Goudmijnaandelen ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Goudmijnaandelen ?
Daar de prijs van de goudmijnaandelen achtergebleven is tegenover de goudprijs zelf zou ik eventueel hierin een deel willen beleggen.
Ik denk dan aan bv BlackRock Global Funds - World Gold Fund.
Wat is jullie mening hierover en hoeveel procent van een portefeuille mag bestaan uit dergelijk fonds ?
Ik denk dan aan bv BlackRock Global Funds - World Gold Fund.
Wat is jullie mening hierover en hoeveel procent van een portefeuille mag bestaan uit dergelijk fonds ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Goudmijnaandelen ?
Goudmijnaandelen zijn geen slechte belegging als je bestand bent tegen de hoge volatiliteit, een verlies of winst van meer dan 30% op een paar maand is niet ongewoon. Let op, dit is zeker geen buy and hold of "kopen en nooit meer naar omkijken" belegging. Op tijd winst nemen en consequent bijkopen bij verlies is belangrijk om hier aan te kunnen verdienen. Hier maakt dit fonds momenteel ong. 2% uit, 4 a 5% is het maximum. Als alternatief heb je ook ETF's, bv RING (IShares) en GDX (VanEck).
7.5% van mijn vermogen zit in goudmijnaandelen, vooral blackrock's fund, omdat je dat zonder instapkosten kon kopen bij Rabobank. GDX en GDXJ zijn volgens mij ook de moeite om te bekijken.
hoe lang lopen goudmijnen reeds achter op de goudprijs, volgens jou? ik koop ze vooral omdat grondstoffen het erg slecht doen de voorbije jaren (ik koop ook andere grondstoffen). ik denk dat je beleggingstrategie veel afhangt van je wereldbeeld en idee van geopolitiek. optimistische mensen kopen zowiezo minder goud.
hoe lang lopen goudmijnen reeds achter op de goudprijs, volgens jou? ik koop ze vooral omdat grondstoffen het erg slecht doen de voorbije jaren (ik koop ook andere grondstoffen). ik denk dat je beleggingstrategie veel afhangt van je wereldbeeld en idee van geopolitiek. optimistische mensen kopen zowiezo minder goud.
Franklin Templeton heeft er net een publicatie over uitgebracht.
Op de website van Gert Demesure kan je deze gratis raadplegen.
http://www.gertdemesure.be/
Kopen jullie het Blackrock gold fonds dan aan in EUR of USD ?
Op de website van Gert Demesure kan je deze gratis raadplegen.
http://www.gertdemesure.be/
Kopen jullie het Blackrock gold fonds dan aan in EUR of USD ?