeerd
de één noemt dat natuurlijke marktwerking, ik noem dat doorgestoken kaart, ieder zijn mening hé
edit: nog een belangrijk nadeel is dat moest het hele spel ten onder gaan (failliete banken en overheden etc) dan zijn die derivaten geen goudcent meer waard (tegenpartij is waarschijnlijk failliet), maar wie op dat moment fysiek goud bezit heeft wel nog zijn centen (waarschijnlijk met zware winst)
nog een afweging dus, zijn de Mayanen wel of niet de schrikkeljaren vergeten meetellen?
ik geloof dat de goudprijs nog lang zal stijgen, maar dan zijn derivaten veel interessanter omdat je elke prijsbeweging x20 doet
als je goed gokt is dat heel leuk, als je ernaast zit ben je snel alles kwijt
het interessante is dat het wel een gigantische invloed heeft op de fysieke prijs
als er veel wordt gegokt dat de prijs zal stijgen dan zal ze ook stijgen, en omgekeerd
de één noemt dat natuurlijke marktwerking, ik noem dat doorgestoken kaart, ieder zijn mening hé
edit: nog een belangrijk nadeel is dat moest het hele spel ten onder gaan (failliete banken en overheden etc) dan zijn die derivaten geen goudcent meer waard (tegenpartij is waarschijnlijk failliet), maar wie op dat moment fysiek goud bezit heeft wel nog zijn centen (waarschijnlijk met zware winst)
nog een afweging dus, zijn de Mayanen wel of niet de schrikkeljaren vergeten meetellen?