Graag advies - Spaarplan
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
Guest
Graag advies - Spaarplan
Hallo,
Mijn neef verwees me door naar deze site, puik werk!
Ik heb sinds 26 augustus 2008 4000 euro staan op een DbIntensive plus spaarrekening bij Deutsche Bank, daar kom ik niet aan. Lijkt me goed?
Ondertussen heb ik nog eens 6000 euro bijeengespaard op mijn fortis-zichtrekening, deze zou ik nu plaatsen op de e-spaarrekening bij Argenta (4,25 percent basisrente) en elke maand 500 euro bijstorten. Dit bijstorten zou dan gebeuren vanaf mijn DB-zichtrekening (die nu onbenut is maar waar ik mijn loon zal laten op storten vanaf binnenkort) en mijn fortis-zichtrekening zou ik laten afsluiten.
Ik ben zelf geen ongelooflijke expert, maar wat denken jullie kenners van mijn voornemens? Mannen zijn doorgaans beter in zo'n zaken lijkt het me...
Alvast bedankt,
Groetjes,
Lieve
Mijn neef verwees me door naar deze site, puik werk!
Ik heb sinds 26 augustus 2008 4000 euro staan op een DbIntensive plus spaarrekening bij Deutsche Bank, daar kom ik niet aan. Lijkt me goed?
Ondertussen heb ik nog eens 6000 euro bijeengespaard op mijn fortis-zichtrekening, deze zou ik nu plaatsen op de e-spaarrekening bij Argenta (4,25 percent basisrente) en elke maand 500 euro bijstorten. Dit bijstorten zou dan gebeuren vanaf mijn DB-zichtrekening (die nu onbenut is maar waar ik mijn loon zal laten op storten vanaf binnenkort) en mijn fortis-zichtrekening zou ik laten afsluiten.
Ik ben zelf geen ongelooflijke expert, maar wat denken jullie kenners van mijn voornemens? Mannen zijn doorgaans beter in zo'n zaken lijkt het me...
Alvast bedankt,
Groetjes,
Lieve
Re: Graag advies - Spaarplan
Ik wil eerst en vooral zeggen dat er hier ook vrouwen zijn op het forum die interessante zaken te vertellen hebben. Ok het zal wel een minderheid zijn, maar wie nu in feite antwoord maakt niet uit
Hier is iedereen welkom voor vragen te stellen en antwoorden te geven. 
Goed naar uw vraag.
De DBIntensiv Plus is niet de meest renderende spaarrekening van DB, dat is de e-saving account op dit moment (3 + 1,5). Deze rente is reeds aangepast aan de nieuwe spaarregeling (voor meer info: hier klikken). Ik denk niet dat je een slechte keuze maakt om bij argenta de espaar te openen, maar hou er wel rekening mee dat die rente ook nog zal dalen (net zoals bij alle banken) wegens de dalende rente van de ECB. Daarenboven heb je vanaf 1 april ook nog eens de nieuwe spaarregeling, waardoor op dit moment een voorspelling maken onmogelijk is. Daarvoor zullen we moeten wachten tot eind maart wanneer alle banken hun nieuwe rentes bekend (moeten) maken.
Wil je toch je geld per se nu op een deftige spaarrekening zetten zou ik kiezen tussen Argenta (espaar), Keytrade (Azur) of Rabobank.be. Deze banken geven over het algemeen een zeer goede rente en het risico is vrij klein (in hoever we dit kunnen beoordelen toch). Je kan best ook eens een kjikje nemen op deze pagina zodat je zelf de rekeningen nog eens kan overlopen.
Goed naar uw vraag.
De DBIntensiv Plus is niet de meest renderende spaarrekening van DB, dat is de e-saving account op dit moment (3 + 1,5). Deze rente is reeds aangepast aan de nieuwe spaarregeling (voor meer info: hier klikken). Ik denk niet dat je een slechte keuze maakt om bij argenta de espaar te openen, maar hou er wel rekening mee dat die rente ook nog zal dalen (net zoals bij alle banken) wegens de dalende rente van de ECB. Daarenboven heb je vanaf 1 april ook nog eens de nieuwe spaarregeling, waardoor op dit moment een voorspelling maken onmogelijk is. Daarvoor zullen we moeten wachten tot eind maart wanneer alle banken hun nieuwe rentes bekend (moeten) maken.
Wil je toch je geld per se nu op een deftige spaarrekening zetten zou ik kiezen tussen Argenta (espaar), Keytrade (Azur) of Rabobank.be. Deze banken geven over het algemeen een zeer goede rente en het risico is vrij klein (in hoever we dit kunnen beoordelen toch). Je kan best ook eens een kjikje nemen op deze pagina zodat je zelf de rekeningen nog eens kan overlopen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Graag advies - Spaarplan
Je hebt groot gelijk hoor.Mugetje schreef: Mannen, vrouwen, kinderen gaan we weer de discussie starten van bij het begin van dit forum. Je zou jes terk kunnen vergissen, wie beheert er vaak het huishoudgeld????![]()
Voor alle duidelijkheid de opmerking ging over wie het beste in geldzaken is : mannen of vrouwen ? In 2007 is er op spaargids daarover reeds een discussie geweest.
Zelf denk ik dat dit niet noodzakelijk geslachtsgebonden is, maar inderaad vrouwen beheren ( vroeger zeker ) vaak het huishoudgeld.
Heb ooit eens gelezen dat één van de beste economen ter wereld een man was ...... en die zich heeft laten ombouwen tot een vrouw
-
Guest
Re: Graag advies - Spaarplan
Was ook maar als clichébevestigende domme mop bedoeld hoor, weet ook wel dat vrouwen hierin even goed kunnen zijn als mannen.
Maar concreet: het lijkt me geen goede zaak naar die e-saving over te stappen met die 4000 vanop intensive anders verlies ik erop toch (getrouwheid)? Kan e-saving goed zijn om nieuwe 6000 op te zetten? Wat vinden jullie van systeem bijstorten, of spaar ik beter die 500 3 maanden op op een zichtrekening en dan 1500 op spaarrekening?
Maar concreet: het lijkt me geen goede zaak naar die e-saving over te stappen met die 4000 vanop intensive anders verlies ik erop toch (getrouwheid)? Kan e-saving goed zijn om nieuwe 6000 op te zetten? Wat vinden jullie van systeem bijstorten, of spaar ik beter die 500 3 maanden op op een zichtrekening en dan 1500 op spaarrekening?
Re: Graag advies - Spaarplan
In bijlage kan u een kopie van het staatsblad vinden waarin de nieuwe spaarregeling vanaf 01 april 2009 is beschreven. De advocaten van de banken zijn dat KB nog aan het bestuderen omdat het alles behalve duidelijk is.
Geld op een zichtrekening laten staan, zal bijna nooit voordeliger zijn omdat je dan al onmiddellijk 15% roerende voorheffing moet betalen.
In de nieuwe spaarregeling is o.a. opgenomen dat je geld 11 maanden op een kalenderjaar op een spaarrekening moet staan , wil je van de getrouwheidspremie genieten
( die minimum 25% , maximum 50% van de basisintrest moet zijn).
Het blijft voor bijna iedereen gokken denk ik , wat de beste keuze gaat zijn.
Geld op een zichtrekening laten staan, zal bijna nooit voordeliger zijn omdat je dan al onmiddellijk 15% roerende voorheffing moet betalen.
In de nieuwe spaarregeling is o.a. opgenomen dat je geld 11 maanden op een kalenderjaar op een spaarrekening moet staan , wil je van de getrouwheidspremie genieten
( die minimum 25% , maximum 50% van de basisintrest moet zijn).
Het blijft voor bijna iedereen gokken denk ik , wat de beste keuze gaat zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door paul op 21 januari 2009, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Graag advies - Spaarplan
Rente DB voor beide spaarrekeningen vanaf morgen nog "slechts" 3% + 1%Vaganzza schreef: De DBIntensiv Plus is niet de meest renderende spaarrekening van DB, dat is de e-saving account op dit moment (3 + 1,5). Deze rente is reeds aangepast aan de nieuwe spaarregeling (voor meer info: hier klikken).
Uiteraard voor stortingen vanaf die datum, oudere stortingen blijven aan de voorwaarde geldend op het ogenblik van de storting.
-
Guest
Re: Graag advies - Spaarplan
Dank, er rest mij nog een vraag: is 't eigenlijk goed om op één en dezelfde spaarrekening maandelijks 500 bij te storten, of is 't beter iedere maand 500 te zetten op een spaarrekening die ik maandelijks nieuw open? Of maakt dit weinig verschil uit?
Groetjes
Lieve
Groetjes
Lieve
-
Guest
Re: Graag advies - Spaarplan
Iemand die me kan helpen met mijn bovenstaande vraag? Alvast dank.
Re: Graag advies - Spaarplan
Dat kan je best volgen in dit topic: Hoe je geld het best beheren met de nieuwe spaarregeling?. We zijn daar aan het brainstormen wat de beste "techniek" is.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!

