gratis computeren
gratis computeren
Een ander – gratis - besturingsysteem op uw computer dan Micor$$$oft…
Ubuntu
Met alle software (Webbrowser, emailclient, Open Office, fotoeditor, mediaspelers, chatprogrammas,…) die u nodig heeft gratis…
Regelmatige updates, grote community voor (gratis) support,
Geen virusscanners meer nodig, defragmenteren overbodig (uw systeem wordt geen slak (traag) na een paar maanden…)
Even wennen aan de overstap, maar ik ben nu een jaartje ermee bezig, en ik moet zeggen dat het mij prima bevalt.
http://www.ubuntu-nl.org/
Als u het probeert, ga dan wel voor 8.0.4 LTS (Long Term Support) , de laatste zeer stabiele versie.
Ubuntu
Met alle software (Webbrowser, emailclient, Open Office, fotoeditor, mediaspelers, chatprogrammas,…) die u nodig heeft gratis…
Regelmatige updates, grote community voor (gratis) support,
Geen virusscanners meer nodig, defragmenteren overbodig (uw systeem wordt geen slak (traag) na een paar maanden…)
Even wennen aan de overstap, maar ik ben nu een jaartje ermee bezig, en ik moet zeggen dat het mij prima bevalt.
http://www.ubuntu-nl.org/
Als u het probeert, ga dan wel voor 8.0.4 LTS (Long Term Support) , de laatste zeer stabiele versie.
Re: gratis computeren
IK ben zelf software developer, dus ik heb geen probleem met betalen voor software.
Indien alle software gratis zou zijn, zou ik geen inkomen meer hebben.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
idd, ubuntu kun je op een aparte partitie zetten met een keuze bij opstart
je kan een dual boot doen. Alhoewel ik daar geen voorstander van ben. Want dan ga je volgens mij nooit echt de overstap naar linux maken.pol schreef: Kan je nog terug naar MS...indien nodig ?
Ikzelf heb een pc met windows vista (64bit) en mijn laptop op ubuntu (64bit).
-Open office kan niet tippen aan microsoft office. Maar het werkt en het is gratis.
-Flashfilmpjes zoals youtube full screen bekijken gaat vloeiender op windows bij mij. Gewoon windowed werken ze even vlot.
Voor gewoon internetten/skypen/muziek/filmpjes kijken/cd-tje branden kan ik ubuntu enkel aanraden. Het is veilig, snel, en gebruiksvriendelijk
Met de installatie-cd kan je kiezen om ubuntu op te starten zonder het te installeren, zo kan je even kijken of het je bevalt zonder dat er iets aan je huidige systeem veranderd wordt.pol schreef: Kan je nog terug naar MS...indien nodig ?
Laatst gewijzigd door johan d op 7 mei 2009, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Open Office 2.4 was idd het zwakkere broertje, maar ik denk dat Open Office 3 wel degelijk kan tippen met MS-office...quxan schreef: -Open office kan niet tippen aan microsoft office. Maar het werkt en het is gratis.
-
JurgenG
En sedert vandaag is er versie 3.1johan d schreef:Open Office 2.4 was idd het zwakkere broertje, maar ik denk dat Open Office 3 wel degelijk kan tippen met MS-office...quxan schreef: -Open office kan niet tippen aan microsoft office. Maar het werkt en het is gratis.
Prijs/kwaliteit kan MicroJunk hier absoluut niet aan tippen.
In mijn bedrijf enkel nog OpenOffice!
Hé, dag collega!Jay schreef: IK ben zelf software developer, dus ik heb geen probleem met betalen voor software.
Ik ontwikkel zelf ook software maar doe hier ook nog support bij.
En dat is natuurlijk ook betalend
Wat wel een punt is, is dat wanneer je nu ergens een nieuwe PC koopt, dat er op de meeste PC's sowieso Windows op geinstalleerd is.
Ik ken in mijn buurt maar 1 computerwinkel waar ze het expliciet vragen of er Windows bij moet of niet. En als je "niet" antwoordt, dan krijg je dus een PC met een lege harde schijf.
De meeste mensen willen, wanneer ze een nieuwe PC kopen, direct met hun computer werken.
Zelf gebruik ik ook Linux (ArchLinux) omdat dit net iets fijner en sneller werkt.
en de eerste maanden gaat dat inderdaad lekker snel zo'n nieuwe pc met een verse windows erop... maar hoelang duurt dat? 
zo'n nieuwe pc met windows erop, is dat eigelijk geen koppelverkoop?
zo'n nieuwe pc met windows erop, is dat eigelijk geen koppelverkoop?
-
JurgenG
Om de 6 maanden de boel eens herformateren is een enorme opluchtingjohan d schreef: en de eerste maanden gaat dat inderdaad lekker snel zo'n nieuwe pc met een verse windows erop... maar hoelang duurt dat?
Vermoedelijk wel, maar wat doe je eraan? Een pc zonder OS kan je gebruiken als boekensteun...johan d schreef:zo'n nieuwe pc met windows erop, is dat eigelijk geen koppelverkoop?
Laatst gewijzigd door JurgenG op 9 mei 2009, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Tux
Free Software : MisvattingenJay schreef: IK ben zelf software developer, dus ik heb geen probleem met betalen voor software.
Los van het feit of je de overstap maakt naar een Non-MS OS, blijft het feit dat zowat 99% van de wereld en het bedrijfsleven gebruik maakt van Windows op een bepaald niveau, vaak zelfs nog andere MS crap tot spijt van velen... Het blijft dus wel redelijk handig als je de mogelijkheid kan behouden om Windows op te starten, voor die paar keren dat je het nog eens nodig zult hebben, bvb dmv een bootloader of in een virtual machine.quxan schreef:je kan een dual boot doen. Alhoewel ik daar geen voorstander van ben. Want dan ga je volgens mij nooit echt de overstap naar linux maken.pol schreef: Kan je nog terug naar MS...indien nodig ?
Zelf heb ik nu sinds eind 2007 een iMac en ik heb sindsdien geen Windows meer gebruikt voor mijn dagdagelijkse taken, alles werkt prima (lees: beter) op OS X met als voordeel dat ik eindelijk de leuke dev-omgeving heb die ik altijd al wou. Het enige probleem is dat ik voor mijn werkgever een Windows-programma onderhoud, daarvoor moet ik dus spijtig genoeg nog in Windows zelf gaan werken... (Hail to Parallels!)
Een tip bij ubuntu: ik kan aanraden om voor de LTS (long term support) versies te gaan waarbij er slechts elke 2 jaar een nieuwe versie is.
Het is verleidelijk om elke 6 maand voor de standaardversie te gaan maar die werken niet altijd probleemloos. Er zitten naar mijn mening nog teveel nieuwigheden die onvoldoende getest zijn.
Zo werkt mijn headset niet in Jaunty Jackalope voor het moment (wellicht dankzij pulse audio).
Maar zelfs met deze kleine ergernissen is het mij nog waard. Het houdt me wel tegen om ook mijn pc over te schakelen... (dat en gaming :p)
Het is verleidelijk om elke 6 maand voor de standaardversie te gaan maar die werken niet altijd probleemloos. Er zitten naar mijn mening nog teveel nieuwigheden die onvoldoende getest zijn.
Zo werkt mijn headset niet in Jaunty Jackalope voor het moment (wellicht dankzij pulse audio).
Maar zelfs met deze kleine ergernissen is het mij nog waard. Het houdt me wel tegen om ook mijn pc over te schakelen... (dat en gaming :p)
-
gast9876
een image maken van een clean install, met alle updates, patches.....(waar ik toch een uur of 3-4 mee zoet ben)JurgenG schreef: Om de 6 maanden de boel eens herformatteren is een enorme opluchting![]()
![]()
![]()
en alle documenten/afbeeldingen/muziek op een andere partitie/schijf zetten!
na enkele maanden gewoon image terugzetten...in no time
Ik gebruik al jaren Acronis True Image (momenteel versie 11), en ben daar zeer tevreden van, nooit problemen. Norton ghost 1 X geprobeerd, en backup ging de mist in.
Ik schakel niet over naar Linux door luiheid? en omdat ik mijn bestaande programma's daar niet op kan draaien....
heb je een evenwaardig videobewerkingsprogramma à la Pinnacle Studio 12?
Adobe Acrobat Prof.
drivers vinden voor al uw hardware.
Ge moet Openoffice leren en MS Office en telkens nieuwe versie uitkomt, beide terug opnieuw....
vind windows toch veel gebruiksvriendelijker dan Linux.
Mozilla Firefox geeft de pagina's ook niet altijd mooi weer, en mist handige dingetjes (autoaanvullen) dat IE wél heeft, alhoewel ik nu vooral Google Chrome gebruik.
Momenteel draait de Windows RC 7 op mijn pc, en dat draait zeer snel en vlot (PC is 1,5 jaar oud met 4 GB RAM)
Moest al mijn software effectief betaald zijn, zou ik wel sneller geneigd zijn naar Linux over te stappen.....
-
JurgenG
Dat de pagina's niet mooi weergegeven worden in Firefox is ALTIJD omdat degene die de site gemaakt heeft iemand is die zijn stiel niet kent...satsurfer schreef: Mozilla Firefox geeft de pagina's ook niet altijd mooi weer, en mist handige dingetjes (autoaanvullen) dat IE wél heeft, alhoewel ik nu vooral Google Chrome gebruik.
Dat autoaanvullen doet mijn FF al jaaaaaren.
De meeste vernieuwingen in M$IE zijn trouwens altijd nageaapt van FF...