Gratis instant overschrijvingen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
David_DeWa
- Verbannen Gebruiker

Re: Gratis instant overschrijvingen
Waar is de tijd dat een loketbediende nog de drive en kennis had als een J. DD.?
De brave man heeft mij alle knepen van het beursvak geleerd.
Spannende en wilde (beurs)tijden mee beleefd.
De laatste van een generatie. Dacht teveel aan het voordeel van de klant ipv dat van de bank. Wat waarschijnlijk ook de echte reden was voor zijn voortijdig ontslag. Nadien opgevolgd door steeds wisselende fondsenverkopers en meteen het einde van mijn actieve relatie met deze Vlaamse boerenbank.
Laatst gewijzigd door David_DeWa op 29 juni 2021, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Absoluut en u krijgt zeker 30 dagen krediet na de prestatie of zelfs een open krediet van 50.000€ (zonder grapjes). Maar laat me even uitleggen wie dat niet krijgt.pukkie007 schreef: ↑28 juni 2021, 17:34 Triestige evolutie: eerst geld, dan goederen/diensten ... Als mijn klant vroeger niet tevreden was omdat er iets ontbrak of stuk was, dan betaalde hij pas na de vervanging of de complete levering. Normaalste zaak van de wereld. Ik kreeg van de leveranciers ook 30 dagen einde maand om hen te betalen. Betaalde ik binnen de 5 werkdagen dan kreeg ik tussen de 2 à 5% korting. Dat waren nog eens faire tijden.![]()
Mr Verstegen, firma in Frankrijk, 1.000€ eigen middelen alleen een mobiel nr en een hotmail email adres. In April is zijn shop geopend en zou volgens eigen zeggen 5000 containers per jaar importeren. Zeevracht betalen na aan boord name en rest bij levering. 4 containers zijn een maand op zee en heeft nooit een euro betaald van de 20.000€ zeevracht. Tijdens de afhandeling blijkt geen enkel document in orde en na veel moeite/kosten kunnen de containers geleverd worden. Inmiddels staat de factuur op 50.000€ (zeevracht, invoerrechten, demurrage, levering, lokale kosten) Mr Verstegen neemt zijn telefoon met moeite op en eist dat de containers vanmiddag geleverd worden. De betaling is volgens hem 3 weken, 2 weken 4 dagen, 3 dagen, 2 dagen gisteren, zo net gedaan.
@rest net alsof een instant betaling meer kosten of infrastructuur nodig heeft dan de huidige systemen. In nederland weet ik niet anders dan instant betalingen tussen de grote banken. Zo erg zelfs dat tot vorig jaar ik geregeld sneller geld kon overschrijven tussen een nederlandse bank (ING) en belgische bank (KBC) dan tussen BE (keytrade) en BE (KBC). Natuurlijk zijn er ontwikkelingskosten (eerder implementeringkosten want ontwikkelen is niet nodig) maar die zijn er continue om alles up to date te houden. Ipv apps waar je voetbal uitslagen, covid tests, parkeer tickets ect kan kopen zouden ze een betere "bank" beleving moeten nastreven.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
De tijd dat men maar bij één bank was, is al lang voorbij, het is dan wel aangenaam dat er voor die tweede, derde,... bank niet te veel kosten zijn. Was een aantal jaar terug ook het geval, internet banken, ook dochters van grootbanken, schoten als paddenstoelen uit de grond met gratis basis diensten, nu kruipen ze weer in de grond of rekenen diverse kosten aan. Aan spaarcenten valt niks meer te verdienen, in tegendeel dat is een kost voor de bank geworden, dan maar verder service afbouwen en kosten aanrekenen op van alles en nog wat. Of de laatste gratis banken gratis gaan blijven valt te betwijfelen, zij gaan immers nog meer spaargelden aanzuigen die elders gaan lopen omwille van kosten.
-
David_DeWa
- Verbannen Gebruiker

Is dat zo?
Door zo iets naïef te schrijven geef je alleen maar aan dat je niet op de hoogte bent van de kostenstructuur van banken en nog minder van hun werkelijke verdienmodel. Niets verkeerd aan want je gaat gewoon mee in het verhaal dat de banken hun doorsnee klanten willen laten geloven.
Ik heb nooit een euro betaald voor de diensten van een bank en zal dat ook nooit doen. En toch ben ik er nog steeds meer dan welkom.
Of zou het eerder komen dat de klanten die alles gratis van de bank willen het soort klanten zijn waar de banken ook niets aan hebben? Iedere dienst en handelstransactie is normaal gezien tweerichtingsverkeer.
Die meneer Verstegen zal mij geen (voet)bal verkopen. Hij wil een zaak runnen, hij wil winst maken? Awel, dat hij maar eerst voor kredieten zorgt en zijn vrachten en invoer zelf bekostigt. Alsof BMW mij eerst 100k gaat vragen vooraleer mijn siebener in productie gaat! Haha.
Dat men die vooruitbetalingen zelfs doet en normaal vindt, gaat mijn petje te boven. Op naar een concurrent is het moto dan.
moTTo ...
Dat men die vooruitbetalingen zelfs doet en normaal vindt, gaat mijn petje te boven. Op naar een concurrent is het moto dan.
moTTo ...
Laatst gewijzigd door pukkie007 op 29 juni 2021, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Er is nog altijd vrije keuze he om in hun verhaal mee te gaan.Henkie1984 schreef: ↑29 juni 2021, 09:54
Ipv apps waar je voetbal uitslagen, covid tests, parkeer tickets ect kan kopen zouden ze een betere "bank" beleving moeten nastreven.
Als ze elke klant een persoonlijke beleving moeten aanbieden?
Vermits ge toch over Nl. en België begint.
In Nl. gaat men iets kopen, er is iemand voor u of men is bezig al snel is er iemand die u iets te drinken aanbied in afwachting
dat men u verder helpt. (de receptioniste kent haar taak om klanten op te vangen)
In België laat men de klant die 2 of 3 is gewoon stikken, nog geen excuses voor het wachten etc.
Die achter dat bureau is te lui om op te staan, haar FB he.
En van een bank wordt bovenstaande wel verwacht, leg mij, maar het verschil eens uit.
Als men een zaak heeft, en hier dagelijks tijd heeft voor op het forum te komen ...
Misschien wat meer tijd gaan besteden aan die klant in de wachtrij?
Moraal van het verhaal in NL laat men weten u als klant te hebben opgemerkt.
In België bent u wind.
Estate Guru believer.
-
David_DeWa
- Verbannen Gebruiker

Dat wij waarschijnlijk gewoon andere handelszaken en banken frequenteren?platin schreef: ↑29 juni 2021, 10:07 In Nl. gaat men iets kopen, er is iemand voor u of men is bezig al snel is er iemand die u iets te drinken aanbied in afwachting
dat men u verder helpt. (de receptioniste kent haar taak om klanten op te vangen)
In België laat men de klant die 2 of 3 is gewoon stikken, nog geen excuses voor het wachten etc.
Die achter dat bureau is te lui om op te staan, haar FB he.
En van een bank wordt bovenstaande wel verwacht, leg mij, maar het verschil eens uit.
Ik ervaar nergens, ook niet bij de banken waar ik nog fysiek kom, de ervaring die jij beschrijft.
Zelfs bij het lokale kantoor van DB staat er steeds fris water en koffie en koekjes klaar.
En de onthaalbediende kent haar vak al jaren door en door en is de vriendelijkheid zelve.
Ja, in de Lidl bieden ze mij geen koffie aan als ik in de rij voor de kassa sta. Maar daar verwacht ik dat dan ook niet.
Ik sta daar trouwens graag in de wachtrij. Tikt lekker in mijn voordeel aan.
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Tuurlijk maar betekend dat niet dat ik mag klagen als hun service steken laat vallen in mijn ogen?
Ik kijk mijn loodgieter ook raar aan als hij mij een telenet pakket probeert te verkopen
ik vind ook een triestige evolutie, alle winkels zijn open, ik vind weinig respect voor de klant,ik heb einde januari gebeld naar KBC Ladeuzeplein,Leuven en een afspraak was alleen 10 dagen later mogelijk..
Er is een verschil tussen pakweg een auto en op maat gemaakte ramen, als jij die BMW niet betaalt zullen ze hem wel aan een andere .... verpatsen, die op maat gemaakte ramen kunnen de afval container op. Lijkt mij logisch dat er voor die ramen een voorschot gevraagd wordt. O en veel succes om een concurrent te vinden die uw ramen maakt zonder voorschotpukkie007 schreef: ↑29 juni 2021, 10:06 Die meneer Verstegen zal mij geen (voet)bal verkopen. Hij wil een zaak runnen, hij wil winst maken? Awel, dat hij maar eerst voor kredieten zorgt en zijn vrachten en invoer zelf bekostigt. Alsof BMW mij eerst 100k gaat vragen vooraleer mijn siebener in productie gaat! Haha.
moTTo ...![]()
Het is niet overal miserie, Vortex. In augustus komen ze een vaste trap naar de zolderruimte maken. Voorschot: nul euro.
Ramen en deuren worden in eigen gemeente gefabriceerd (jawel!). Geen voorschot betaald in 2002...
Ramen en deuren worden in eigen gemeente gefabriceerd (jawel!). Geen voorschot betaald in 2002...
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
@Pukkie007 oke "let me get this straight". Een internationale transactie/vervoer tussen 3 landen waarbij verantwoordelijkheden, eigendom, risico's door verschepers, banken, ontvangers, vervoerders, expediteurs, agenten, verzekering, douane ect geregeld zal moeten worden is plus minus te vergelijken met een vaste trap voor een paar honderd euro bij een lokale leverancier waar de partijen koffie bij elkaar kunnen drinken?
ontopic: Ja er zijn ontvangers die instant betalingen nodig hebben omdat ze tijdens bovenstaande de tijd niet vinden hun rekeningen te betalen waarvan ze stuk voor stuk de voorwaarden hebben geaccepteerd (die 99% van de tijd onderhandeld zijn (dus geen kleine lettertjes)).
ontopic: Ja er zijn ontvangers die instant betalingen nodig hebben omdat ze tijdens bovenstaande de tijd niet vinden hun rekeningen te betalen waarvan ze stuk voor stuk de voorwaarden hebben geaccepteerd (die 99% van de tijd onderhandeld zijn (dus geen kleine lettertjes)).
Fair enough, Henkie.
Import van containers uit Azië, daar heb ik altijd voor gepast. Als dat uw specifiek voorbeeld is voor die instant betalingen dan heb je een punt. Maar het is niet omdat je vandaag betaald, ze vandaag het geld ook ontvangen dat die container vandaag nog op het schip geladen wordt en ook vandaag nog vertrekt. Het helpt dat ze het geld ginder ontvangen hebben, dat wel. De rest is goodwill, organisatie en betrekkingen.
Ik had het over Jan Met De Pet. Dat zal ondertussen wel duidelijk zijn.
Import van containers uit Azië, daar heb ik altijd voor gepast. Als dat uw specifiek voorbeeld is voor die instant betalingen dan heb je een punt. Maar het is niet omdat je vandaag betaald, ze vandaag het geld ook ontvangen dat die container vandaag nog op het schip geladen wordt en ook vandaag nog vertrekt. Het helpt dat ze het geld ginder ontvangen hebben, dat wel. De rest is goodwill, organisatie en betrekkingen.
Ik had het over Jan Met De Pet. Dat zal ondertussen wel duidelijk zijn.
-
David_DeWa
- Verbannen Gebruiker

En vond je dat respectloos vanwege KBC?
Zo ja waarom heb je er dan niet onmiddellijk op gereageerd en een vroegere afspraak gevraagd?
En als ze daar niet op wilden ingaan, en het is belangrijk voor jou, dan niet de nodige conclusies uit getrokken?
Als klant heb je, wanneer je niet tevreden bent over een dienstverlening, nog altijd de vrije keuze om elders te gaan.
Dat zal vanwege de dienstverlener meer respect afdwingen dan zijn gebrek aan service te ondergaan en je er nadien op het internet anoniem over te beklagen.
Weinig kans dat ze je probleem hier herkennen.