Goud discussie
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Goud discussie
Waarom daalt de prijs?
Omdat Duitsland hun goud terug wil !
EN ZE ZULLEN ER NOOIT MEER DE KLEUR VAN ZIEN !!
Wie schade!
Wie schade!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nog niets gelezen van het Libor-schandaal? Zijt er maar zeker van dat, waar er ook maar de minste mogelijkheid bestaat tot manipulatie, dit zo zwaar als het kan zal worden uitgebuit. Het tegendeel geloven zou enorm naïef zijn.Raoul van Buffelen schreef:ik zie niet veel mogelijkheden voor manipulatie in een vrije markt
"De vrije markt" is belange niet zo efficiënt als velen verkondigen. Ik kan iedereen aanraden om het boek "The Price of Inequality" van Joseph Stiglitz eens te lezen om zijn blik op onze socio-economische leefwereld te verruimen.
-
- VIP member
- Contacteer:
Bestaat de vrije markt wel? Bepaalde partijen staan altijd aan de winnende kant (Goldman Sachs, Rotschilds,...). Als je de markt zelf stuurt en bepaalt, win je altijd natuurlIjk.
En idd, zoals Janus opmerkt.
En idd, zoals Janus opmerkt.
Wanneer 80% van een markt in de handen van één enkele persoon zit, is er geen vrije markt meer.
Maar alles komt tot een einde en we zij n bijna zover.
Maar alles komt tot een einde en we zij n bijna zover.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Het is als bij de tandarts: hoe vroeger we d'er aan beginnen hoe sneller we d'er vanaf zijn en het beperkt de pijn.
Dus: trek aub de stekker uit. Ik kan maar één ding zeggen: Be prepared!
Als non-believer hoef je niet "all-in" te gaan maar ik zou zeggen: ga niet in je blootje ten oorlog.
Dus: trek aub de stekker uit. Ik kan maar één ding zeggen: Be prepared!
Als non-believer hoef je niet "all-in" te gaan maar ik zou zeggen: ga niet in je blootje ten oorlog.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
FVDM2011 schreef:Waarom daalt de prijs?
Wie schade!
Waarom daalt de prijs?
Omdat China de US $ wil vervangen door de Yuang als reserve currency.
Klein verschil: de Yuang wordt gebackwardeerd door goud. ( we won't fuck you for years as the US did ... ).
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zou eventueel op termijn nog wel kunnen. Maar waarom zouden ze hun munt dan de Yuang gaan noemen? De Yuan heeft immers zo'n sterke merknaam opgebouwd en ik zie er echt niet het nut van in om dan de naam te gaan aanpassenFVDM2011 schreef:FVDM2011 schreef:Waarom daalt de prijs?
Wie schade!
Waarom daalt de prijs?
Omdat China de US $ wil vervangen door de Yuang als reserve currency.
Klein verschil: de Yuang wordt gebackwardeerd door goud. ( we won't fuck you for years as the US did ... ).

g voor GOLD 

Of GRM (Golden Renminbi, aka Grenminbi)FVDM2011 schreef:g voor GOLD

-
- VIP member
- Contacteer:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chimerica" onclick="window.open(this.href);return false;
Er scheelt toch iets met mij nu ik ongeduldig zit te wachten op het in elkaar zakken van de markten?
We just might get more than we bargained for.

We just might get more than we bargained for.
Als je de waarde van de markten berekent met de per van Shiffer, merk je dat ze historisch nog NOOIT zo ver stonden van hun gemiddelde.
Aangezien de economische toestand zou ik zeggen: nog maar een paar keer slapen.
Aangezien de economische toestand zou ik zeggen: nog maar een paar keer slapen.

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Even iets duidelijk stellen. De wereldeconomie staat op inzakken, wie dat niet ziet is stekeblind.Sword schreef:Er scheelt toch iets met mij nu ik ongeduldig zit te wachten op het in elkaar zakken van de markten?
Wie denkt dat hij nu winst maakt op de beurs wordt een rad voor de ogen gedraaid. Alles moet immers DOOR het systeem.
OF
- je blijft zitten en wordt 70-80-90% (?) geschoren.
- je stapt eruit, plaatst je centen op je effectenrekening of je boekt ze over als je nog kan.
Wie van de beurs UIT het systeem wil stappen moet steeds via z'n effectenrekening (papieren aandelen zijn immers verboden "ter bescherming van de belegger"

Bij de wereldcrash zullen ook een massa (zoniet allemaal) over de kop gaan. Nu al zijn er in de VS banken die het aantal transacties beperken (dus 97 banken om zoveel mogelijk te kunnen cash'en: vergeet het!)
De overheid gaat (net als bij de Gutt-operatie) je de keuze geven wat je wil behouden (met een maximum). Stel je voor dat ze zeggen: "Je mag 5.000€ behouden, kies maar op welke van jouw rekeningen dan boeken we DAT bedrag over op je nieuwe rekening bij onze nieuwe staatsbank "De Belgica" en voortaan kan je 50€/dag afhalen". Wat is dan het voordeel dat je sinds 2008 nog 30 of 40% extra gemaakt hebt van je 20.000€ of 50.000€ of 500.000€?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Inderdaad, jullie beginnen meer en meer op de 'Hendriken'-sketch te lijken uit Basta.Sword schreef:Er scheelt toch iets met mij nu ik ongeduldig zit te wachten op het in elkaar zakken van de markten?

Correctie: die is volgens jou stekeblind. Japan zit al jaaaaren met een enorme overheidsschuld, nu zit het tegen de 250% van het BNP aan, dat landje blijft nochtans voortdraaien. Tegen dat wij aan 250% staatsschuld zitten tov ons BNP, zitten jouw kleinkinderen met een tweeloop op een stoeltje voor hun kluis op wacht.Spruitekop schreef:Even iets duidelijk stellen. De wereldeconomie staat op inzakken, wie dat niet ziet is stekeblind.

Ik denk ook dat de kans bestaat, de economie draait op dit moment inderdaad vierkant. Maar dat er een systeemcrisis komt, is niet zeker.
Dat mensen een kleine positie nemen in goud, is gezond verstand. Dat ze all-in gaan en elke dag duimen dat de crisis ongelooflijk verergert, is geen gezond verstand meer.

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
we zullen vele malen sneller van 105% naar 250% gaan dan van 80 naar 100%.