Goud discussie
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Goud discussie
Finland heeft 50% van lands goud geleend:
http://thenewsdoctors.com/finlands-gold ... eased-out/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het zit in China en komt nooit meer terug.
http://thenewsdoctors.com/finlands-gold ... eased-out/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het zit in China en komt nooit meer terug.
de eeuwige vraag voor elke goudbezitterjens_dev schreef:Ik weet niet of het hier al besproken is... ik heb de thread even doorzocht maar zonder resultaten. Hoe bewaar je goud veilig? Bij een traditionele bank vermoed ik dat het 'overnight' kan worden aangeslagen als puntje bij paaltje komt. Kluis thuis (quid verzekering?), buitenland? Is dit nog allemaal legaal en kan je het ooit veilig repatriëren / opnieuw in het systeem brengen?
mijn standpunt is dat een bankkluis relatief veilig is. als je naar de bail ins in Cyprus kijkt waren die ook beperkt tot spaarrekeningen, dat is relatief gemakkelijk te doen, de computer berekent gewoon de bedragen en houdt er een bepaald bedrag van af
maar als je kluizen in beslag gaat nemen moeten die allemaal worden opengebroken, de inhoud in kaart worden gebracht... zeer arbeidsintensief proces, en dan heb je morgen 100 rechtszaken aan je been over die waardeschattingen. kluizen kunnen ook vertrouwelijke documenten bevatten, dat is allemaal niet zo vanzelfsprekend
ik geloof ook niet dat er een precedent bestaat voor kluizen die in beslag werden genomen?
volgens wikipedia werden in 1933 enkel kluizen in beslag genomen van banken die failliet gingen en waarvan de eigenaars ze niet kwamen opeisen: http://en.wikipedia.org/wiki/Executive_ ... ures_order
het andere punt is dat je spaarrekening volgens de kleine lettertjes geld is dat je aan de banken leent, en dat eigenlijk niet verzekerd is, behalve door de overheid (die éénzijdig de wet kan aanpassen en zich daarmee boven de rechtbank kan zetten)
je kluis daarentegen is iets dat je van de bank huurt, de inhoud is in theorie nog altijd van jou
hetzelfde met aandelen, de cash op je beursrekening is een tegoed dat je bij de bank hebt, maar zodra je aandelen of zo koopt staan die op je naam en is dat een legale verbintenis tussen jezelf en de tegenpartij van dat aandeel, en is de bank niet meer dan een uitvoerder. daarom vermoed ik dat het ook beter is om altijd je cash geld snel om te zetten in iets anders (al is het maar papieren goud)
allemaal mooie redenen om massaal geld bij te drukken en fiat munten naar de waardeloosheid te verdampen zodat al die gigantische schulden niets meer waard zijn. de eerste zorg van de ECB zijn de banken, wij het gepeupel is hun laatste zorgreppiepeppie schreef:http://www.telegraph.co.uk/finance/fina ... falls.html
http://slimbeleggen.net/lage-inflatie-b ... ng-europa/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoge werkloosheid, dalende koopkracht, deflatie komt er aan.
in Japan beginnen ze trouwens de inflatie serieus te voelen
http://www.bloomberg.com/news/2013-09-2 ... nergy.html
benieuwd of ze hier prijsstijgingen ook als een "overwinning" gaan verkopen. was het niet onlangs in het nieuws dat we zoveel meer betalen voor benzine dan 10 jaar geleden?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Volgens mij gebeurt dat quasi elke dag.Sanem2 schreef:...
maar als je kluizen in beslag gaat nemen moeten die allemaal worden opengebroken, de inhoud in kaart worden gebracht... zeer arbeidsintensief proces, en dan heb je morgen 100 rechtszaken aan je been over die waardeschattingen. kluizen kunnen ook vertrouwelijke documenten bevatten, dat is allemaal niet zo vanzelfsprekend
ik geloof ook niet dat er een precedent bestaat voor kluizen die in beslag werden genomen?
volgens wikipedia werden in 1933 enkel kluizen in beslag genomen van banken die failliet gingen en waarvan de eigenaars ze niet kwamen opeisen: http://en.wikipedia.org/wiki/Executive_ ... ures_order
Wanneer er fraude is gepleegd en je hebt 'n kluis is er een inbeslagname van de kluisinhoud. Dus als men op een zaterdagnacht een wet zou stemmen dat je als burger geen goud zou mogen hebben en je 24u de tijd hebt om het binnen te brengen op het politiekantoor bvb. dan zouden ze op maandagmorgen overal de bankkluizen al kunnen openbreken. Maar dat is maar "als" en "als" en "als".
En wat die rechtzaken betreft: als ze de bankkluizen massaal gaan leeghalen dan zullen we ook al zover zijn dat we geen aanspraak meer kunnen maken op een "rechtzaak". Enerzijds alle rechten verliezen en dan een rechtzaak kunnen inspannen, het lijkt mij nogal contradictorisch.
@Coike: wat is "afgeven"? Of is het gewoon 'n aanslag tegen het plastiek? Want dat water dat je binnen hebt gehad zal ook waarschijnlijk wel geen gewoon kraantjeswater geweest zijn maar enige verontreiniging bevatten. Mogelijk geeft dit de "aanslag" op het plastic.
China: "unstoppable"
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
vreemd verhaal. is die munt sealed?Coike schreef:Ja , het was toch wel kraantjeswater , 's nachts hadden we 'n gesprongen leiding aan de boiler . Het was dus wel degelijk een goudkleurtje aan de binnenzijde van het plastiek ..Spruitekop schreef: @Coike: wat is "afgeven"? Of is het gewoon 'n aanslag tegen het plastiek? Want dat water dat je binnen hebt gehad zal ook waarschijnlijk wel geen gewoon kraantjeswater geweest zijn maar enige verontreiniging bevatten. Mogelijk geeft dit de "aanslag" op het plastic.
Ik zou er eens mee naar the house gaan en vragen of zij weten wat de oorzaak is. Hem daar even open maken (indien sealed) en een testje doen;
-
Coike
Ik heb gisteren reeds een mailke gestuurd naar The House i.v.m dit voorval , ik wacht het even af , anders doe ik wel even een telefoontje .Desnoods ga ik naar hun kantoor in Brussel .Roeland schreef:
vreemd verhaal. is die munt sealed?
Ik zou er eens mee naar the house gaan en vragen of zij weten wat de oorzaak is. Hem daar even open maken (indien sealed) en een testje doen;
Laatst gewijzigd door Coike op 3 november 2013, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Ze leveren die wel keurig af (in zakjes) en met het nodige respect voor klant en voor het product.
Mogelijk is het gewoon ook 'n afzetting van kalk in de capsule want ook gewoon leidingwater is geen bronwater.
Mogelijk is het gewoon ook 'n afzetting van kalk in de capsule want ook gewoon leidingwater is geen bronwater.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
-
Coike
\Spruitekop schreef:
Mogelijk is het gewoon ook 'n afzetting van kalk in de capsule
Misschien woonde ik al die tijd op een goudader en wist het nog niet
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Laat het in ieder geval weten wanneer we kunnen komen "pannen". 
In Frankrijk is er alvast intussen al 'n jacht op de cashvlucht, een vlucht voor het rode gevaar.
In Frankrijk is er alvast intussen al 'n jacht op de cashvlucht, een vlucht voor het rode gevaar.
Deflatie? Waar zie jij deflatie?reppiepeppie schreef:http://www.telegraph.co.uk/finance/fina ... falls.html
http://slimbeleggen.net/lage-inflatie-b ... ng-europa/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoge werkloosheid, dalende koopkracht, deflatie komt er aan.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
De Keynesianen kunnen deflatie zien als prijzen op één dag gehalveerd worden als in Venezuela.
Een Keynesiaanse deflatie van 50%.
Maar in werkelijkheid wisselt de bevolking z'n geld in voor dollars voor het tienvoudige van de officiële prijs. Dan kan je als regering economische maatregelen afkondigen maar dan is het vechten tegen de bierkaai en wachten op de reset. Loonstijgingen van 10% in de Bric's-landen, Venezuela zelfs 26%...
In Venezuela heeft de overheid de visie om het lands rijkdommen (in de vorm van goudaders en oliebronnen) zo weinig mogelijk te ontginnen, wat ondergronds zit kan niet geroofd worden.
Een Keynesiaanse deflatie van 50%.
Maar in werkelijkheid wisselt de bevolking z'n geld in voor dollars voor het tienvoudige van de officiële prijs. Dan kan je als regering economische maatregelen afkondigen maar dan is het vechten tegen de bierkaai en wachten op de reset. Loonstijgingen van 10% in de Bric's-landen, Venezuela zelfs 26%...
In Venezuela heeft de overheid de visie om het lands rijkdommen (in de vorm van goudaders en oliebronnen) zo weinig mogelijk te ontginnen, wat ondergronds zit kan niet geroofd worden.
Yellen haar standpunten lekken, goud schiet 10 punten recht omhoog
http://www.zerohedge.com/news/2013-11-1 ... dovishness
toch curieus dat goud de laatste dagen zoveel daalde, net voor Yellen voor het eerst haar mond open doet
en Bitcoin naar historisch record van $445 (van $60 in april), iemand had daar ook wel een héél goede timing...
http://www.zerohedge.com/news/2013-11-1 ... dovishness
toch curieus dat goud de laatste dagen zoveel daalde, net voor Yellen voor het eerst haar mond open doet
en Bitcoin naar historisch record van $445 (van $60 in april), iemand had daar ook wel een héél goede timing...
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Het IMF en de financiële elite willen cash geld afschaffen. Gemakkelijk, dan heeft men de burger volledig in z'n macht. We zagen eerder al proefprojecten in Kenia waar nu al massaal via GSM/Smartphone wordt betaald, het is een zoveelste testcase (net als Cyprus met de bail-in). Na evaluatie zal het ook in de ganse Westerse wereld ingevoerd worden, we merken nu al dat cashbetalingen steeds sterker gereglementeerd worden. (Nu nog 5.000€ vanaf 2014 nog slechts 3.000€) Nog strengere regels gelden er voor transacties in edelmetalen en nog andere regels gelden er voor andere metalen.
Redelijk wat cash op zak hebben wordt als quasi gelijk gesteld met misdaad en vaak wordt het geld van mensen met veel cash gewoon in beslag genomen in afwachting van een volledige screening van "de crimineel".
De jacht op de burger z'n geld is geopend. Iedereen moet IN het systeem met maar één doel: de burger van z'n centen te beroven. De burger moet z'n centen vastklikken in het systeem zodat negatieve intresten kunnen doorgevoerd worden. De middelen van de centrale banken zijn intussen allemaal opgebruikt.
Bron: Straf-Zinsen für Sparer: Finanz-Eliten wollen Bargeld abschaffen (Duits - Deutsche Wirtschafts Nachrichten)
Interpretaties:
Martin Armstrong - Negative Interest Rates & Eliminating Cash – The Summers’ Solution (Engels)
Xandernieuws - Centrale Banken overwegen spaarders rente te laten betalen in cashloos systeem (Nederlands)
Redelijk wat cash op zak hebben wordt als quasi gelijk gesteld met misdaad en vaak wordt het geld van mensen met veel cash gewoon in beslag genomen in afwachting van een volledige screening van "de crimineel".
De jacht op de burger z'n geld is geopend. Iedereen moet IN het systeem met maar één doel: de burger van z'n centen te beroven. De burger moet z'n centen vastklikken in het systeem zodat negatieve intresten kunnen doorgevoerd worden. De middelen van de centrale banken zijn intussen allemaal opgebruikt.
Bron: Straf-Zinsen für Sparer: Finanz-Eliten wollen Bargeld abschaffen (Duits - Deutsche Wirtschafts Nachrichten)
Interpretaties:
Martin Armstrong - Negative Interest Rates & Eliminating Cash – The Summers’ Solution (Engels)
Xandernieuws - Centrale Banken overwegen spaarders rente te laten betalen in cashloos systeem (Nederlands)
ik volg de situatie in Griekenland op de voet
ze willen daar tegen donderdag een akkoord om het budget van 2014 te kunnen stemmen
maar de Troika zou zeker een miljard aan extra besparingen willen
en de Griekse regering, met nog slechts een meerderheid van 4 zetels, had belooft geen extra besparingen door te voeren
http://greece.greekreporter.com/2013/11 ... rick-wall/
er wordt gesproken van een nieuwe "hair cut", maar nu de schuld grotendeels in handen is van Griekse banken en publieke instellingen zou de rekening vooral bij Europa en de ECB terecht komen, en een bail-in op de Griekse spaarders
Duitsland zegt dat van die optie geen sprake kan zijn
maar dat zei Cyprus ook over een bail-in
en Duitsland is heel hard aan het aandringen op een bankenunie voor het einde van het jaar, wat een bank run vanuit Griekenland zou opvangen
moest dat slecht aflopen dan zullen ze de geldpersen een versnelling hoger schakelen, eerder dan een taper
dan zie ik goud hééééééél snel omhoog gaan
ze willen daar tegen donderdag een akkoord om het budget van 2014 te kunnen stemmen
maar de Troika zou zeker een miljard aan extra besparingen willen
en de Griekse regering, met nog slechts een meerderheid van 4 zetels, had belooft geen extra besparingen door te voeren
http://greece.greekreporter.com/2013/11 ... rick-wall/
er wordt gesproken van een nieuwe "hair cut", maar nu de schuld grotendeels in handen is van Griekse banken en publieke instellingen zou de rekening vooral bij Europa en de ECB terecht komen, en een bail-in op de Griekse spaarders
Duitsland zegt dat van die optie geen sprake kan zijn
maar dat zei Cyprus ook over een bail-in
en Duitsland is heel hard aan het aandringen op een bankenunie voor het einde van het jaar, wat een bank run vanuit Griekenland zou opvangen
moest dat slecht aflopen dan zullen ze de geldpersen een versnelling hoger schakelen, eerder dan een taper
dan zie ik goud hééééééél snel omhoog gaan
Hopla .. daar gaat goud alweer omlaag ...
Ik bedoel :
Ik bedoel :
-
neuro
ja, het goud gaat omlaag, ik had nog enkele kilo's steken, maar ik voel mij ook genoopt om het van de handt te doen.Sword schreef:Hopla .. daar gaat goud alweer omlaag ...
![]()
Ik bedoel :
Misschien te vroeg, misschien te laet. Hoe noows?