gouden raad
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: gouden raad
pattataolivia schreef:@Evita
Toen ik 18 jaar was, dacht ik in alle naïviteit dat ik rijk ging worden door te werken en te sparen. Dat noem ik nu eens een sprookje.
Maar een beperkt aantal mensen wordt rijk, de meesten zijn het al van bij de geboorte. Kapitaal worden immers overgedragen van generatie op generatie. We leven in een wereld waar de ongelijkheid tussen rijk en arm almaar groeit. Spijtig, maar het is wel zo.
Het groot kapitaal zit niet bij de burgers, maar bij vennootschappen. En niet bij de kleine vennootschappen, maar bij de grote.
Natuurlijk is 17% op een vermogen van 2 miljoen euro onhaalbaar, maar noem jij dat een groot vermogen? Op huishoudelijk niveau misschien, maar niet in de bedrijfswereld.
Als 17% op 1000, 10 000, 100 000 euro ZOU haalbaar zijn waarom zou het dan niet haalbaar zijn op 2 miljoen.
Ik ken overigens iemand die 2 miljoen euro heeft en begonnen is met nul belgische franken
Als je 8-9 % haalt( niet op onroerend goed) dan heb je al veel geluk gehad
-
pattataolivia
- Sr. Member

- 17% is niet haalbaar op 2 miljoen euro, in algemene termen. Er zijn altijd uitzonderingen mogelijk
- Ik heb nooit geschreven dat je niet rijk kan worden van niets, wel dat het in algemene termen minder vaak voorkomt
- Ik heb nooit geschreven dat je niet rijk kan worden van niets, wel dat het in algemene termen minder vaak voorkomt
'United in diversity' - E.U.
hebben jullie al ooit van het woord 'piramidespel' gehoord
17 % rendement, hallo.............
17 % rendement, hallo.............
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Een rendement kunnen halen van 17% en dan 182.000€ op een first-rekening laten staan aan 3.3%, dat noem ik naïviteit.Pattaolivia schreef:Toen ik 18 jaar was, dacht ik in alle naïviteit dat ik rijk ging worden door te werken en te sparen. Dat noem ik nu eens een sprookje
Rendementen van 17% of meer zijn haalbaar, het is dan te zien aan welke hefboom je investeert. De risico's zijn dan ook 'n veelvoud, tevens kan je beleggen met 'n "margin-account" waarbij je eigenlijk 'n veelvoud belegt van wat je eigenlijk op je beleggersrekening staat. Dat is natuurlijk niet weggelegd voor de particuliere belegger. Alleen is het daar dat de grootste klappen gaan vallen.patrick1 schreef:17 % rendement, hallo.............
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 16 november 2012, 18:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Ja, 2 000 000 euro heb ik niet ! Mijn deal met Spruitekop kan dus niet doorgaan of hij moet meer dan vermogend zijn !
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Ik zal vanavond nog eens in m'n schuif kijken Evita.evita schreef:Ja, 2 000 000 euro heb ik niet ! Mijn deal met Spruitekop kan dus niet doorgaan of hij moet meer dan vermogend zijn !
Spruitekop, ik wacht met spanning af wat je vindt in je schuif
!
-
pattataolivia
- Sr. Member

Spruitekop,
180k op een Fisrt rekening laten staan is helemaal niet naief. Ik denk op 2 niveau's;
- microniveau: als huishouden, 3,3% voor je beroepsinkomsten is helemaal niet slecht
- bedrijfsniveau: 3,3% is waardeloos
Voor mijn eigen, zeer beperkte privévermogen is 3,30% prachtig, ik ga dat echter niet onderwerpen aan een ondernemingsrisisco voor 3,30%
180k op een Fisrt rekening laten staan is helemaal niet naief. Ik denk op 2 niveau's;
- microniveau: als huishouden, 3,3% voor je beroepsinkomsten is helemaal niet slecht
- bedrijfsniveau: 3,3% is waardeloos
Voor mijn eigen, zeer beperkte privévermogen is 3,30% prachtig, ik ga dat echter niet onderwerpen aan een ondernemingsrisisco voor 3,30%
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Als je dat meer dan 8jaar moet laten staan vind ik dat niet meer voor het huishouden maar beleggen, maar kom, het zijn jouw centen.
-
pattataolivia
- Sr. Member

Ik denk altijd op 2 niveau's, als werkende mens, die een mooi rendement wil in veilige producten. Tevens denk ik risicogericht, maar daar moet een zeer hoog rendement tegenover staan.
Of je een product nu 2,3 of zelfs 20 jaar aanhoudt, privé blijft privé. Vermogende mensen denken vaak op 2 niveau's, als kleine spaarder enerzijds, anderzijds als ondernemer. Dat is ook de reden waarom ook die mensen kortingsbonnetjes knippen, en geen euro teveel uitgeven. Naast vermogende mensen zijn het immers ook mensen van vlees en bloed, die 100€ voor een t-shirt veel geld vinden, maar een investering van 2 miljoen € in de ondernemingssfeer als dagdagelijks beschouwen
Mijn grootvader zij altijd: 'In de hoogste regionen wordt er gevochten voor een halve frank'. Ik versta dat. Met mijn privevermogen gedraag ik mij als Jan modaal, even voorzichtig, en ja, even naïef.
Of je een product nu 2,3 of zelfs 20 jaar aanhoudt, privé blijft privé. Vermogende mensen denken vaak op 2 niveau's, als kleine spaarder enerzijds, anderzijds als ondernemer. Dat is ook de reden waarom ook die mensen kortingsbonnetjes knippen, en geen euro teveel uitgeven. Naast vermogende mensen zijn het immers ook mensen van vlees en bloed, die 100€ voor een t-shirt veel geld vinden, maar een investering van 2 miljoen € in de ondernemingssfeer als dagdagelijks beschouwen
Mijn grootvader zij altijd: 'In de hoogste regionen wordt er gevochten voor een halve frank'. Ik versta dat. Met mijn privevermogen gedraag ik mij als Jan modaal, even voorzichtig, en ja, even naïef.
Neen, je krijgt de macht van de grote getallen, bezit je 10.000 €, met een renteverschil van 0.10 %, is dit een jaarlijks verschil van 10 €.
Bezit je 10.000.000 € loopt het op tot 10.000 € voor amper 0.10 € renteverschil
geld maakt geld, nietwaar, pattataolivia
Bezit je 10.000.000 € loopt het op tot 10.000 € voor amper 0.10 € renteverschil
geld maakt geld, nietwaar, pattataolivia
-
pattataolivia
- Sr. Member

@ Patrick
Kapitaal dient om meer kapitaal voort te brengen. Maar met kapitaal dat je niet aan risico onderwerpt, kan je je neerleggen bij een kleiner rendement.
Maar inderdaad, de macht van de grote getallen speelt. Ik ga geen uren liggen nadenken hoe ik op jaarbasis 1000€ kan besparen door mijn first op te geven, kan ik daarentegen 10.000€ winnen doorrisicokapitaal te herschikken, dan durf ik al eens aan het rekenen gaan.
Kapitaal dient om meer kapitaal voort te brengen. Maar met kapitaal dat je niet aan risico onderwerpt, kan je je neerleggen bij een kleiner rendement.
Maar inderdaad, de macht van de grote getallen speelt. Ik ga geen uren liggen nadenken hoe ik op jaarbasis 1000€ kan besparen door mijn first op te geven, kan ik daarentegen 10.000€ winnen doorrisicokapitaal te herschikken, dan durf ik al eens aan het rekenen gaan.
Met 2.000.000 euro neem je een bedrijf(je) over of een stuk van een groter bedrijf en ga je meegenieten door in de RvB te zetelen.
Die mannen kunnen rendementen halen, op de kop van hun arbeiders/bedienden natuurlijk, doch daar zijn ze niet beschaamd voor.
Koop een woning in Gent of Leuven, renoveer het en maak er 15 studentenkoten van... inkomen gegarandeerd.
Met dergelijk kapitaal ga je niet op een spaarboekje zitten prutsen, daar ga je mee "ondernemen"... en dat is niet hetzelfde als beleggen...
Iemand die aan 2.000.000 geraakt (zonder vastgoed, eigen huis, erfenissen uit Afrika
e.d. mee te rekenen) zal het ook niet verdiend hebben met een 38u week... Vraag misschien eens raad aan Barbara Gandolfi... laat je een huis kopen en wordt "verzorgende" van Belmondo, hij heef er geen meer op vandaag

Die mannen kunnen rendementen halen, op de kop van hun arbeiders/bedienden natuurlijk, doch daar zijn ze niet beschaamd voor.
Koop een woning in Gent of Leuven, renoveer het en maak er 15 studentenkoten van... inkomen gegarandeerd.
Met dergelijk kapitaal ga je niet op een spaarboekje zitten prutsen, daar ga je mee "ondernemen"... en dat is niet hetzelfde als beleggen...
Iemand die aan 2.000.000 geraakt (zonder vastgoed, eigen huis, erfenissen uit Afrika
-
Suikerberg
- Jr. Member

- Contacteer:
das zo van die cafepraat waar tegenwoordig niets meer van klopt. Ik had toch verwacht dat het niveau op Spaargids hoger lag.Luc B. schreef: Koop een woning in Gent of Leuven, renoveer het en maak er 15 studentenkoten van... inkomen gegarandeerd.
Als je 2.000.000 euro bezit, ga je van het leven genieten zonder je zorgen te maken. Als je dat de dag van vandaag in een bedrijf pompt, ben je niet goed bij je hoofd.