Goud discussie
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Re: Goud discussie
Darker schreef:Deze morgen in "de standaard" : Duitsland haalt 37 ton goud terug !
Een teken aan de wand ?
https://www.standaard.be/plus/ochtend/24" onclick="window.open(this.href);return false;
Stel u voor dat blijkt dat jouw huis plots eigendom blijkt te zijn van 10 verschillende "eigenaars".Een andere reden is de toenemende politieke druk, aangezwengeld door een kritisch rapport van het Duitse Rekenhof over het feitelijke bezit van de buitenlandse goudstaven. Dat de goudstaven feitelijk in de buitenlandse kluizen aanwezig zijn, daaraan twijfelt bijna niemand, maar er zijn wel twijfels over wie het eigendomsrecht heeft. Om het goud te laten renderen zouden bepaalde gouddepots meerdere leasecontracten hebben uitgeschreven op dezelfde staven goud. Wat een probleem kan geven als de eigenaars tegelijk hun goud fysiek opeisen
Het is wel aanwezig hoor, maar het is gewoon niet meer van u alleen, maak u geen zorgen!
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Enkel geloven wat je wil geloven en de rest afdoen als 'manipulatie' daarentegen ...Spruitekop schreef:Altijd mooi de krant lezen en alles geloven wat erin staat brengt de mens als individu geen stap verder.
http://skepp.be/nl/buitenaards-leven-co ... rie%C3%ABn" onclick="window.open(this.href);return false;
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Op de Comex staan er voor elke ounce goud nu al 92 eigenaars.Frisse Freddy schreef:Stel u voor dat blijkt dat jouw huis plots eigendom blijkt te zijn van 10 verschillende "eigenaars".
Op 'n dag stopt de muziek en zit er één iemand op de stoel (en dat zal iemand zijn die handelt in nanoseconden
Harde cijfers... waarschijnlijk ook complottheorie voor sommigen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
christofgh
- Sr. Member

- Contacteer:
Waar blijven de harde bewijzen? En met aandelen word er short gegaan, mss ook met goud maar 93 is toch wel heel klein beetje te veel om werkbaar te zijn
-
anonymous6
[quote="SpruitekopOp 'n dag stopt de muziek en zit er één iemand op de stoel de 91 anderen staan er naar te kijken en kunnen afdruipen.
[/quote]
More likely scenario: Die persoon in de stoel wordt gelyncht door één van de 91 andere. Deze wordt op zijn beurt gevierendeeld door één van 90 anderen, en zo gaat het verhaal nog wel even door.
Ik heb het al gezegd: ALS het financieel ooit instort, dan kan je er beter meteen een einde aan maken, dat is humaner.
[/quote]
More likely scenario: Die persoon in de stoel wordt gelyncht door één van de 91 andere. Deze wordt op zijn beurt gevierendeeld door één van 90 anderen, en zo gaat het verhaal nog wel even door.
Ik heb het al gezegd: ALS het financieel ooit instort, dan kan je er beter meteen een einde aan maken, dat is humaner.
Ze doen gewoon zoals AMRO: niemand krijgt het goud (enkel nog geld) en ze ontkennen de "default" in alle toonaarden 
http://www.examiner.com/article/largest ... -customers
http://www.examiner.com/article/largest ... -customers
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Dat klopt ook wel. Met goud is het altijd: "ja, later ooit eens misschien'. Ondertussen draait het circus verder en zijn er andere interessante manieren om geld te verdienen.djtw schreef: More likely scenario: Die persoon in de stoel wordt gelyncht door één van de 91 andere. Deze wordt op zijn beurt gevierendeeld door één van 90 anderen, en zo gaat het verhaal nog wel even door.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Je slaat 2 zaken door elkaar: "Beter er zelf een eind aan maken" en "gelyncht worden".djtw schreef:More likely scenario: Die persoon in de stoel wordt gelyncht door één van de 91 andere. Deze wordt op zijn beurt gevierendeeld door één van 90 anderen, en zo gaat het verhaal nog wel even door.
Uit het verleden (Great Depression) hebben we geleerd dat de mensen eerst kijken naar hun eigen daden en die evalueren. Daarom ook waren er zoveel zelfmoorden en niet zozeer een stijging van het aantal moorden of lynchpartijen.
Ook tijdens de Franse Revolutie kwamen leidinggevende figuren onder de guillotine, niet de "betere burgers".
Als het fout gaat legt de mens altijd eerst de schuld bij zichzelf, nadien gaat hij op zoek naar diegene die aan de basis lag van z'n probleem.
Intussen fluit in de VS de rente voorbij de 3%.
Ik geef die tapering nog een maand of 6 (maximum) en dan zal blijken dat zelfs die 85 miljard$ niet voldoende was.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
-
anonymous6
Dat eerste is net datgene dat ik bij veel mensen mis: de schuld bij zichzelf zoeken. Integendeel. Gaat het fout met Arco / Fortis / L&H / Kaupting / ... dan zoeken ze altijd een zondebok. Want iemand heeft hen bedrogen of onvoldoende geïnformeerd, maar het zijn toch zeker niet zij zelf die een fout gemaakt hebben.Spruitekop schreef:Als het fout gaat legt de mens altijd eerst de schuld bij zichzelf, nadien gaat hij op zoek naar diegene die aan de basis lag van z'n probleem.Volgens mij niet de goudbezitter al zal die op dat moment ook niet de grote zwier moeten uithangen.
En inderdaad, komt het tot een total collapse, dan zal de goudbezitter geen grote sier moeten houden.
Want vandaag zien we ook mensen rondrijden met een mooiere auto, die leven in meer luxe,... Maar we aanvaarden dat, omdat we het zelf ook goed hebben.
Maar het extreme scenario dat jij schetst, is er één waarbij het "fiatgeld" waardeloos wordt.
Hoeveel percent van de Belgische bevolking heeft goud in handen? Ik heb wat cijfers gezocht maar niet gevonden. Maar persoonlijk schat ik: minder dan 2%.
En vooral: ook onze regering / staat heeft weinig middelen in goud. Zelfs Duitsland zit op een berg "i owe you"'s, maar heeft relatief weinig fysiek goud. Dus alle macht gaat van de ene dag op de andere over in Chinese / Russische / ... handen.
Ons land houdt zelfs de middelen niet meer over om haar politie en leger te betalen. Denk je dat die dan nog hun job gaan uitoefenen en de goudbezitters gaan beschermen?
Wat je in dat geval krijgt, is totale anarchie. Ik weet niet of je de Jeremiah-stripreeks kent, maar dat komt misschien nog het best in de buurt. En hoe lang denk je dat het duurt eer een bepaalde president van een nu rijk land "ten oorlog trekt" onder het mom van het beschermen van zijn burgers tegen de vijand?
Kijk, een scenario waarbij "fiatgeld" wát van z'n waarde verliest, en goud verdubbelt in prijs, dat is nog aannemelijk. Maar een total collapse... Als je daar écht in gelooft, dan kan je beter investeren in een AK 47 en voldoende munitie... Want die dag is er niemand meer die u gaat beschermen, hé...
Spruit; stop wasting your time. They don't deserve it.
De inflatie is er al. Kijk naar de s&p, het vastgoed en andere indexen.
De dévaluatie van het fiat geld ( en dus de vulgaire betekenis van inflatie) is het gevolg van de inflatie.
De beste bescherming tegen inflatie en hyperinflatie is goud.
Nu China goud zo laag heeft gekregen on zichzelf te bedienen, is goud niet alleen een bescherming maar ook DE ultimate asset.
Of het nu een paar maanden meer vergt, maakt niets uit.
Geniet.
De inflatie is er al. Kijk naar de s&p, het vastgoed en andere indexen.
De dévaluatie van het fiat geld ( en dus de vulgaire betekenis van inflatie) is het gevolg van de inflatie.
De beste bescherming tegen inflatie en hyperinflatie is goud.
Nu China goud zo laag heeft gekregen on zichzelf te bedienen, is goud niet alleen een bescherming maar ook DE ultimate asset.
Of het nu een paar maanden meer vergt, maakt niets uit.
Geniet.
Er is geen tapering! Er blijkt uit de oficiële cijfers dat de FED per maand 10$ miljard meer dan de voorziene 45$ miljard aankocht. Dus is er in feite geen tapering. Hahaha!Spruitekop schreef:djtw schreef:...
Ik geef die tapering nog een maand of 6 (maximum) en dan zal blijken dat zelfs die 85 miljard$ niet voldoende was.
Leugens en bedrog.
Slaap maar verder volk. De begeleiders hebben uw toekomst in handen.
-
anonymous6
Ach, dat geloof je toch niet. Ik las het laatst ook, ik denk zelfs in Trends: "de goudprijs komt in de buurt van de kostprijs om te ontginnen, dus kan eigenlijk niet veel verder zakken".Spruitekop schreef: Het Oosten blijft maar fysiek aankopen, mijnen gaan binnenkort moeten sluiten als de prijzen zo laag blijven tenzij ze zich weer gaan indekken. Als deze prijzen aanhouden of nog dalen gaat de jaarlijkse productie drastisch dalen.
Nee? Waarom zie ik dan op de grafiek op kitco.com dat goud van 2000 tot 2002 amper bewoog, en stabiel bleef rond 250 $, om begin 2004 te stijgen naar 400 $, etc.?
Aan die prijzen (een zesde van wat het goud, ondanks de nieuwe daling, vandaag staat) werd er ook ontgind.
Oké, de ontginningskosten zullen stijgen aangezien het moeilijker bereikbaar wordt; vergelijkbaar met olie. Maar maal 6?
Goud staat nu op de laagste prijs sinds 30 juli 2010.
Zelfs ik begin stilaan in solden te geloven. Nog effen wachten echter, het kan gerust onder de 1000$/oz.
-
anonymous9
Ik denk dat ik met kennis van zaken mag spreken inzake de mijnbouw. De ontginningskosten zijn inderdaad waanzinnig gestegen, net zoals de capital expenditures. Van 2005-2007 bvb steeg de capex voor eenzelfde project eenvoudigweg 20% per jaar, en stegen de lonen nog harder, door de wet van vraag en aanbod (weinig beschikbare ERVAREN werkkrachten die het klappen van de zweep kennen). Voeg daaraan toe dat ook de staten greedier werden (hogere royalties en taksen vragen, kijk bvb naar Mexico die vanaf volgend jaar een extra 8% belasting op de EBIT van mijnbouwbedrijvenheft), en je zit met een dodelijke cocktail van uit de pan swingende kosten.
Drie jaar geleden kregen Canadese geoloogjes die pas afgestudeerd waren aanbiedingen van tientallen mijnbedrijven met een startsalaris van zes cijfers...
Gaat er veel sluiten aan een goudprijs van 1250? Een paar. De marginale producers zullen hun boeltje moeten sluiten, maar er blijven nog genoeg low-cost assets over die zullen blijven 'marcheren'.
Drie jaar geleden kregen Canadese geoloogjes die pas afgestudeerd waren aanbiedingen van tientallen mijnbedrijven met een startsalaris van zes cijfers...
Gaat er veel sluiten aan een goudprijs van 1250? Een paar. De marginale producers zullen hun boeltje moeten sluiten, maar er blijven nog genoeg low-cost assets over die zullen blijven 'marcheren'.
$30 flashcrash gisteren.
http://blogs.marketwatch.com/thetell/20 ... ipulation/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://blogs.marketwatch.com/thetell/20 ... ipulation/" onclick="window.open(this.href);return false;
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash