Goud discussie
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Re: Goud discussie
@djtw: China heeft daar inderdaad baat bij dat het hier nog 'n tijdje goed draait. Op die manier kunnen ze:
1) Blijven exporteren naar Westerse landen.
2) Van hun overschot aan dollars vanaf geraken door goud te cumuleren aan goedkope prijzen.
Want ook dit laatste zie ik als 'n toegift van het Westen aan China om hun goudvoorraden aan te vullen om ten gepaste tijden deel uit te maken van een nieuwe wereldmunt.
1) Blijven exporteren naar Westerse landen.
2) Van hun overschot aan dollars vanaf geraken door goud te cumuleren aan goedkope prijzen.
Want ook dit laatste zie ik als 'n toegift van het Westen aan China om hun goudvoorraden aan te vullen om ten gepaste tijden deel uit te maken van een nieuwe wereldmunt.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Het klopt dat de Westerse wereld als het ware zijn inflatie heeft geëxporteerd naar de landen vanwaar het massaal goederen (en diensten) importeert. Indien deze landen hun reserves massaal op de markt zouden gooien zou de koers van de Euro en Dollar ineen stuiken en zou er hier inderdaad (hyper)inflatie komen. Maar, zoals aangehaald, is dit zeker niet in hun belang omdat hun economieën dan evenzeer ineenzakken omdat deze nog grotendeels gestoeld is op export.
Zij zitten ook met dergelijke grote hoeveelheden aan reserves waardoor zij zelf enorme verliezen zouden lijden als zij deze massaal beginnen dumpen. Voor hen is het nu belangrijk om hun interne markt uit te bouwen en een grote gegoede middenklasse te hebben zodat hun eigen vraag hun economie op gang kan houden. Zij hebben alleszins voldoende inwoners... Zodra dit is gebeurd en het relatieve aandeel van hun export in hun BBP is gedaald zitten wij met de gebakken peren
Maar dit zal nog vele jaren in beslag nemen waardoor (hyper)inflatie zeker in de nabije toekomst geen probleem zal vormen. Volgens mij is het wel aangewezen om zelf voldoende goud aan te houden in uw portfolio.
Zij zitten ook met dergelijke grote hoeveelheden aan reserves waardoor zij zelf enorme verliezen zouden lijden als zij deze massaal beginnen dumpen. Voor hen is het nu belangrijk om hun interne markt uit te bouwen en een grote gegoede middenklasse te hebben zodat hun eigen vraag hun economie op gang kan houden. Zij hebben alleszins voldoende inwoners... Zodra dit is gebeurd en het relatieve aandeel van hun export in hun BBP is gedaald zitten wij met de gebakken peren
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Inderdaad, maar in landen als India wordt er nog massaal gevlucht naar goud (in hoeverre je de berichtgeving mag geloven)
In een recent artikel had ik onlangs gelezen dat de belasting bij aankoop van goud intussen op 10% staat waardoor de vraag met 80% zou teruggedrongen zijn. De zwarte markt (grotendeels smokkel waarschijnlijk) zou verzesvoudigd zijn.
Die inflatie gaat de bevolking (met een steeds groter aandeel mensen in de middenklasse) meer en meer aanzetten tot fysieke goudaankopen. Ook in Australië (en regio: Indonesië, ...) zien we een sterk verhoogde inflatie een tsunami van goedkope dollars zijn hun deel. Zoals gezegd: De VS exporteert z'n inflatie en dat kan door het het gegeven dat de dollar nog steeds fungeert als WHM, iets wat we niet zagen ten tijde van de Weimar toen bleven de marken nog grotendeels binnen de landsgrenzen.
In een recent artikel had ik onlangs gelezen dat de belasting bij aankoop van goud intussen op 10% staat waardoor de vraag met 80% zou teruggedrongen zijn. De zwarte markt (grotendeels smokkel waarschijnlijk) zou verzesvoudigd zijn.
Die inflatie gaat de bevolking (met een steeds groter aandeel mensen in de middenklasse) meer en meer aanzetten tot fysieke goudaankopen. Ook in Australië (en regio: Indonesië, ...) zien we een sterk verhoogde inflatie een tsunami van goedkope dollars zijn hun deel. Zoals gezegd: De VS exporteert z'n inflatie en dat kan door het het gegeven dat de dollar nog steeds fungeert als WHM, iets wat we niet zagen ten tijde van de Weimar toen bleven de marken nog grotendeels binnen de landsgrenzen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
China heeft alle belang bij een stabiele globale economie. de bevolking die de regering een kopje kleiner maakt is daar zowat een traditie 
daarom ook dat ik geloof dat al landen (of toch de BIS leden) er alles aan zullen doen om gezamenlijk de transitie te maken
dat is het leuke aan het gevangenendilemma/oligopolie: ongeacht de schaal snappen de spelers van het spel dat ze er beter gaan uitkomen als ze samenwerken dan wanneer ze ten oorlog trekken tegen elkaar
de Troika heeft vandaag laten weten dat ze niet zoals gepland op 4 november naar Griekenland terug zullen keren. klinkt voor mij als tijd rekken, het gerucht is dat de Grieken geen politieke ruimte meer hebben voor een zoveelste besparing, en dat de Troika niet van minder willen horen
en weet er iemand wat er eigenlijk van die Cyprus goud verkoop is gekomen?
daarom ook dat ik geloof dat al landen (of toch de BIS leden) er alles aan zullen doen om gezamenlijk de transitie te maken
dat is het leuke aan het gevangenendilemma/oligopolie: ongeacht de schaal snappen de spelers van het spel dat ze er beter gaan uitkomen als ze samenwerken dan wanneer ze ten oorlog trekken tegen elkaar
de Troika heeft vandaag laten weten dat ze niet zoals gepland op 4 november naar Griekenland terug zullen keren. klinkt voor mij als tijd rekken, het gerucht is dat de Grieken geen politieke ruimte meer hebben voor een zoveelste besparing, en dat de Troika niet van minder willen horen
en weet er iemand wat er eigenlijk van die Cyprus goud verkoop is gekomen?
Ik weet niet of het hier al besproken is... ik heb de thread even doorzocht maar zonder resultaten. Hoe bewaar je goud veilig? Bij een traditionele bank vermoed ik dat het 'overnight' kan worden aangeslagen als puntje bij paaltje komt. Kluis thuis (quid verzekering?), buitenland? Is dit nog allemaal legaal en kan je het ooit veilig repatriëren / opnieuw in het systeem brengen?
kan je verstoppen waar je wilt gezien het kleine formaat toch ?
Zowiezo niet bij een bank.
Ik weet iemand die het in de zand op de bodem van z'n aquarium heeft liggen....
susu schreef:kan je verstoppen waar je wilt gezien het kleine formaat toch ?
Die iemand is wel erg slim om dat tegen u te vertellen, tenzij natuurlijk.......
Ik vind het niet echt veilig om dat ergens in huis te verstoppen.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
En waarom niet? Het volume is zeer klein, dus makkelijk op te bergen.
Een racefiets kost meer dan 1ounce goud en dat zet je toch ook in je garage? Wat met TV, PC, auto,...
Een racefiets kost meer dan 1ounce goud en dat zet je toch ook in je garage? Wat met TV, PC, auto,...
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Heb je al gezocht op "mayonaisepot"jens_dev schreef:Ik weet niet of het hier al besproken is... ik heb de thread even doorzocht maar zonder resultaten. Hoe bewaar je goud veilig?
D'er was d'er hier iemand 'n hele tijd geleden die kwam verkondigen dat hij/zij alles verborg in 'n mayonaisepot.
Ik kan de post echter ook niet meer terugvinden.
Spruitekop schreef:Heb je al gezocht op "mayonaisepot"jens_dev schreef:Ik weet niet of het hier al besproken is... ik heb de thread even doorzocht maar zonder resultaten. Hoe bewaar je goud veilig??
D'er was d'er hier iemand 'n hele tijd geleden die kwam verkondigen dat hij/zij alles verborg in 'n mayonaisepot.
Ik kan de post echter ook niet meer terugvinden.
Mogelijk uit schrik dat hij bezoek ging krijgen van mayonaisepotliefhebbers, heeft hij zijn berichtjes verwijderd
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Inderdaad Yaris, je hebt de gouddraad aandachtig gelezen.
Ze hadden het meer over bokalen dan over potten.
Een artikel van Media Update wordt aangegeven dat steeds meer jongeren de weg naar goud hebben gevonden.
Ze hadden het meer over bokalen dan over potten.
Een artikel van Media Update wordt aangegeven dat steeds meer jongeren de weg naar goud hebben gevonden.
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
http://www.telegraph.co.uk/finance/fina ... falls.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://slimbeleggen.net/lage-inflatie-b ... ng-europa/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoge werkloosheid, dalende koopkracht, deflatie komt er aan.
http://slimbeleggen.net/lage-inflatie-b ... ng-europa/" onclick="window.open(this.href);return false;
reppiepeppie schreef:http://www.telegraph.co.uk/finance/fina ... falls.html
Uitstekend voor goud!
-
Coike
Door waterschade heeft mijn goud een tijdje in het water gelegen . Ik heb geen schade ondervonden , alleen heb ik gemerkt dat 1 Maple Leaf heeft afgegeven in het plastiek omhulsel .Is dit normaal ? Ik heb hier niet te maken met nep goud ? Heb het gekocht bij ' The House ' .