Gratis rekening bij Fortis en KBC !
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Gratis rekening bij Fortis en KBC !
Ik bedoel eigenlijk de gepensioneerden die nog alles manueel doen: overschrijvingen en betalingen aan het loket of van thuis uit meegeven (geen domiciliëring, dat kunnen we niet controlleren), geld thuis laten brengen door een bankbediende, ...Damn, dat gaat diep hoor Ezeltje Strekje! Hoe haalt die generatie dan eigenlijk geld af, gaan ze binnen in het kantoor hun pas laten zien en vragen om briefkes?
Misschien wat extreem omschreven, maar zo'n mensen zullen zeker niet gaan shoppen. De bank die zo'n pak mensen heel hun leven als klant kan houden zit op een heel stabiele 'bron'.
Pecunia non olet
neen ik werk niet voor fortiskingsfan schreef: voor mij is het duidelijk dat IKKE voor fortis werkt of toch zeer tevreden is, ik heb ook enkel slechte ervaringen met fortis
maar mij niet gelaten hoor, ik stoor me er niet aan dat een ander ergens tevreden is
ik stoor me dus minder aan dezelfde kosten van dexia want ik ben er redelijk tevreden over, ----meestal toch
ook al opteer ik voor de gratis- en internetbanken tegenwoordig,
men heeft een grootbank nodig waarom dan geen goede?

Maar goed, als je reacties leest - van fortis/dexia, over ing/ethias/axa/argenta/vdk, over Rabo, DB, tot CE e.a. - overal lees je mensen die zeuren hoe slecht het er wel niet is. Als het goed gaat, zwijgt men meestal.
Toegeven, veel zal waarschijnlijk afhangen van de kantoorhouders en/of kantoorbedienden, die eens een extra effortke doen.
En ja, uiteraard doen ze maar een inspanning wanneer het in hun eigen kraam past -- en die belangen zijn vaak heus tegengesteld aan de belangen die hen "van hogerop" opgelegd worden. Maar net zoals je tussen het aanbod aan kleine en internetbanken je keuzen maakt, kies je ook bij voorstellen die een bankier je doet gewoon voor de interessante hé. Je bent niet verplicht om bij ELKE internetbank ELK product aan te schaffen, en analoog ben je dan ook niet verplicht om elk voorstel dat een bankier je doet op te volgen

En waarom mensen voor een grootbank of een kleinere belgische bank/verzekeraar kiezen ? Aanbod kantorennet, gemak van een kantoor (loket en persoonlijke afspraak), ruim aanbod aan allerhande diensten en producten die je helemaal niet bij ander vindt, gemak en hulp en uitleg om bepaalde zaken te regelen (hoe ga je bij een internetbank bv. langsgaan om pakweg een lening, of om pakweg een handgift correct te regelen), en van extraatjes waar je maar van kan profiteren (kortingen, of extra betaaldiensten in samenwerkingsprojecten online bv.) als ze ze toch uitdelen... en ochgot, wat is die 20 euro op een jaar dan die men betaalt aan Dexia, KBC, Fortis, VDK, AXA, ING, ...
Belachelijk en gemakkelijk verdiend van groot- en kleinbank ? Ja, tuurlijk, maar daar gaan de mensen heus niet voor gaan sukkelen.
Laatst gewijzigd door ikke op 3 februari 2009, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
kingsfan schreef: voor mij is het duidelijk dat IKKE voor fortis werkt of toch zeer tevreden is, ik heb ook enkel slechte ervaringen met fortis
maar mij niet gelaten hoor, ik stoor me er niet aan dat een ander ergens tevreden is
ik stoor me dus minder aan dezelfde kosten van dexia want ik ben er redelijk tevreden over, ----meestal toch
ook al opteer ik voor de gratis- en internetbanken tegenwoordig,
men heeft een grootbank nodig waarom dan geen goede?
Ik kan me perfect vinden in uw redenering.
Ik vind het niet correct om altijd af te geven op de grootbanken (op het forum hebben nogal veel mensen die eigenschap). Het is voor mij als jongere heel handig om bij mijn plaatselijk Dexia agentschap maandelijks geld te kunnen storten...
Ik vraag niets , moet dat zo krijgen zonder iets te vragen en heb een bank gevonden die dat doet!
Geef mij eens een reden WAAROM JE EEN GROOTBANK NODIG HEBT ?
Ik ben al jaren weg bij grootbanken, heb er nérgens nog een rekening!
(ben er 35 jaar klant geweest)
Wat ik mis aan grootbanken zijn hun maandelijkse en jaarlijkse kosten, en alle kosten tussendoor voor elke scheet..
Ik ben al jaren weg bij grootbanken, heb er nérgens nog een rekening!
(ben er 35 jaar klant geweest)
Wat ik mis aan grootbanken zijn hun maandelijkse en jaarlijkse kosten, en alle kosten tussendoor voor elke scheet..
Re: Het antwoord van Fortis op de vraag voor een gratis rekening
Waarom zou Fortis niet failliet kunnen gaan? Ok, de economische ravage zou verschrikkelijk zijn, de bankensector in Europa zou onder enorme druk komen te staan. Slechte zwakke banken zouden omvallen als dominosteentjes, toch heeft zijn uitspraak niets te maken met het gebrek aan economische kennis. Er zijn genoeg economisten die het faillissement van een grote bank genegen zijn, om een signaal te geven aan de banken dat het nu eens en voor altijd gedaan moet zijn. Lehman brothers is daarom opgegeven, heeft een schokgolf veroorzaakt maar op lange termijn zal dit de juiste keuze blijken. De Amerikaanse regering heeft laten zien dat ze niet kost wat kost bereid is om iedere bank te redden en dat banken hun risico's moeten afbouwen. De wereld is blijven draaien na het faillissement van Lehman.Misterv schreef:Beste, alleen al je laatste zin zegt genoeg over je economische kennis van de financiële sector. Als je amper klant ben bij een bank, kun je ook moeilijk eisen dat je er alles gratis krijgt, weet je wel. En alleen al zo een berichten op forums zetten wijst op een zekere graad van frustratie...Wook schreef: Na het lezen van dit onderwerp hier op spaargids.be heb ik vorige week een mailtje gestuurd naar mijn Fortis kantoor met de vraag of ik misschien ook een gratis rekening kon krijgen en daarbij de opmerking dat ik reeds 30 jaar trouwe klant ben bij Fortis...
Vandaag een telefoontje gekregen van de adjunct kantoordirecteur: nee mijnheer, wij geven geen gratis rekeningen en gratis bankkaarten... Een commerciële geste?? Als ik jou rekening uit eigen zak moet betalen dan zal mijn vrouw daar niet tevreden mee zijn... En daarbij mijnheer, ik heb eens gekeken en ik zie dat jij hier weinig of niks hebt staan bij Fortis, uw effectenrekening is leeg, u heb onlangs uw autoverzekering opgezegd,...
Mijn antwoord was dat hij er blijkbaar niets om gaf dat ik weg zou gaan bij Fortis en dat de manier van communiceren nog steeds niet veranders was ook al voert Fortis grote, dure reclamecampagnes dat de klant nu nog belangrijker is geworden dan voor de crisis... Ook maakte ik fijntjes de opmerking dat effecten kopen via Fortisbank een dure zaak is en dat ik mijn spaarrekening leeghaalde toen ze nog maar een schamele 1% gaven en er toen nog geen sprake was van de online rekening...
Mijnheer wilde nog iets zeggen, hij ontkende eerst dat hij er niets om gaf dat ik mijn rekeningen zou afsluiten en herhaalde wat hij reeds gezegd had: je hebt hier niets dus zo trouw ben je niet en het bestaat niet dat er andere klanten zijn die een gratis rekening krijgen en gratis bankkaarten. Ik moest maar eens de namen geven van die mensen...
Toen ik hem onderbrak zei hij het volgende: mijnheer, ik stel voor dat je je rekeningen hier afsluit. Wat dus bewijst wat ik reeds zei, Fortisbank is nog steeds geen haar veranderd...
Dit heeft me dus doen besluiten dat ik definitief breek met Fortis. Hoe kan je nu aan klantenbinding doen op zo'n manier? Vorige week ben ik naar het plaatselijke Argenta kantoor geweest om een gratis rekening te openen en daar waren ze echt vriendelijk, zelfs nadat ik geen spaarrekekning wenste...
Het is misschien cru om te zeggen maar Fortis had beter failliet gegaan zodat dergelijke arrogente kwallen nu op straat stonden...
Re: Het antwoord van Fortis op de vraag voor een gratis rekening
Als Fortis valt, valt Dexia, en KBC mee, en dan is ineens ook de Belgische staat failliet zoals Ijsland, en zijn ALLE spaartegoeden weg. Ik heb GEEN ENKELE GERESPECTEERDE ECONONOOM u stelling horen bevestiggen, buiten een aantal Amerikaanse Republikeinen. Dus nee, u redenering klopt van geen kanten...Pieterjan schreef:Waarom zou Fortis niet failliet kunnen gaan? Ok, de economische ravage zou verschrikkelijk zijn, de bankensector in Europa zou onder enorme druk komen te staan. Slechte zwakke banken zouden omvallen als dominosteentjes, toch heeft zijn uitspraak niets te maken met het gebrek aan economische kennis. Er zijn genoeg economisten die het faillissement van een grote bank genegen zijn, om een signaal te geven aan de banken dat het nu eens en voor altijd gedaan moet zijn. Lehman brothers is daarom opgegeven, heeft een schokgolf veroorzaakt maar op lange termijn zal dit de juiste keuze blijken. De Amerikaanse regering heeft laten zien dat ze niet kost wat kost bereid is om iedere bank te redden en dat banken hun risico's moeten afbouwen. De wereld is blijven draaien na het faillissement van Lehman.Misterv schreef:
Beste, alleen al je laatste zin zegt genoeg over je economische kennis van de financiële sector. Als je amper klant ben bij een bank, kun je ook moeilijk eisen dat je er alles gratis krijgt, weet je wel. En alleen al zo een berichten op forums zetten wijst op een zekere graad van frustratie...
Dan leest u toch weinig de economische pers. Fortis laten omvallen zou stom zijn want die bank had geen solvabiliteitsprobleem, enkel een liquiditeitsprobleem. Fortis laten omvallen zou Dexia en KBC niet per se in de problemen hebben geholpen, enfin, ze zouden wel in de problemen in die zin dat ze staatsteun zouden moeten ontvangen hebben. (dat is de chantage die banken gebruiken om belastingsgeld te ontvangen). Je moet weten welke bank je laat omvallen, Lehman is de perfecte keus geweest, het signaal aan de bankiers was toen gegeven. Anders zouden ze zich laven aan belastingsgeld. De markt zal wel een nieuw evenwicht vinden, geholpen door een budgettair en monetair expansief beleid. De toestand is zich nu trouwens aan het stabiliseren. In het Frans zegt met reculer pour mieux avancer. Dat doet men nu.
Ik zeg niet dat men banken failliet moet laten gaan maar ik ben tevreden als economist dat ze Lehman failliet hebben laten gaan. Die rotte appel is verdwenen.
Ik zeg niet dat men banken failliet moet laten gaan maar ik ben tevreden als economist dat ze Lehman failliet hebben laten gaan. Die rotte appel is verdwenen.
Laatst gewijzigd door Pieterjan op 12 april 2009, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Mensen we waren aan de rand van de afgrond 
maar ondertussen hebben we een grote stap vooruit gedaan
200.000 mensen hebben of zullen hun job verliezen in 2009.
25% leeft onder de ARMOEDE grens
MAAR het economisch systeem is GERED dankzij de zware pil van de faling en devaluatie van tal van aandelen.
Nu om terug ter zake te komen
FORTIS geeft weliswaar geen GRATIS rekening de andere afdelingen FINTRO en BANK van de POST wel onder bepaalde voorwaarden.
Het gaat hier om een zeker geld instroom (loondomiciliering of in ieder geval 500 EUR/maand) en gelijkaardige voorwaarden wat de uitgaven betreft.
De vraag is misschien niet van GRATIS of niet maar WAT KRIJG IK VOOR MIJN GELD
en ofdat IK boodschap eraan heb.
Dat veel te maken heeft met DE MENSEN o.a. in het agentschap is duidelijk.
Men is dikwijls wel bereid om te betalen als men een gepersonaliseerde service krijgt. Vooral de oudere generatie is eraan gevoelig dat ze als Mv Vandongen onthaald wordt en niet klant 77345
Somige DIRECTEUR van kleine agentschap hebben trouwens het voor over van TROUWE klanten te belonen met een korting op hun rekeningkosten.
Soms worden zij op hun beurt BELOOND met het vertrek van die klant
zoals hierboven. WAAR is nu de ARROGANTIE 

maar ondertussen hebben we een grote stap vooruit gedaan

200.000 mensen hebben of zullen hun job verliezen in 2009.
25% leeft onder de ARMOEDE grens
MAAR het economisch systeem is GERED dankzij de zware pil van de faling en devaluatie van tal van aandelen.

Nu om terug ter zake te komen
FORTIS geeft weliswaar geen GRATIS rekening de andere afdelingen FINTRO en BANK van de POST wel onder bepaalde voorwaarden.
Het gaat hier om een zeker geld instroom (loondomiciliering of in ieder geval 500 EUR/maand) en gelijkaardige voorwaarden wat de uitgaven betreft.
De vraag is misschien niet van GRATIS of niet maar WAT KRIJG IK VOOR MIJN GELD

Dat veel te maken heeft met DE MENSEN o.a. in het agentschap is duidelijk.
Men is dikwijls wel bereid om te betalen als men een gepersonaliseerde service krijgt. Vooral de oudere generatie is eraan gevoelig dat ze als Mv Vandongen onthaald wordt en niet klant 77345

Somige DIRECTEUR van kleine agentschap hebben trouwens het voor over van TROUWE klanten te belonen met een korting op hun rekeningkosten.
Soms worden zij op hun beurt BELOOND met het vertrek van die klant

Nog een kleine kanttekening
De meeste GRATIS rekening houden in dat je VIA INTERNET werkt.
WAT is de kost van internet als je die ALLEEN HIERVOOR moet hebben
Niet iedereen kan zijn bankzaken op het werk regelen of vanuit zijn PC thuis (gepensioneerde, werklozen enz.) en je overschrijvingen doen bij de BIB (voor zover ze daar internet hebben) is ook niet echt handig.
Nu nogmaals FINTRO en bank van de post schoren beter daar de eerste werkt met veel zelfstandige die bekommerd zijn om hun klanten (ze leven ervan) de tweede omdat ze het ouderwetse service van papieren overschrijvingen e.d. aanbieden voor 20 EUR/JAAR.
ING heeft wel een GRATIS rekening waarmee je eigenlijk VEEL via de SELF BANK kan doen en dus ZONDER INTERNET kunt werken voor de courante zaken.
TIP voor FORTIS en KBC
De meeste GRATIS rekening houden in dat je VIA INTERNET werkt.
WAT is de kost van internet als je die ALLEEN HIERVOOR moet hebben

Niet iedereen kan zijn bankzaken op het werk regelen of vanuit zijn PC thuis (gepensioneerde, werklozen enz.) en je overschrijvingen doen bij de BIB (voor zover ze daar internet hebben) is ook niet echt handig.
Nu nogmaals FINTRO en bank van de post schoren beter daar de eerste werkt met veel zelfstandige die bekommerd zijn om hun klanten (ze leven ervan) de tweede omdat ze het ouderwetse service van papieren overschrijvingen e.d. aanbieden voor 20 EUR/JAAR.

ING heeft wel een GRATIS rekening waarmee je eigenlijk VEEL via de SELF BANK kan doen en dus ZONDER INTERNET kunt werken voor de courante zaken.
TIP voor FORTIS en KBC

-
- Sr. Member
- Contacteer:
Lion Account werkt echt wel goed en is gratis. De meeste zaken moet je wel via de selfbank doen maar als je problemen hebt wip je toch even aan het loket ? Nadeel is wel 0,00 % interest. Tel daarbij nog eens 5 cent per verrichting bij Keytrade en een gratis Mastercard bij DB. Wat moet je nog meer hebben?
Om een gratis rekening te hebben bij Bpo moet je onder de armoedegrens leven of boven de 65 jaar zijn of onder de 25 jaar. Ik heb een spaarrekening bij de bank van de post. Ik heb het nog altijd, staat niet veel meer op, enkel 50 euro ofzo. Ik sluit het niet af want het is heerlijk nostalgisch. Je staat voor een zure postbediende die met een stempel alles 20 keer afstempeld. Voordeel is wel dat je alles nog manueel kunt doen, postkantoren zijn langer open dan bankkantoren en uitgebreid netwerk.
Als je een gratis account wilt hebben, dat toch aan de verwachtingen voldoet, bij een groot bank met een hoogrenten spaarboekje, dan is de ING lion account goed. Het internetspaarboekje hoort tot de top van de markt, de zichtrekening is gratis, je kan voluit werken met de ING kantoren (automaten). Anders Argenta.
Als je een gratis account wilt hebben, dat toch aan de verwachtingen voldoet, bij een groot bank met een hoogrenten spaarboekje, dan is de ING lion account goed. Het internetspaarboekje hoort tot de top van de markt, de zichtrekening is gratis, je kan voluit werken met de ING kantoren (automaten). Anders Argenta.
Bij Bpo heb je sinds enige tijd gratis rekeningen voor iedereen, mits enkele voorwaarden.
Ik denk dat de andere grootbanken ING op termijn ook wel zullen volgen met een gratis elektronische zichtrekening. Ook al gaat het maar om een zeer kleine jaarlijkse kost, het zal hen wel wat klanten kosten.