Goud discussie
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Goud discussie
Waarom denk jij dat goud gaat stijgen?
Goud is bezig aan een jojo beweging.
Langs welke kant gaat de balans overhellen?
Als al die analisten zeggen gold will rise houd u dan maar vast!!!
Langs welke kant gaat de balans overhellen?
Als al die analisten zeggen gold will rise houd u dan maar vast!!!
-
costaadeje
- Sr. Member

- Contacteer:
De goudprijs zal stijgen als hij niet zakt!
- Onze financiële systeem is om zeep. De grote leiders hebben geen controle meer.
- Veel landen hebben zware schulden en het enige manier om eruit te komen is devaluatie van hun munt. En dan spreek ik niet uitsluitend over landen uit de derde wereld.
- Ieder voor zicht dus spanning tussen VS en China is maar een begin. Is een kwestie van wie zijn economie het beste beschermt.
- Het aktuele systeem zal een reset moeten krijgen want is niet meer recht te krijgen.
- Veel banken en landen anticiperen al en blijven goud kopen om hun munt/capitaal te beschermen. Rusland en China zijn de koplopers.
- Goud begint schaars te worden maar vraag stijgt
Ik raad dus aan om zeker met goud en zilver rekening te houden.
Alvorens ik hier commeentaar op krijg : dit is mijn mening en dus mijn verantwoordelijkheid.
+1
Zo'n 4% van mijn vermogen is in edelmetaal. Als het nog wat zakt richting 47k - 46k/kg, dan zou ik er misschien nog een percentje bijdoen in gouden muntjes.
In China is het niet enkel de overheid, maar ook de bevolking die goud koopt. Ook in India en Turkije kent de bevolking de waarde van goud.
Ik denk dat je voor 5 tot 10 % van je portefeuille in goud mag beleggen, in fysiek goud welteverstaan, munten genre krugerrand.
Omdat je dan toch iets van waarde hebt, mocht het hele financiële systeem overkop gaan?
Je kan ook investeren in een kleine boerderij en wapens. Dan heb je eten en kan je jezelf beschermen tijdens de apocalypse.
Ik kan de case voor goud begrijpen als diversificatie, om te herbalanceren, maar niet als lange termijn belegging.
Je kan ook investeren in een kleine boerderij en wapens. Dan heb je eten en kan je jezelf beschermen tijdens de apocalypse.
Ik kan de case voor goud begrijpen als diversificatie, om te herbalanceren, maar niet als lange termijn belegging.
Ik zie het niet echt als een belegging, maar eerder als een safe haven. En nog een belangrijke, je kunt je gouden munten doorgeven aan de volgende generatie. Hier zal alvast geen enkele vorm van btw, taks, successierechten of wat dan ook op geheven worden.ignition schreef: ↑6 juni 2020, 14:55 Omdat je dan toch iets van waarde hebt, mocht het hele financiële systeem overkop gaan?
Als je dan toch je gouden munten gaat weggeven geef ze dan maar aan mij,makkelijk zat.

Waarom betaal je daar geen successierechten op? Omdat je het niet aangeeft? Dan moeten je kinderen wel weten waar het verstopt is en alles eerlijk verdelen
Ook zien dat je ze weet te vinden wanneer je huis afbrandt. Zo niet zal je 1. moeten bewijzen dat je deze gekocht hebt 2. nog in uw bezit had en 3. de vergoedingsgrenzen in je polis eens goed bekijken.
Om nog over diefstal te zwijgen.
En liggen ze in een kluis in de bank dan moet je zien dat geen plotse dood je treft of je kan ze niet meer successievrij doorgeven.
Om nog over diefstal te zwijgen.
En liggen ze in een kluis in de bank dan moet je zien dat geen plotse dood je treft of je kan ze niet meer successievrij doorgeven.
Toevallig dit artikel aan het lezen: https://seekingalpha.com/article/435137 ... pportunity
"Their study covered the period January 1975 to June 2016. The authors found that over the period the average real price of gold was 3.46 times the U.S. Consumer Price Index (CPI). I updated the data through March 2020. Doing so put the CPI level at 256.9. Multiplying gold’s average real price by the current CPI (3.46 x 256.9) delivers a price of approximately $889. This represents what the nominal price of gold should be today—if we assume the real price of gold is constant.
Of course, over time prices have strayed far from the golden constant. And as Erb and Harvey noted, the golden constant isn’t a fact, just a hypothesis. But if your reason for buying gold is that it is an inflation hedge, your expectation should be that gold will revert to its golden constant over time."
Ik heb de opdracht gekregen van een derde voor 500k € goud aan te kopen voor deze persoon.
Waartoe kan ik mij wenden om dit veilig en aan een goede prijs aan te kunnen kopen?
Waartoe kan ik mij wenden om dit veilig en aan een goede prijs aan te kunnen kopen?
Ik las: Waarde van goud is wat de zot ervoor geeft.... ? Dat geldt dan ook voor papiergeld, kunst, huizen,...
Al 6000 jaar is goud gelinkt aan rijkdom.
Goud is een schaars en edel metaal. Het corrodeert niet. Het geleidt goed elektriciteit.
Met alle ooit gedolven goud kan je een kubus vormen van zo'n 22 meter hoogte. Geologen schatten dat de kubus met het nog te ontmijnen goud zo'n 31 m zou kunnen worden. Vergeleken met onedele metalen is dat zeer weinig.
Gold Fields ontgint het aan zo'n 940 dollar per ounce.
Barrick Gold zit aan 1031 dollar per ounce. Buffet kocht nu ook aandelen van die mijn.
Zilver daarentegen wordt het goud van de armen genoemd. Het heeft geen monetaire betekenis meer en de hoeveelheid is enorm. Verkopers beweren dat het schaars is, maar er zou 2 x zoveel zilver zijn als er wordt verkondigd.
Als je geen risico's wilt lopen dan is aankoop van gouden munten of goudmijnaandelen te vermijden. De tracker Wisdom Tree Physical Gold volgt de prijs van goud.
Ik heb maanden geleden al gekozen voor goudmijnaandelen: Gold Fields en Barrick en recenter ook Mc Ewen Gold Mining. De laatste mijn delft ook zilver en koper.
Rio Tinto heb ik het meest gekocht en die zijn inmiddels verdubbeld. Test Invest raadde aan om ze te verkopen, maar omdat ze onontgonnen gronden bezitten waar veel goudnuggets zitten, hou ik ze tot aan mijn pensioen.
Al 6000 jaar is goud gelinkt aan rijkdom.
Goud is een schaars en edel metaal. Het corrodeert niet. Het geleidt goed elektriciteit.
Met alle ooit gedolven goud kan je een kubus vormen van zo'n 22 meter hoogte. Geologen schatten dat de kubus met het nog te ontmijnen goud zo'n 31 m zou kunnen worden. Vergeleken met onedele metalen is dat zeer weinig.
Gold Fields ontgint het aan zo'n 940 dollar per ounce.
Barrick Gold zit aan 1031 dollar per ounce. Buffet kocht nu ook aandelen van die mijn.
Zilver daarentegen wordt het goud van de armen genoemd. Het heeft geen monetaire betekenis meer en de hoeveelheid is enorm. Verkopers beweren dat het schaars is, maar er zou 2 x zoveel zilver zijn als er wordt verkondigd.
Als je geen risico's wilt lopen dan is aankoop van gouden munten of goudmijnaandelen te vermijden. De tracker Wisdom Tree Physical Gold volgt de prijs van goud.
Ik heb maanden geleden al gekozen voor goudmijnaandelen: Gold Fields en Barrick en recenter ook Mc Ewen Gold Mining. De laatste mijn delft ook zilver en koper.
Rio Tinto heb ik het meest gekocht en die zijn inmiddels verdubbeld. Test Invest raadde aan om ze te verkopen, maar omdat ze onontgonnen gronden bezitten waar veel goudnuggets zitten, hou ik ze tot aan mijn pensioen.
Goud of mijnen?
Wie ook goudmijnen in het plaatje wil betrekken, zal misschien één en ander opsteken op de blog: Mining Corner
Edelmetalen komen nu en dan ook aan bod.
Edelmetalen komen nu en dan ook aan bod.