Gratis aandelen - via Rabobank - bij Humo
TIP
Re: Gratis aandelen - via Rabobank - bij Humo
Zelf heb ik gekozen voor THREADNEEDLE EUROPEAN SMALLER COMP.
Vandaag staat dit op 21,17 Euro dus 1,17 Euro winst
Vandaag staat dit op 21,17 Euro dus 1,17 Euro winst
Dat van mijn man is intussen ook gecheckt :louise schreef: Wel : ik ben direct eens gaan kijken, zie !
Tot mijn verbazing staat dat van mij (JP Morgan Funds - Emerging Market Fund) momenteel op 21,37 €.
Mijn beginwaarde op 12/10/09 was 20,01 €. Dus winst +1,36 €.
(Eigenlijk had ik er wat moeten bijkopen.... maar ik durf daar niet aan te beginnen)
Het heeft ook al licht beneden de 20 euro gestaan, maar de laatste dagen is het aan het stijgen.
Om die van mijn man (Threadneedle Global Select Fund) te kennen, moet ik wachten tot hij eens zin heeft om in te loggen.
Threadneedle - Global Select Fund :
-beginwaarde op 12/10 was 20,00€
-vandaag 21,28€ ; dus winst +1,28€
Een update:
Ik belegde mijn 20 Euro in:
Positie van het effect BGF GLOBAL ALLOCATION FUND
Type: Mix fonds
Valuta : EUR
Hoeveelheid op de effectenrekening : 0,79 P
Huidige koers (30-04-2010) : 29,73 EUR
Schatting van de positie : 23,49 EUR
Gemidd. gewogen aankoopkoers : 25,60
Winst : 3,27 EUR
3,27 Euro winst op 20 Euro = + 16,35%
Ik vind dat helemaal niet slecht of deden jullie beter? Laat eens horen dan!
Ik belegde mijn 20 Euro in:
Positie van het effect BGF GLOBAL ALLOCATION FUND
Type: Mix fonds
Valuta : EUR
Hoeveelheid op de effectenrekening : 0,79 P
Huidige koers (30-04-2010) : 29,73 EUR
Schatting van de positie : 23,49 EUR
Gemidd. gewogen aankoopkoers : 25,60
Winst : 3,27 EUR
3,27 Euro winst op 20 Euro = + 16,35%
Ik vind dat helemaal niet slecht of deden jullie beter? Laat eens horen dan!
20€ gestoken in "Fidelity India Focus Fund", huidige waarde= 28,21€. 8,11€ winst ofte 28% winst.
Dat van mijzelf :
JP Morgan Funds - Emerging Market Fund
-beginwaarde op 12/10/09 was 20,01 €
-op 06/05/2010 : 24,02 €
-winst + 4,01 €
Dat van mijn man :
-beginwaarde op 12/10/09 was 20,00 €
-op 06/05/2010 : 23,57 €
-winst + 3,57 €
Stonden beide tot voor kort iets hoger, maar zijn nu aan het zakken.
JP Morgan Funds - Emerging Market Fund
-beginwaarde op 12/10/09 was 20,01 €
-op 06/05/2010 : 24,02 €
-winst + 4,01 €
Dat van mijn man :
-beginwaarde op 12/10/09 was 20,00 €
-op 06/05/2010 : 23,57 €
-winst + 3,57 €
Stonden beide tot voor kort iets hoger, maar zijn nu aan het zakken.
1 jaar na de Humo - Rabobank actie:
Heeft iemand zijn "Humo-aandeel" al verkocht? Welke uitstapkosten zijn er aan de verkoop verbonden? En wat blijft er dan nog over van de 20 euro?
Ik heb destijds gekozen voor BlackRock Global Funds - Global High Yield Bond Hedged A2 EUR en mijn 20 euro is er momenteel 23,67 waard. Ik lees dat sommigen meer geluk of kennis van zaken hebben, maar 't is toch +18%, heel wat beter dan spaarrekening, termijnrekening of kasbon. Jammer dat ik het niet aandurf om eens voor een paar duizend euro aan fondsen te kopen.
Heeft iemand zijn "Humo-aandeel" al verkocht? Welke uitstapkosten zijn er aan de verkoop verbonden? En wat blijft er dan nog over van de 20 euro?
Ik heb destijds gekozen voor BlackRock Global Funds - Global High Yield Bond Hedged A2 EUR en mijn 20 euro is er momenteel 23,67 waard. Ik lees dat sommigen meer geluk of kennis van zaken hebben, maar 't is toch +18%, heel wat beter dan spaarrekening, termijnrekening of kasbon. Jammer dat ik het niet aandurf om eens voor een paar duizend euro aan fondsen te kopen.
Ik heb het mijne eerder dit jaar verkocht, met een zeer bescheiden winst... Wat te verwachten van 20 EUR aan investeringen, hoe ver de koers ook doorstijgt..
Het was leuk, maar ik was al even aan het spelen met een stukje Delta Lloyd Water & Climate Fund dat ook gratis bij de Humo zat een jaar eerder via een actie van Keytrade, intussen investeer ik zelf in fondsen (spreiding) en is dat bedrag imho peanuts (op gebied van investeringen). 
Betreffende de kosten, stukje van op de Rabobank.be website:
Betreffende de kosten, stukje van op de Rabobank.be website:
Ik moedig dit soort acties zeker aan, niet zo zeer om 15-20 EUR te cashen (lol) maar het maakt echt een verschil om zo eens enkele deelbewijsjes in waarde te kunnen opvolgen, het geeft je een idee van wat er kan gebeuren als je eigen geld er in steekt en heeft voor mij toch een mentale knoop doorgehakt.Rabobank.be schreef: Uitstappen is altijd gratis bij Rabobank.be, tenzij in speciale gevallen, bv. bij sommige State Street fondsen of fondsen met een beperkte inschrijvingsperiode. Om uitstappen vóór de vervaldag te ontmoedigen wordt dan een uitstapkost gevraagd. Niet om u te pesten, maar om de overblijvende, bestaande aandeelhouders te beschermen.
Ik volg de laatste maanden met grote aandacht het beleggersdagboek van Frida Deceuninck op http://www.rabobank.be" onclick="window.open(this.href);return false; en zo heb ik al een paar bescheiden pakketjes obligatiefondsen gekocht.