Gratis instant overschrijvingen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Gratis instant overschrijvingen
Ik heb al meermaals een geldautomaat in Duitsland gebruikt en heb nog nooit extra kosten moeten betalen. Ook niet voor het hele SEPA-verhaal.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Ik bedoel Duitse klanten in Duitsland met een rekening bij een Duitse bank.
De Duitse banken en spaarkassen hebben zich verenigd in een aantal allianties die geldautomaten kosteloos of tegen een beperkte vaste vergoeding toegankelijk maken voor elkaars klanten. Als je met een Belgische kaart geld afhaalt, zit je sowieso nooit in zo'n netwerk en hangt het van de individuele tarieven van de banken af welke extra kost mogelijk wordt gerekend.
Soms wordt er inderdaad niets extra aangerekend, maar bij veel Spaarkassen zal je wel wat betalen (vaak 4,5 euro) en bij 'gangsters' zoals ReiseBank en Euronet die vaak automaten opstellen in stations en drukke openbare plaatsen kan dat oplopen tot 7,5 euro.
Toch goed uit je doppen kijken, want de manier van kennisgeving durft ook al eens te verschillen. In het beste geval wordt de kostprijs vermeld op het scherm (nadat je al de pincode hebt ingegeven!), maar het is reglementair OK als die tarieven uithangen naast de automaat. 'Uithangen' betekent in de praktijk al eens een onooglijke sticker met nauwelijks leesbare tekst.
Duitse banken zijn notoir duur, traag en log. Zolang het blijft bij een sporadische geldafhaling met een buitenlandse kaart valt het allemaal nog mee, maar wie een Duitse rekening heeft, heeft meestal redenen tot klagen. Het is onvoorstelbaar hoe archaïsch en verkrampt de meeste Duitse banken werken - daarmee vergeleken is België de hemel op aarde.
Soms wordt er inderdaad niets extra aangerekend, maar bij veel Spaarkassen zal je wel wat betalen (vaak 4,5 euro) en bij 'gangsters' zoals ReiseBank en Euronet die vaak automaten opstellen in stations en drukke openbare plaatsen kan dat oplopen tot 7,5 euro.
Toch goed uit je doppen kijken, want de manier van kennisgeving durft ook al eens te verschillen. In het beste geval wordt de kostprijs vermeld op het scherm (nadat je al de pincode hebt ingegeven!), maar het is reglementair OK als die tarieven uithangen naast de automaat. 'Uithangen' betekent in de praktijk al eens een onooglijke sticker met nauwelijks leesbare tekst.
Duitse banken zijn notoir duur, traag en log. Zolang het blijft bij een sporadische geldafhaling met een buitenlandse kaart valt het allemaal nog mee, maar wie een Duitse rekening heeft, heeft meestal redenen tot klagen. Het is onvoorstelbaar hoe archaïsch en verkrampt de meeste Duitse banken werken - daarmee vergeleken is België de hemel op aarde.
geld afhalen in toeristische regio's van Portugal en Spanje kan ook geld kosten, 2 of 3 euro kosten. In Algarve zijn er privé geld-automaten ,als paddestoelen uit de grond gekomen,( waarschijnlijk ook in Duitsland),kasten op straat soms naast banken en kosten ongeveer 2,5 euro. Als de toerist verstrooid of gehaast is zal hij geld afhalen.
Wat ik ook al meegemaakt heb is dat de automaten van Portugese Banken soms geen geld hebben en dus moet ik verschillende banken bezoeken en ongeveer een half uur zoeken om zonder kosten geld af te halen... Waarschijnlijk werken de Portugese banken samen met bedrijf achter privé automaten...
Wat ik ook al meegemaakt heb is dat de automaten van Portugese Banken soms geen geld hebben en dus moet ik verschillende banken bezoeken en ongeveer een half uur zoeken om zonder kosten geld af te halen... Waarschijnlijk werken de Portugese banken samen met bedrijf achter privé automaten...
Is het allemaal zo slecht nog niet he nuhaelewyn schreef: ↑30 juni 2021, 17:29
Troost u..
Een goede tien jaar geleden gingen mensen in China nog cash geld bij hun eigen bank afhalen om het daarna bij een ander bankmerk te gaan storten op de rekening van wie ze wilden betalen.
In mijn jeugd -herinner ik me nog- betaalden mijn ouders alles via storting in het lokale postkantoor.
Aan het aantal open loketten en het volk dat stond aan te schuiven te zien waren we niet alleen.
Je betaalde daarvoor een postzegel... Ooit bv. 6.50 frank.
Voor wie in die gewoonte blijven plakken is, is een storting van baar geld op eender welke rekening in Belgie nog mogelijk dacht ik, maar ondertussen dikt dat ook wel aan en kost het een pak meer.
Dacht ik ...Want ik vind de algemene voorwaarden uit 2020 terug maar geen tarieven.
Die zijn berschikbaar in het kantoor zie ik erbij staan.
Misschien is dat zoals bij Colruyt... Links of rechts rode prijzen.. en anders wat meer.
Wel, de top van SG posters beweert dat alles in BE altijd slechter is dan elders.
Waarna ze dat weer ontkennen ooit gezegd te hebben.
Er is wel wat dat hier slechter gaat maar lang niet alles, James !
Ook al betaal ik vanaf vandaag kosten op mijn ING rekening : het leven is nog altijd even leuk als gisteren.
Waarna ze dat weer ontkennen ooit gezegd te hebben.
Er is wel wat dat hier slechter gaat maar lang niet alles, James !
Ook al betaal ik vanaf vandaag kosten op mijn ING rekening : het leven is nog altijd even leuk als gisteren.
Is het zoiets:
Poststorting op de betaalrekening van een derde, dus door een opdrachtgever die geen
- houder of lasthebber van de begunstigde rekening is (deposito op eigen rekening),
- federaal bediende, lid van de federale of lokale politie, douanier, controleur van de FOD
Mobiliteit en Vervoer of gewestelijke agent belast met de onmiddellijke inning van de
verkeersboeten is die, in het kader van zijn professionele opdracht, een som op de
postrekening-courant van een Belgische federale overheid, een Belgisch federaal
organisme of een Belgische federale instelling stort (de betalingstransactie wordt
behandeld als een deposito op eigen rekening):
• basistarief (in het postkantoor en in een postpunt):
a. op een rekening van een derde bij bpost bank of een postrekening-courant van
een derde bij bpost: 1 €
b. op een betaalrekening in België, maar een andere dan die in a: 3,35 €
• supplement voor een poststorting van muntstukken2:
a. tot 50 stukken: 0,00 €
b. meer dan 50 losse stukken: 5,00 €
c. in clips: 0,00 €
https://www.bpost.be/sites/default/file ... r32_NL.pdf
Poststorting op de betaalrekening van een derde, dus door een opdrachtgever die geen
- houder of lasthebber van de begunstigde rekening is (deposito op eigen rekening),
- federaal bediende, lid van de federale of lokale politie, douanier, controleur van de FOD
Mobiliteit en Vervoer of gewestelijke agent belast met de onmiddellijke inning van de
verkeersboeten is die, in het kader van zijn professionele opdracht, een som op de
postrekening-courant van een Belgische federale overheid, een Belgisch federaal
organisme of een Belgische federale instelling stort (de betalingstransactie wordt
behandeld als een deposito op eigen rekening):
• basistarief (in het postkantoor en in een postpunt):
a. op een rekening van een derde bij bpost bank of een postrekening-courant van
een derde bij bpost: 1 €
b. op een betaalrekening in België, maar een andere dan die in a: 3,35 €
• supplement voor een poststorting van muntstukken2:
a. tot 50 stukken: 0,00 €
b. meer dan 50 losse stukken: 5,00 €
c. in clips: 0,00 €
https://www.bpost.be/sites/default/file ... r32_NL.pdf
Jup ... Zoiets was het.
Lekker duur toch ook ?
Blij dat ik, in tegenstelling tot mijn ouders vroeger, actief gebruiker ben van een zichtrekening.
Lekker duur toch ook ?
Blij dat ik, in tegenstelling tot mijn ouders vroeger, actief gebruiker ben van een zichtrekening.