Gratis rekening bij Fortis en KBC !
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Gratis rekening bij Fortis en KBC !
Die kosten staan bij elke bank hoor. Het enige dat je bij andere banken misschien anders is wanneer de kaart beschadigd is, maar alle andere kosten die je opsomt komen bij elke bank voor.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: Gratis rekening bij Fortis en KBC !
Zover had ik nog niet gedacht!Roeland schreef:ik wist dat voordat ik mn rekening opendeTrouwens, keytrade gratis?
Een beetje pech (kaartje verloren, krakje er in, ...) kan er rap zijn. Wel, als je bij keytrade de kleine lettertjes leest:
Verzet in geval van verloren, gestolen of geblokkeerde kaart (Card Stop) € 12.00
Vervanging verloren, gestolen of defecte kaart € 20.00
Aanvraag van nieuwe Pin-code € 3.00
banken met een betalende zichtrekening geven je vaak zo een nieuw kaartje. Gratis is heus niet altijd zo "gratis".
Weet je wat ik ga doen als ik mn kaart moet vervangen?
Ik stuur ne mail naar de klantendienst met de mededeling dat ik mn kaart gratis wil laten vervangen. Ik zeg erbij dat als ze hier niet op willen ingaan, ik mn rekening wil afsluiten. En wanneer de rekening is afgesloten open ik gewoon een nieuwe ;D

Ben eind vorig jaar mijn portefeuille ontfutseld, incl. dus al mijn kaarten. Ik ben dan maar klant geworden bij Argenta, maar gebruik nog altijd mijn Keytraderekeningen als hoofdrekeningen. Als je van de grootbanken vertrekt, heb je toch minstens een doorsluisbank nodig, en daarvoor is Argenta perfect. Dus zo is het ook opgelost.

Het antwoord van Fortis op de vraag voor een gratis rekening
Na het lezen van dit onderwerp hier op spaargids.be heb ik vorige week een mailtje gestuurd naar mijn Fortis kantoor met de vraag of ik misschien ook een gratis rekening kon krijgen en daarbij de opmerking dat ik reeds 30 jaar trouwe klant ben bij Fortis...
Vandaag een telefoontje gekregen van de adjunct kantoordirecteur: nee mijnheer, wij geven geen gratis rekeningen en gratis bankkaarten... Een commerciële geste?? Als ik jou rekening uit eigen zak moet betalen dan zal mijn vrouw daar niet tevreden mee zijn... En daarbij mijnheer, ik heb eens gekeken en ik zie dat jij hier weinig of niks hebt staan bij Fortis, uw effectenrekening is leeg, u heb onlangs uw autoverzekering opgezegd,...
Mijn antwoord was dat hij er blijkbaar niets om gaf dat ik weg zou gaan bij Fortis en dat de manier van communiceren nog steeds niet veranders was ook al voert Fortis grote, dure reclamecampagnes dat de klant nu nog belangrijker is geworden dan voor de crisis... Ook maakte ik fijntjes de opmerking dat effecten kopen via Fortisbank een dure zaak is en dat ik mijn spaarrekening leeghaalde toen ze nog maar een schamele 1% gaven en er toen nog geen sprake was van de online rekening...
Mijnheer wilde nog iets zeggen, hij ontkende eerst dat hij er niets om gaf dat ik mijn rekeningen zou afsluiten en herhaalde wat hij reeds gezegd had: je hebt hier niets dus zo trouw ben je niet en het bestaat niet dat er andere klanten zijn die een gratis rekening krijgen en gratis bankkaarten. Ik moest maar eens de namen geven van die mensen...
Toen ik hem onderbrak zei hij het volgende: mijnheer, ik stel voor dat je je rekeningen hier afsluit. Wat dus bewijst wat ik reeds zei, Fortisbank is nog steeds geen haar veranderd...
Dit heeft me dus doen besluiten dat ik definitief breek met Fortis. Hoe kan je nu aan klantenbinding doen op zo'n manier? Vorige week ben ik naar het plaatselijke Argenta kantoor geweest om een gratis rekening te openen en daar waren ze echt vriendelijk, zelfs nadat ik geen spaarrekekning wenste...
Het is misschien cru om te zeggen maar Fortis had beter failliet gegaan zodat dergelijke arrogente kwallen nu op straat stonden...
Vandaag een telefoontje gekregen van de adjunct kantoordirecteur: nee mijnheer, wij geven geen gratis rekeningen en gratis bankkaarten... Een commerciële geste?? Als ik jou rekening uit eigen zak moet betalen dan zal mijn vrouw daar niet tevreden mee zijn... En daarbij mijnheer, ik heb eens gekeken en ik zie dat jij hier weinig of niks hebt staan bij Fortis, uw effectenrekening is leeg, u heb onlangs uw autoverzekering opgezegd,...
Mijn antwoord was dat hij er blijkbaar niets om gaf dat ik weg zou gaan bij Fortis en dat de manier van communiceren nog steeds niet veranders was ook al voert Fortis grote, dure reclamecampagnes dat de klant nu nog belangrijker is geworden dan voor de crisis... Ook maakte ik fijntjes de opmerking dat effecten kopen via Fortisbank een dure zaak is en dat ik mijn spaarrekening leeghaalde toen ze nog maar een schamele 1% gaven en er toen nog geen sprake was van de online rekening...
Mijnheer wilde nog iets zeggen, hij ontkende eerst dat hij er niets om gaf dat ik mijn rekeningen zou afsluiten en herhaalde wat hij reeds gezegd had: je hebt hier niets dus zo trouw ben je niet en het bestaat niet dat er andere klanten zijn die een gratis rekening krijgen en gratis bankkaarten. Ik moest maar eens de namen geven van die mensen...
Toen ik hem onderbrak zei hij het volgende: mijnheer, ik stel voor dat je je rekeningen hier afsluit. Wat dus bewijst wat ik reeds zei, Fortisbank is nog steeds geen haar veranderd...
Dit heeft me dus doen besluiten dat ik definitief breek met Fortis. Hoe kan je nu aan klantenbinding doen op zo'n manier? Vorige week ben ik naar het plaatselijke Argenta kantoor geweest om een gratis rekening te openen en daar waren ze echt vriendelijk, zelfs nadat ik geen spaarrekekning wenste...
Het is misschien cru om te zeggen maar Fortis had beter failliet gegaan zodat dergelijke arrogente kwallen nu op straat stonden...
Re: Het antwoord van Fortis op de vraag voor een gratis rekening
Wook schreef: Na het lezen van dit onderwerp hier op spaargids.be heb ik vorige week een mailtje gestuurd naar mijn Fortis kantoor met de vraag of ik misschien ook een gratis rekening kon krijgen en daarbij de opmerking dat ik reeds 30 jaar trouwe klant ben bij Fortis...
Vandaag een telefoontje gekregen van de adjunct kantoordirecteur: nee mijnheer, wij geven geen gratis rekeningen en gratis bankkaarten... Een commerciële geste?? Als ik jou rekening uit eigen zak moet betalen dan zal mijn vrouw daar niet tevreden mee zijn... En daarbij mijnheer, ik heb eens gekeken en ik zie dat jij hier weinig of niks hebt staan bij Fortis, uw effectenrekening is leeg, u heb onlangs uw autoverzekering opgezegd,...
Mijn antwoord was dat hij er blijkbaar niets om gaf dat ik weg zou gaan bij Fortis en dat de manier van communiceren nog steeds niet veranders was ook al voert Fortis grote, dure reclamecampagnes dat de klant nu nog belangrijker is geworden dan voor de crisis... Ook maakte ik fijntjes de opmerking dat effecten kopen via Fortisbank een dure zaak is en dat ik mijn spaarrekening leeghaalde toen ze nog maar een schamele 1% gaven en er toen nog geen sprake was van de online rekening...
Mijnheer wilde nog iets zeggen, hij ontkende eerst dat hij er niets om gaf dat ik mijn rekeningen zou afsluiten en herhaalde wat hij reeds gezegd had: je hebt hier niets dus zo trouw ben je niet en het bestaat niet dat er andere klanten zijn die een gratis rekening krijgen en gratis bankkaarten. Ik moest maar eens de namen geven van die mensen...
Toen ik hem onderbrak zei hij het volgende: mijnheer, ik stel voor dat je je rekeningen hier afsluit. Wat dus bewijst wat ik reeds zei, Fortisbank is nog steeds geen haar veranderd...
Dit heeft me dus doen besluiten dat ik definitief breek met Fortis. Hoe kan je nu aan klantenbinding doen op zo'n manier? Vorige week ben ik naar het plaatselijke Argenta kantoor geweest om een gratis rekening te openen en daar waren ze echt vriendelijk, zelfs nadat ik geen spaarrekekning wenste...
Het is misschien cru om te zeggen maar Fortis had beter failliet gegaan zodat dergelijke arrogente kwallen nu op straat stonden...
Man man man hoe is het mogelijk.
Na dit gelezen te hebben ga ik volgende week ook mijn rekeningen bij Fortis sluiten. Ik had ze al leeggemaakt maar zo'n arrogantie (ondanks de klantenuitstroom) overtreft toch wel alles. Wat een prutsbank. Ze mogen dan nog altijd over een gigantisch bedrag van 180 miljard aan spaargelden beschikken, op deze manier gaan ze daar niet veel meer van overhouden in de toekomst.
Re: Het antwoord van Fortis op de vraag voor een gratis rekening
Ik zou als bank alleszins ook geen gratis rekening geven aan een "klant" die niet van plan is van je diensten gebruik te maken. Waarom zou je dat doen? Om die klant aan te trekken? Weinig zinvol, bij het minste fladdert hij toch weer weg naar elders omdat het "gras daar groener is", dus wat ben je met zo'n "risicovolle" klanten, die toch even komen profiteren. Je kan dat even proberen op korte termijn, maar die zijn er toch meteen weer vandoor (ik doe het zelf bv. zo bij winkels die ergens een eenmalig cadeau geven. Profiteren en weer weg. Klantenbasis bouw je als winkelier bv. op met klanten die blijven; als je daar zeker van bent, dan soigneer je die nog extra met klanten -acties en kortingen en zo). Als bedrijf bouw je niet zomaar een business op op onzekere elementen. Een zekere basis, die biedt stabiliteit en perspectieven, en daar kan je nog eens een efforke voor doen. De rest zijn misschien quick wins op korte termijn (zie de internetbanken, waar we gewoon lekker van profiteren)Wook schreef: Na het lezen van dit onderwerp hier op spaargids.be heb ik vorige week een mailtje gestuurd naar mijn Fortis kantoor met de vraag of ik misschien ook een gratis rekening kon krijgen en daarbij de opmerking dat ik reeds 30 jaar trouwe klant ben bij Fortis...
Vandaag een telefoontje gekregen van de adjunct kantoordirecteur: nee mijnheer, wij geven geen gratis rekeningen en gratis bankkaarten... Een commerciële geste?? Als ik jou rekening uit eigen zak moet betalen dan zal mijn vrouw daar niet tevreden mee zijn... En daarbij mijnheer, ik heb eens gekeken en ik zie dat jij hier weinig of niks hebt staan bij Fortis, uw effectenrekening is leeg, u heb onlangs uw autoverzekering opgezegd,...
Mijn antwoord was dat hij er blijkbaar niets om gaf dat ik weg zou gaan bij Fortis en dat de manier van communiceren nog steeds niet veranders was ook al voert Fortis grote, dure reclamecampagnes dat de klant nu nog belangrijker is geworden dan voor de crisis... Ook maakte ik fijntjes de opmerking dat effecten kopen via Fortisbank een dure zaak is en dat ik mijn spaarrekening leeghaalde toen ze nog maar een schamele 1% gaven en er toen nog geen sprake was van de online rekening...
Mijnheer wilde nog iets zeggen, hij ontkende eerst dat hij er niets om gaf dat ik mijn rekeningen zou afsluiten en herhaalde wat hij reeds gezegd had: je hebt hier niets dus zo trouw ben je niet en het bestaat niet dat er andere klanten zijn die een gratis rekening krijgen en gratis bankkaarten. Ik moest maar eens de namen geven van die mensen...
Toen ik hem onderbrak zei hij het volgende: mijnheer, ik stel voor dat je je rekeningen hier afsluit. Wat dus bewijst wat ik reeds zei, Fortisbank is nog steeds geen haar veranderd...
Dit heeft me dus doen besluiten dat ik definitief breek met Fortis. Hoe kan je nu aan klantenbinding doen op zo'n manier? Vorige week ben ik naar het plaatselijke Argenta kantoor geweest om een gratis rekening te openen en daar waren ze echt vriendelijk, zelfs nadat ik geen spaarrekekning wenste...
Het is misschien cru om te zeggen maar Fortis had beter failliet gegaan zodat dergelijke arrogente kwallen nu op straat stonden...
Laatst gewijzigd door ikke op 26 januari 2009, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Gratis rekening bij Fortis en KBC !
Ben klant bij KBC: KBC-comfortrekening (zichtrekening met BC- en Visa-kaart): 38,75 euro per jaar + 5 euro voor bijkomende BC-kaart; in 2008 0,11 euro intrest ontvangen
Ben ook klant bij Argenta:
- Golden (zichtrekening met BC- en Visakaart): kosten 0,00; intrest over 2008: ongeveer 20 euro
- Internet zichtrekening: kosten 0,00; intrest over 2008: ongeveer 4 euro
Dan mogen er nog enkele verdoken kosten opduiken bij Argenta, 't is nog altijd stukken goedkoper dan bij KBC.
Schoonvader is al meer dan 40 jaar klant bij Dexia (oorspronkelijk Gemeentekrediet-klant) en hoeft sinds enige tijd, na lang aandringen bij kantoorhouder, geen kosten meer te betalen (maar heeft wel duizenden euro's verloren bij beleggingen ...)
Ben ook klant bij Argenta:
- Golden (zichtrekening met BC- en Visakaart): kosten 0,00; intrest over 2008: ongeveer 20 euro
- Internet zichtrekening: kosten 0,00; intrest over 2008: ongeveer 4 euro
Dan mogen er nog enkele verdoken kosten opduiken bij Argenta, 't is nog altijd stukken goedkoper dan bij KBC.
Schoonvader is al meer dan 40 jaar klant bij Dexia (oorspronkelijk Gemeentekrediet-klant) en hoeft sinds enige tijd, na lang aandringen bij kantoorhouder, geen kosten meer te betalen (maar heeft wel duizenden euro's verloren bij beleggingen ...)
Re: Het antwoord van Fortis op de vraag voor een gratis rekening
Je snapt het blijkbaar niet erg goed, ik kom niet even profiteren, ik ben reeds 30 jaar klant bij Fortis, heb jaren verschillende verzekeringen, spaargeld, aandelen, leningen en andere financiële producten bij hen gehad. Ik was het idd reeds een tijdje aan het afbouwen. Feit is dat veel grootbanken in het verleden leven en een mentaliteit hebben van "we hebben toch klanten genoeg, ze zullen toch blijven betalen, het geeft niet als we er een paar kwijtraken,..." En veel Belgen zijn inderdaad zo, ze zijn bang om te veranderen of ze zijn oerconservatief of kunnen niet met een computer overweg of vertrouwen het niet...ikke schreef:Ik zou als bank alleszins ook geen gratis rekening geven aan een "klant" die niet van plan is van je diensten gebruik te maken. Waarom zou je dat doen? Om die klant aan te trekken? Weinig zinvol, bij het minste fladdert hij toch weer weg naar elders omdat het "gras daar groener is", dus wat ben je met zo'n "risicovolle" klanten, die toch even komen profiteren. Je kan dat even proberen op korte termijn, maar die zijn er toch meteen weer vandoor (ik doe het zelf bv. zo bij winkels die ergens een eenmalig cadeau geven. Profiteren en weer weg. Klantenbasis bouw je als winkelier bv. op met klanten die blijven; als je daar zeker van bent, dan soigneer je die nog extra met klanten -acties en kortingen en zo). Als bedrijf bouw je niet zomaar een business op op onzekere elementen. Een zekere basis, die biedt stabiliteit en perspectieven, en daar kan je nog eens een efforke voor doen. De rest zijn misschien quick wins op korte termijn (zie de internetbanken, waar we gewoon lekker van profiteren)Wook schreef: Na het lezen van dit onderwerp hier op spaargids.be heb ik vorige week een mailtje gestuurd naar mijn Fortis kantoor met de vraag of ik misschien ook een gratis rekening kon krijgen en daarbij de opmerking dat ik reeds 30 jaar trouwe klant ben bij Fortis...
Vandaag een telefoontje gekregen van de adjunct kantoordirecteur: nee mijnheer, wij geven geen gratis rekeningen en gratis bankkaarten... Een commerciële geste?? Als ik jou rekening uit eigen zak moet betalen dan zal mijn vrouw daar niet tevreden mee zijn... En daarbij mijnheer, ik heb eens gekeken en ik zie dat jij hier weinig of niks hebt staan bij Fortis, uw effectenrekening is leeg, u heb onlangs uw autoverzekering opgezegd,...
Mijn antwoord was dat hij er blijkbaar niets om gaf dat ik weg zou gaan bij Fortis en dat de manier van communiceren nog steeds niet veranders was ook al voert Fortis grote, dure reclamecampagnes dat de klant nu nog belangrijker is geworden dan voor de crisis... Ook maakte ik fijntjes de opmerking dat effecten kopen via Fortisbank een dure zaak is en dat ik mijn spaarrekening leeghaalde toen ze nog maar een schamele 1% gaven en er toen nog geen sprake was van de online rekening...
Mijnheer wilde nog iets zeggen, hij ontkende eerst dat hij er niets om gaf dat ik mijn rekeningen zou afsluiten en herhaalde wat hij reeds gezegd had: je hebt hier niets dus zo trouw ben je niet en het bestaat niet dat er andere klanten zijn die een gratis rekening krijgen en gratis bankkaarten. Ik moest maar eens de namen geven van die mensen...
Toen ik hem onderbrak zei hij het volgende: mijnheer, ik stel voor dat je je rekeningen hier afsluit. Wat dus bewijst wat ik reeds zei, Fortisbank is nog steeds geen haar veranderd...
Dit heeft me dus doen besluiten dat ik definitief breek met Fortis. Hoe kan je nu aan klantenbinding doen op zo'n manier? Vorige week ben ik naar het plaatselijke Argenta kantoor geweest om een gratis rekening te openen en daar waren ze echt vriendelijk, zelfs nadat ik geen spaarrekekning wenste...
Het is misschien cru om te zeggen maar Fortis had beter failliet gegaan zodat dergelijke arrogente kwallen nu op straat stonden...
Ik ben het echter beu om mij te laten uitmelken door een onbetrouwbare, arrogante, onpersoonlijke bank zoals Fortis.
Re: Gratis rekening bij Fortis en KBC !
Tja Wook, niet teveel over nazinderen, je hebt volgens mij consequent gehandeld. Die bankdirecteur kon evengoed helemaal anders, daarom niet in jouw voordeel, maar toch op zijn minst vriendelijker en professioneler gereageerd hebben. Klant is en blijft koning.
Re: Gratis rekening bij Fortis en KBC !
fortis is en zal altijd fortis blijven...
niets voor niets
niets voor niets
Re: Gratis rekening bij Fortis en KBC !
Ik begrijp niet dat er nog mensen zijn die zo blijven vasthouden aan die grootbanken, en dan vooral dexia en fortis. Er zijn zoveel gratis alternatieven!
Fortis, dexia, kbc enz..kunnen bijna niet anders dan de mensen blijven uitpersen, van wat moeten ze anders al hun marmeren paleizen blijven betalen? En de bergen politici die in hun bestuur zetelen?
Fortis, dexia, kbc enz..kunnen bijna niet anders dan de mensen blijven uitpersen, van wat moeten ze anders al hun marmeren paleizen blijven betalen? En de bergen politici die in hun bestuur zetelen?
Re: Gratis rekening bij Fortis en KBC !
@ Sisse
Er zijn verschillende - lang niet allemaal rationele - elementen waardoor 'er nog mensen zijn die zo blijven vasthouden aan die grootbanken':
- Een grootbank is gekend: er staat een kantoorgebouw in zowat elk boeregat (in plaats van een pc thuis), ze zijn er al jàààren klant (klant geworden via de schoonzoon van de buur van de groenteboer en ken ik vanop de voetbal ... ) en die banken zijn toch 'too big to fail'.
- Men neemt geen tijd om alternatieven te zoeken: onbekend maakt onbemind en voor die enkele tientallen € jaarlijkse kosten heeft men geen zin om papieren in te vullen en Jan en alleman te gaan verwittigen omdat ze van bank(rekening) gaan veranderen.
- Men kent geen andere / kleine (internet)banken, al dat internetgedoe (voor heel wat ouderen) met computer is niks meer voor mij. Waar ga je dan zoeken als je binnen je dorp blijft? Zelfs bank- en kredietkaarten zijn niet hun ding, bij velen ligt zo iets al jaren in de schuif (maar betalen ervoor!)
Er zijn verschillende - lang niet allemaal rationele - elementen waardoor 'er nog mensen zijn die zo blijven vasthouden aan die grootbanken':
- Een grootbank is gekend: er staat een kantoorgebouw in zowat elk boeregat (in plaats van een pc thuis), ze zijn er al jàààren klant (klant geworden via de schoonzoon van de buur van de groenteboer en ken ik vanop de voetbal ... ) en die banken zijn toch 'too big to fail'.
- Men neemt geen tijd om alternatieven te zoeken: onbekend maakt onbemind en voor die enkele tientallen € jaarlijkse kosten heeft men geen zin om papieren in te vullen en Jan en alleman te gaan verwittigen omdat ze van bank(rekening) gaan veranderen.
- Men kent geen andere / kleine (internet)banken, al dat internetgedoe (voor heel wat ouderen) met computer is niks meer voor mij. Waar ga je dan zoeken als je binnen je dorp blijft? Zelfs bank- en kredietkaarten zijn niet hun ding, bij velen ligt zo iets al jaren in de schuif (maar betalen ervoor!)
Pecunia non olet
Re: Gratis rekening bij Fortis en KBC !
Damn, dat gaat diep hoor Ezeltje Strekje! Hoe haalt die generatie dan eigenlijk geld af, gaan ze binnen in het kantoor hun pas laten zien en vragen om briefkes? Ik zie het zo al voor me...
Jamaar Joske ge moet wel uwe pas meebrengen he, of uw bankkaart, ik mag u zo geen geld meegeven he...
Dat zijn dan nog de goei, vermits ik nooit aan het loket kom heb ik totaal geen last van die mensen.
In sterk contrast met al die idioten (zowel jong als oud) die hun uittreksels altijd staan af te printen aan de cash-selfbank automaten terwijl ernaast een selfbank automaat staat speciaal om uittreksels af te printen en de rest van de ramtamtam te doen, en ondertussen iedereen die cash nodig heeft een extra 5 tot 10 minuten moet wachten for no good reason. Sommigen hebben het verstand van hun kaart eruit te halen en toch maar naar het ander machien te gaan na enkele goeie luide zuchten en wat voetjesgetap, maar soms is de neiging echt onweerstaanbaar om die arme stakkers eens een ATM 101 cursus te geven... Kijk, machien voor geld af te halen, en machien voor alles te doen BEHALVE geld afhalen!
Al een chance dat men bij sommige kantoren toch al het verstand krijgt de functie uittreksels afdrukken uit te schakelen op de cash-machines, maar dan nog blijven er randdebielen passeren die enkel en alleen de cash-toestellen gebruiken om hun overschrijvingskes in te voeren en hun rekeningstand te checken...
Zó ongelófelijk frustrerend in het drukke leven van vandaag de dag waar alles snel snel moet gebeuren, want er is al zo weinig tijd... Sorry kreeg het beeld in mijn hoofd en moest het gewoon ff neertokkelen, hopelijk voelt er niemand zich in zijn/haar gat gebeten.. Maar ben er vrij zeker van dat iedereen die op dit forum geraakt is, ook wel het verstand heeft dat onderscheid te maken... 


In sterk contrast met al die idioten (zowel jong als oud) die hun uittreksels altijd staan af te printen aan de cash-selfbank automaten terwijl ernaast een selfbank automaat staat speciaal om uittreksels af te printen en de rest van de ramtamtam te doen, en ondertussen iedereen die cash nodig heeft een extra 5 tot 10 minuten moet wachten for no good reason. Sommigen hebben het verstand van hun kaart eruit te halen en toch maar naar het ander machien te gaan na enkele goeie luide zuchten en wat voetjesgetap, maar soms is de neiging echt onweerstaanbaar om die arme stakkers eens een ATM 101 cursus te geven... Kijk, machien voor geld af te halen, en machien voor alles te doen BEHALVE geld afhalen!
Al een chance dat men bij sommige kantoren toch al het verstand krijgt de functie uittreksels afdrukken uit te schakelen op de cash-machines, maar dan nog blijven er randdebielen passeren die enkel en alleen de cash-toestellen gebruiken om hun overschrijvingskes in te voeren en hun rekeningstand te checken...


Re: Gratis rekening bij Fortis en KBC !
Ik kan mij daar ook mateloos aan ergeren : mensen met zo'n pak overschrijvingen aan de cash automaat, en daarnaast een vrije machine om dat te doen. Die hebben natuurlijk ook cash nodig, en zijn te lui om van machine te veranderen.
En dan heb je nog die aanschuivende bomma's : eindelijk is het hun beurt, maar dan moeten ze nog eerst in hun grote chakoche laaaaang zoeken naar hun portemonnee, en dààrin nog eens laaaang zoeken naar hun bankkaart. Terwijl ze daar op voorhand 10 minuten tijd voor hadden! GVD
Hetzelfde fenomeen heb je aan kassa's van supermarkten. Ipv hun kaart klaar te houden terwijl ze aanschuiven, beginnen ze daar pas aan als ze moeten betalen!
En dan heb je nog die aanschuivende bomma's : eindelijk is het hun beurt, maar dan moeten ze nog eerst in hun grote chakoche laaaaang zoeken naar hun portemonnee, en dààrin nog eens laaaang zoeken naar hun bankkaart. Terwijl ze daar op voorhand 10 minuten tijd voor hadden! GVD
Hetzelfde fenomeen heb je aan kassa's van supermarkten. Ipv hun kaart klaar te houden terwijl ze aanschuiven, beginnen ze daar pas aan als ze moeten betalen!
Re: Gratis rekening bij Fortis en KBC !
voeg daarbij toe dat die ouderen voor mij part even goed om 14u snamiddags kunnen langsgaan bij de winkel of bank, in plaats van in volle spits als de werkende mensen thuiskomenSisse schreef: Ik kan mij daar ook mateloos aan ergeren : mensen met zo'n pak overschrijvingen aan de cash automaat, en daarnaast een vrije machine om dat te doen. Die hebben natuurlijk ook cash nodig, en zijn te lui om van machine te veranderen.
En dan heb je nog die aanschuivende bomma's : eindelijk is het hun beurt, maar dan moeten ze nog eerst in hun grote chakoche laaaaang zoeken naar hun portemonnee, en dààrin nog eens laaaang zoeken naar hun bankkaart. Terwijl ze daar op voorhand 10 minuten tijd voor hadden! GVD
Hetzelfde fenomeen heb je aan kassa's van supermarkten. Ipv hun kaart klaar te houden terwijl ze aanschuiven, beginnen ze daar pas aan als ze moeten betalen!
Re: Gratis rekening bij Fortis en KBC !
voor mij is het duidelijk dat IKKE voor fortis werkt of toch zeer tevreden is, ik heb ook enkel slechte ervaringen met fortis
maar mij niet gelaten hoor, ik stoor me er niet aan dat een ander ergens tevreden is
ik stoor me dus minder aan dezelfde kosten van dexia want ik ben er redelijk tevreden over, ----meestal toch
ook al opteer ik voor de gratis- en internetbanken tegenwoordig,
men heeft een grootbank nodig waarom dan geen goede?
maar mij niet gelaten hoor, ik stoor me er niet aan dat een ander ergens tevreden is
ik stoor me dus minder aan dezelfde kosten van dexia want ik ben er redelijk tevreden over, ----meestal toch
ook al opteer ik voor de gratis- en internetbanken tegenwoordig,
men heeft een grootbank nodig waarom dan geen goede?