Gratis zichtrekening voor bvba
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Gratis zichtrekening voor bvba
N26 business.
-
Jiraisking
- Hero Member

- Berichten: 515
- Lid geworden op: 05 okt 2018
- Contacteer:
Re: Gratis zichtrekening voor bvba
Belastingen/kosten ontduiken heeft niks met geld uit de lucht laten vallen. Mijn punt is: iedereen klaagt banken aan omdat ze 25EUR aanrekenen voor het beheer van geld (namelijk bankieren) en al het risico dat hiermee gepaard gaat. Maar dat diezelfde BVBA meer dan 290EUR moet betalen om zijn jaarrekening gewoon neer te leggen, vind iedereen maar normaal omdat dit overheidshalve verplicht is? Ik zie toch een enorme nuance tussen 25EUR betalen voor een dienst/service en 290EUR betalen om iets te mogen uploaden.
Wees gewoon wat realistisch: voor niks gaat de zon op. Of gaat de BVBA in kwestie ook gratis diensten aanbieden?
Re: Gratis zichtrekening voor bvba
Allemaal akkoord met wat je zegt, maar wat heeft dat met belastingontduiking te maken? Niets...
-
Jiraisking
- Hero Member

- Berichten: 515
- Lid geworden op: 05 okt 2018
- Contacteer:
Re: Gratis zichtrekening voor bvba
Dat de meeste BVBA's fiscale constructies zijn ... Dat je dan nog is 25EUR bankkosten probeert te vermijden is toch echt hopeloos. Hoeven we hier geen debat uit te voeren hoor, maar als je al kijkt hoeveel bvba's 1 of 2 bestuurders hebben, weet je genoeg.
Re: Gratis zichtrekening voor bvba
Pfff... Ik vind die vraag niet zo dwaas als sommigen laten vermoeden.
1.
Zoeken naar de laagste prijs is normaal. De vraag naar nul kost is een logische vraag. Wat je dan zelf doet van activiteit en wat je daaraan verdient en of je bvba een fiscale ontwijkconstructie is (ik ga zelfs de moeite niet doen om de welles nietes discussie op te starten), heeft daar niets mee te maken. Maar goed, nu we het er toch over hebben...
2.
Als ik zie wat wij als KMO gratis doen nog lang voordat we één euro opbrengst zien, dan vervalt wat mijn bank voor mij doet in het niets. En toch dok ik flink af voor mijn betaaldiensten. Ik heb niet het gevoel dat ik daar met fair pricing te maken heb.
3.
Zeker niet omdat we dageljks te maken krijgen met min of meer gratis diensten die ook bijzonder goed werken.
Neem nu Paypal (toegegeven: parasiterend op een onderliggende bank). Maar er is ook N96. Of Revolut.
1.
Zoeken naar de laagste prijs is normaal. De vraag naar nul kost is een logische vraag. Wat je dan zelf doet van activiteit en wat je daaraan verdient en of je bvba een fiscale ontwijkconstructie is (ik ga zelfs de moeite niet doen om de welles nietes discussie op te starten), heeft daar niets mee te maken. Maar goed, nu we het er toch over hebben...
2.
Als ik zie wat wij als KMO gratis doen nog lang voordat we één euro opbrengst zien, dan vervalt wat mijn bank voor mij doet in het niets. En toch dok ik flink af voor mijn betaaldiensten. Ik heb niet het gevoel dat ik daar met fair pricing te maken heb.
3.
Zeker niet omdat we dageljks te maken krijgen met min of meer gratis diensten die ook bijzonder goed werken.
Neem nu Paypal (toegegeven: parasiterend op een onderliggende bank). Maar er is ook N96. Of Revolut.
-
Jiraisking
- Hero Member

- Berichten: 515
- Lid geworden op: 05 okt 2018
- Contacteer:
Re: Gratis zichtrekening voor bvba
Revolut doet op zich niks nieuw in België ... Ze zijn enkel succesvol door hun "modieuzere verpakking", zeker in vgl met bv Keytrade zie ik geen enkele toegevoegde waarde van Revolut aan de markt.
Re: Gratis zichtrekening voor bvba
On on topic te blijven: Revolut for Business is helemaal niet gratis!
Re: Gratis zichtrekening voor bvba
Keytrade biedt een gratis rekening aan, inclusief bankkaart.
Re: Gratis zichtrekening voor bvba
Ik heb rekening bij Argenta voor mijn vennootschap.
Coda-support onbreekt, maar voor de rest heel tevreden
Coda-support onbreekt, maar voor de rest heel tevreden
Ik weiger in principe te betalen aan banken als ik mijn geld aan hen geef als grondstof waarmee zij geld kunnen verdienen.Mijn punt is: iedereen klaagt banken aan omdat ze 25EUR aanrekenen voor het beheer van geld (namelijk bankieren) en al het risico dat hiermee gepaard gaat.
Re: Gratis zichtrekening voor bvba
Ter info, vanaf 1/2/2021 is een rekening bij Argenta voor een vennootschap of vereniging niet meer gratis en zal dit maandelijks 3,95€ moeten kosten.
Het is niet mogelijk om een 'Green' pakket te kiezen. Ofwel betalen, ofwel van bank veranderen.
Het is niet mogelijk om een 'Green' pakket te kiezen. Ofwel betalen, ofwel van bank veranderen.
Re: Gratis zichtrekening voor bvba
Beroepshalve zitten wij bij volgende grootbanken (kbc, Belfius, BNP) met de vennootschap en privé bij ARGENTA.
KBC bank steekt daar kop en schouder bovenuit qua service (rapporten, uittreksels, coda, xml bestanden, behandeling van vragen zowel telefoon als per mail, etc.). Administratieve formaliteiten worden steeds zeer snel afgehandeld via digitale ondertekening kbc mobile. Niet meer afdrukken, handtekening zetten, inscannen en terugmailen...
Ik betaal met veel plezier deze 24 euro per jaar voor deze tijdsbesparing en mijn tevredenheid. Je kan pas vergelijken als je probeert (kbc sign / kbc mobile / KBC business dashboard).
Succes met de keuzes.
KBC bank steekt daar kop en schouder bovenuit qua service (rapporten, uittreksels, coda, xml bestanden, behandeling van vragen zowel telefoon als per mail, etc.). Administratieve formaliteiten worden steeds zeer snel afgehandeld via digitale ondertekening kbc mobile. Niet meer afdrukken, handtekening zetten, inscannen en terugmailen...
Ik betaal met veel plezier deze 24 euro per jaar voor deze tijdsbesparing en mijn tevredenheid. Je kan pas vergelijken als je probeert (kbc sign / kbc mobile / KBC business dashboard).
Succes met de keuzes.
