Goud en platinaprijzen.
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Goud en platinaprijzen.
Graag een vraagje aan de heren/dames van spaargids.
Ik volg al een tijdje de prijzen van goud en platina, doch onlangs vond ik toch een héél eigenaardig iets...
Bij goudpensioen.nl kan men 1 kg platina aankopen voor 48.185, 85 euro... een pak duurder dan goud dus.
Bij Schöne edelmetaal BV kan met 1 kg platina aankopen voor 36.510 euro, uiteraard moet hier nog de btw bijgeteld, 19%, doch dit geeft dan 43.447 euro. Is dergelijk verschil tussen 2 handelaars echt mogelijk, zelfs al gaat het om dezelfde baren van umicore?
Bijkomend is ook als met de statistiek van goud naast platina legt, is platina veruit een stuk goedkoper op vandaag dan goud (zeer zeldzaam).... totdat je de prijzen ziet bij de handelaar....
Heeft een goeie ziel hier een verklaring voor?
Ik volg al een tijdje de prijzen van goud en platina, doch onlangs vond ik toch een héél eigenaardig iets...
Bij goudpensioen.nl kan men 1 kg platina aankopen voor 48.185, 85 euro... een pak duurder dan goud dus.
Bij Schöne edelmetaal BV kan met 1 kg platina aankopen voor 36.510 euro, uiteraard moet hier nog de btw bijgeteld, 19%, doch dit geeft dan 43.447 euro. Is dergelijk verschil tussen 2 handelaars echt mogelijk, zelfs al gaat het om dezelfde baren van umicore?
Bijkomend is ook als met de statistiek van goud naast platina legt, is platina veruit een stuk goedkoper op vandaag dan goud (zeer zeldzaam).... totdat je de prijzen ziet bij de handelaar....
Heeft een goeie ziel hier een verklaring voor?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Re: Goud en platinaprijzen.
Mogelijk verdelen ze de koek, alles onder de 42K€ moet maar via internet gaan met 'n hogere premium, enkel wie kapitaalkrachtig is kan z'n voordeel doen bij Schone. Het is raar dat de ene de klanten die onder 'n bepaald bedrag willen aankopen doorverwijst naar de andere.
Wat de hogere prijs tov goud betreft bij de handelaars denk ik dat dit enkel kan gezocht worden in 'n hogere premie die wordt aangerekend. Goud is couranter in de handel.
Schöne Edelmetaal schreef: ...Als minimale ordergrootte geldt vanwege de marktomstandigheden momenteel een bedrag van ca 42 000 € (1 kilo). Voor kleinere ordergrootte kunt u ook bij terecht bij gerenommeerde webwinkels als Amsterdamgold, Gold Republic, Doijer & Kalff en Goudpensioen.nl
Wat de hogere prijs tov goud betreft bij de handelaars denk ik dat dit enkel kan gezocht worden in 'n hogere premie die wordt aangerekend. Goud is couranter in de handel.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.