Gratis zichtrekeningen vergelijken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Gratis zichtrekeningen vergelijken
Ik heb Keytrade gevraagd om hun CSV bestand aan te passen, zodat ik gemakkelijker informatie zoals rekening nummer, naam van de tegenpartij en referentie kan inlezen in mijn Hot-Accounts programma.
Sinds 1 april is inderdaad hun CSV bestand gewijzigd. Helaas heb ik de indruk dat men chinezen aan het werk heeft gezet, want dit bestand is nu helemaal onbruikbaar geworden.
Sinds 1 april is inderdaad hun CSV bestand gewijzigd. Helaas heb ik de indruk dat men chinezen aan het werk heeft gezet, want dit bestand is nu helemaal onbruikbaar geworden.
Al eens uitgerekend wat het hun opbrengt het geld ergens te laten zweven in het banksysteem.
Het zal wel steeds toeval zijn geweest van Keytrade naar Kbc 2 dagen.(in valuta niet altijd 2 dagen eerder 3)
Van Kbc naar Keytrade juist hetzelfde.
Van Me direct voor 11 uur order is dezelfde dag bij Kbc rond 17 uur beschikbaar.
Een ander vb van Kbc naar Estland instant overschrijving een paar uurtjes (Lemonway rekening)
Van Kbc naar een Franse (Lemonway rekening) 3 dagen.
En de omgekeerde beweging juist hetzelfde, toeval?
Zouden de banken hier niets aan verdienen?
En het zijn geen kleine geldstromen.
De mama van Keytrade waar gehuisvest, Ja Frankrijk.
Estate Guru believer.
Ik heb geprobeerd, maar ik vind de juiste formules niet. Kan jij deze even geven?
Het enige dat ik weet is dat de rente voeten van de over-night deposito's al enkele jaren negatief zijn.
https://www.ecb.europa.eu/stats/financi ... ex.nl.html
Momenteel is dat ongeveer een -0.5%.
Dus kan je even aangeven hoe de bank daar geld aan verdient?
Ik leer graag bij.
Laatst gewijzigd door anonymous op 7 april 2021, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat er wel van aan is, correct me if I am wrong :
Een bank moet betalen voor het betalingsverkeer dat ze door een andere grotere bank laat uitvoeren.
Ook voor afhalingen aan een geldautomaat.
Keytrade zal de postpaid kosten niet hebben dat een netwerk van kantoren en automaten meebrengt.
Ze gaan andere kosten hebben die verrichtingen met zich mee brengen.
Beobank en Argenta vonden het recent (enkele jaren geleden) de moeite om een netwerk van automaten uit de grond te stampen. Ze zagen daar dan toch heil in.
Wat hun winst kan zijn op betalingsverkeer : ik zoeken het eerder bij klantenbinding. Klanten verleiden om KT hun hoofdbank te maken. Of er terminatiekosten zijn om een betaling te beëindigen zoals met telefoongesprekken zou ik niet weten.
In de telecom betaalt de operator van de bestemmeling (misschien verleden tijd) kosten aan de operator van de oproeper om een gesprek over te nemen en mogelijk te maken.
Bij de banken
Een bank moet betalen voor het betalingsverkeer dat ze door een andere grotere bank laat uitvoeren.
Ook voor afhalingen aan een geldautomaat.
Keytrade zal de postpaid kosten niet hebben dat een netwerk van kantoren en automaten meebrengt.
Ze gaan andere kosten hebben die verrichtingen met zich mee brengen.
Beobank en Argenta vonden het recent (enkele jaren geleden) de moeite om een netwerk van automaten uit de grond te stampen. Ze zagen daar dan toch heil in.
Wat hun winst kan zijn op betalingsverkeer : ik zoeken het eerder bij klantenbinding. Klanten verleiden om KT hun hoofdbank te maken. Of er terminatiekosten zijn om een betaling te beëindigen zoals met telefoongesprekken zou ik niet weten.
In de telecom betaalt de operator van de bestemmeling (misschien verleden tijd) kosten aan de operator van de oproeper om een gesprek over te nemen en mogelijk te maken.
Bij de banken

Verklaar me dan eens waar het geld blijft hangen die 2 dagen.(is elektronisch geld dan nog)
Of is dat een potje dat gedekt moet blijven.
Iemand moet er iets aan verdienen, want gratis bestaat niet.
Waarom anders valuta data.
Graag dan ook antwoord waarom het ene snel gaat, en bij zelfde dan ook nog traag. (Lemon) niets aan te verdienen zeker.
Betalen in een winkel kan wel snel(saldo in mindering), eens het geld ergens naar toe moet gaat het plots traag.
Estate Guru believer.
Ik vermoed dat Keytrade niet zelf instaat voor het betalingsverkeer, maar dat er nog een derde partij tussenzit. Zou me niet verbazen als dat via ING verloopt.
Zowieso heeft keytrade een zekere vertraging dat de verrichtingen maar 1 dag later zichtbaar worden in het overzicht.
Ik vermoed dat dat overzicht in batch 1 keer per dag ofzo verwerkt wordt.
Zowieso heeft keytrade een zekere vertraging dat de verrichtingen maar 1 dag later zichtbaar worden in het overzicht.
Ik vermoed dat dat overzicht in batch 1 keer per dag ofzo verwerkt wordt.
Doe regelmatig overschrijvingen naar het buitenland.
2 aanbieders werken met Lemonway.
De ene een paar uur later op rekening, de andere 3 werkdagen later.
Dus ergens onderweg is er ene die centjes opraapt.
Heb in verleden ervaring hiermee werkgever van niet Kbc naar Kbc max.1 dag, werkgever naar Keytrade minimum 2 dagen.
Daardoor heeft werkgever na tussenkomst O.R raad, datum opgelegd dat het op rekening moest staan.
1 Bank was steeds te laat.
Werkgever deed betaling loon de 22 (of vroeger als weekend) normaal op rekening met valuta datum de 25.
Bij een bank was het soms 26 of 27 als valuta datum als de 25 op zondag viel.
We spreken dan hier wel over 5 dagen in totaal
De naam van die bank u wel bekend.
Nooit een zinvolle verklaring voor ontvangen wel 5 cent compensatie.
Als men met paar honderdduizenden € per dag valuta datum kan verlaten.
Estate Guru believer.
Ik zou ook gokken dat ze met ING werken, die zouden ook wel eens voor Axa en bpost bank het betalingsverkeer kunnen doen.
Revolut zet je geld de volgende dag op een rekening in BE..
Als zelfs zij het beter doen, weet je het wel zeker ?
Revolut zet je geld de volgende dag op een rekening in BE..
Als zelfs zij het beter doen, weet je het wel zeker ?