Goud discussie
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Goud discussie
Inderdaad, maar dit artikel ( http://www.standaard.be/cnt/blnpa_01393645" onclick="window.open(this.href);return false; ) is van de hand van Nico Pantelis, van Slim Beleggen. Los van zijn persoon vind ik hem altijd opvallend enthousiast over goud; nagenoeg elk van zijn artikels gaat in die richting.costaadeje schreef:Volgend artikel in de Standaard gelezen deze morgen:
"Gaat de ECB goud kopen?
Mario Draghi liet er geen misverstand over bestaan: hij zal alle middelen aangrijpen om deflatie in de eurozone te bestrijden. Zelfs goud kan daarbij opnieuw een rol gaan spelen."
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
-
costaadeje
- Sr. Member

- Contacteer:
Dat mag het artikel met een korrel zout worden gelezen, want op die site beweren ze constant dat het goud naar ongekende hoogtes zal stijgen, alleen weten ze niet wanneer...
Je zegt het in duidelijker woorden, maar dit is inderdaad ook mijn gevoel.costaadeje schreef:Dat mag het artikel met een korrel zout worden gelezen, want op die site beweren ze constant dat het goud naar ongekende hoogtes zal stijgen, alleen weten ze niet wanneer...
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Tijd voor verandering precies.
Nieuwe politici, nieuwe wind, nieuwe instellingen.
België wil z'n goud terughalen.
Nieuwe politici, nieuwe wind, nieuwe instellingen.
België wil z'n goud terughalen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
... en ook Oostenrijk gaat kosten maken om iets terug te halen wat volgens velen hier geen economische waarde heeft en geen intrest bezorgt.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
http://www.kitco.com/news/video/show/Ou ... k-for-2015" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen al te goeie vooruitzichten voor de edelmetalen volgens deze heer in dit filmpje.
Afblijven in 2015.
Prijzen kunnen gaan naar 1000 USD/Oz voor goud en lager.
Sterke dollar ligt mede aan de basis.
Hij voorspelt ook faillissementen in de goudmijnsector.
Geen al te goeie vooruitzichten voor de edelmetalen volgens deze heer in dit filmpje.
Afblijven in 2015.
Prijzen kunnen gaan naar 1000 USD/Oz voor goud en lager.
Sterke dollar ligt mede aan de basis.
Hij voorspelt ook faillissementen in de goudmijnsector.
-
costaadeje
- Sr. Member

- Contacteer:
En wat niemand verwachtte, sinds begin deze maand is goud (in euro) aan opmars bezig 
-
Duvellover
- Full Member

- Contacteer:
Costaadeje is het de euro die zakt ? of het goud dat stijgt ?
Ik denk dat het vooral de euro is die zakt.
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
En in CHF...Duvellover schreef:Costaadeje is het de euro die zakt ? of het goud dat stijgt ?
http://goldprice.org/swiss-gold-price.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou eigenlijk wel een logische stap zijn voor de Zwitsers om nu hun goudreserves uit te breiden. Mooie korting gekregen.
71% aandelen, 19% obligaties, 10% cash
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
idd, de SNB moet met de overtollige massa euro's in haar bezit toch iets doen
-
costaadeje
- Sr. Member

- Contacteer:
Duvellover schreef:Costaadeje is het de euro die zakt ? of het goud dat stijgt ?
Ik moet je idd gelijk geven, maar aangezien we goud in euro kochten, hebben de mensen die vorige maand goud kochten, al flink wat winst gedaan, niet?
Tenzij de Zwitsers... flink hun broek gescheurd....
costaadeje schreef:Duvellover schreef:Costaadeje is het de euro die zakt ? of het goud dat stijgt ?
Ik moet je idd gelijk geven, maar aangezien we goud in euro kochten, hebben de mensen die vorige maand goud kochten, al flink wat winst gedaan, niet?
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Toont mooi aan dat goud een hedge is.
En dat je bij een sterke munt geen goud nodig hebt.
En dat je bij een sterke munt geen goud nodig hebt.
bijna 36000 de kilo....
Had de prijzen lang niet meer bekeken....mooi rendement op +- 1 jaar wel
Had de prijzen lang niet meer bekeken....mooi rendement op +- 1 jaar wel