Goud gekocht
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Goud gekocht
Heyla mensen
Heb vandaag goud gekocht
Is het slim geweest of miss toch wachten? Of gaat het stijgen
Bedankt
Heb vandaag goud gekocht
Is het slim geweest of miss toch wachten? Of gaat het stijgen
Bedankt
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Goud gekocht
In uw geval waarschijnlijk niet als u dit achteraf dient te vragen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je fysiek goud als belegging koopt ben je volgens mij al fout bezig.
'Slim' is subjectief en zal achteraf pas blijken.
Volgens sommigen staat ons financieel systeem op instorten en ben je best om bijna uw hele vermogen in edelmetalen te steken.
Anderen zijn ervan overtuigd dat de beurzen x3 gaan in de komende jaren en die steken alles in aandelen.
Volgens mij ben je slim als je op verschillende paarden wedt:
- een eigen huis (liest met fiscaal optimale lening)
- stuk in edelmetalen
- stuk in aandelen
- stuk op zicht-/spaarrekening
Volgens sommigen staat ons financieel systeem op instorten en ben je best om bijna uw hele vermogen in edelmetalen te steken.
Anderen zijn ervan overtuigd dat de beurzen x3 gaan in de komende jaren en die steken alles in aandelen.
Volgens mij ben je slim als je op verschillende paarden wedt:
- een eigen huis (liest met fiscaal optimale lening)
- stuk in edelmetalen
- stuk in aandelen
- stuk op zicht-/spaarrekening
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
- Eigen huis
- Fysiek goud (liefst munten, en geen grote baren)
- Aandelen (enkel onder stikte voorwaarden: DRS, geen handel mogelijk door derden, ...)
Waarschijnlijk gaan we in USD wel nog 'n low moeten zetten -mogelijk onder de $1000- maar het is de vraag of we daar met onze € dan 'n voordeel gaan mee doen. Sell-off van fondsen moet nog komen, die gaan (papier)-goudposities moeten afsluiten om verliezen in de obligatiesector.
Hoever staat de €/$-koers dan (groot ?)
- Fysiek goud (liefst munten, en geen grote baren)
- Aandelen (enkel onder stikte voorwaarden: DRS, geen handel mogelijk door derden, ...)
Waarschijnlijk gaan we in USD wel nog 'n low moeten zetten -mogelijk onder de $1000- maar het is de vraag of we daar met onze € dan 'n voordeel gaan mee doen. Sell-off van fondsen moet nog komen, die gaan (papier)-goudposities moeten afsluiten om verliezen in de obligatiesector.
Hoever staat de €/$-koers dan (groot ?)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Op het eerste gezicht zou ik dat ook zeggen.JanusBananus schreef:In uw geval waarschijnlijk niet als u dit achteraf dient te vragen.
Maar anderzijds: wat is er dommer? Eerst iets kopen en dan zich afvragen of het wel slim was. Of eerst zich grondig bevragen en dan lijnrecht tegen de adviezen ingaan en toch doen wat je al van plan was.
Ik ben er nog niet uit.
Om (grote) winsten te maken, had je beter iets anders gekocht. Langs de andere kant, grote verliezen ga je er ook niet mee maken (als je ze niet "verliest" tenminste
), en dat kan dan weer wel op de beurzen.
Hoeveel % van uw beleggingen heb je aan besteed? Munten of baren?

Hoeveel % van uw beleggingen heb je aan besteed? Munten of baren?
Ik heb vorig jaar in juli goud gekocht (Krugerrandjes). Tot op heden 10% winst. Je gelooft erin of niet. Net hetzelfde zoals met aandelen, vastgoed enz. Niemand zal u raad kunnen geven. De tijd zal het uitwijzen wie gelijk had of niet.
Gespreid aankopen, tegen een lage prijs, is de enige manier om "relatief" rendement te halen en geduld uitoefenen.
Dit is zo met goud, aandelen,...
Dit is zo met goud, aandelen,...
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Ha t'is weer zover; de goudprijs is een beetje gestegen en de dollar gezakt.....dus het goud staat duurder.
Lees: de goudhandelaar kan opnieuw winst maken op het goud dat hij de afgelopen weken/maanden inkocht.
En dan kom er steevast een newby hier de aankopen van goud in de kijker plaatsen....tja de winkel moet draaien.
Dan plaats spaargids met vestiging in Koksijde daarrond nog een paar klik advertentie om geld te verdienen.
En zo worden goed bedoelde en gratis meningen, opinies en raadgevingen op dit forum omgezet in winst omgezet.
TIP: als er op spaargids gesproken wordt over goud dan staat het duur en ben je te laat om een goeie prijs gehad te hebben.
Lees: de goudhandelaar kan opnieuw winst maken op het goud dat hij de afgelopen weken/maanden inkocht.
En dan kom er steevast een newby hier de aankopen van goud in de kijker plaatsen....tja de winkel moet draaien.
Dan plaats spaargids met vestiging in Koksijde daarrond nog een paar klik advertentie om geld te verdienen.
En zo worden goed bedoelde en gratis meningen, opinies en raadgevingen op dit forum omgezet in winst omgezet.
TIP: als er op spaargids gesproken wordt over goud dan staat het duur en ben je te laat om een goeie prijs gehad te hebben.

Ik heb dat gekocht van men ontslagpremie
De bedoel is dat ik het 2jaar bijhou en daar dan de belasting mee terug betaal
De bedoel is dat ik het 2jaar bijhou en daar dan de belasting mee terug betaal
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
@ JulusCesar: Koksijde plaatst die goud-reclame niet, dat is Google-ads, waarschijnlijk ben je zelf gaan googlen naar "fysiek goud". 

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
In de discussie of goud een goede belegging is, wil ik me niet onmiddellijk mengen,
maar wie koopt er nu goud voor 2 jaar om dan belastingen mee te betalen.
Wat als het goud binnen 2 jaar lager staat ?
Goud is echt een buy&hold belegging voor zeer lange termijn.
maar wie koopt er nu goud voor 2 jaar om dan belastingen mee te betalen.
Wat als het goud binnen 2 jaar lager staat ?
Goud is echt een buy&hold belegging voor zeer lange termijn.
Ik zou een gigantische zeepbel niet verwarren met een verzekering.Poldermol schreef:Beschouw het als een verzekering, that's it
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash