Greenyard Foods
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Greenyard Foods
Mogelijk om op basis hiervan besluiten te trekken - situatie erger dan voorgesteld of eerder eieren voor hun geld gekozen om met zekerheid aan opgelegde voorwaarden te kunnen voldoen?
Met de rug tegen de muur is het niet makkelijk natuurlijk - tevens ook niet bekend of er meerdere kandidaten waren.
Zo zo, Gino De Raedt van Straco, daar heeft mijn vader nog een dreef in een jachtgebied hier in de gemeente aan verkocht. Daar heeft mijn pa een schappelijke prijs voor gekregen.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Gelet op een EV/EBITDA van minder dan 6, ben ik niet geneigd om op tafel te staan juichen. Straco doet hier zonder enige twijfel de betere deal.contextbinder schreef: ↑24 september 2018, 12:43Mogelijk om op basis hiervan besluiten te trekken - situatie erger dan voorgesteld of eerder eieren voor hun geld gekozen om met zekerheid aan opgelegde voorwaarden te kunnen voldoen?
Met de rug tegen de muur is het niet makkelijk natuurlijk - tevens ook niet bekend of er meerdere kandidaten waren.
Greenyard duikt 113 miljoen euro in het rood in de eerste jaarhelft.
Bron: de gazet (http://www.standaard.be/cnt/dmf20181120_03967338)
Bron: de gazet (http://www.standaard.be/cnt/dmf20181120_03967338)
Geen rampzalige cijfers, maar toch niets om vrolijk van te worden. Ondanks de gedwongen verkoop van kroonjuweel horticulture is de schuldgraad ongezond hoog.
Ik vraag me af of Greenyard van plan is om wanneer de schulden het toelaten horticulture terug in te lijven. De snelle verkoop aan een (bevriende?) Belgische investeerder zou dat kunnen doen vermoeden.
Ik vraag me af of Greenyard van plan is om wanneer de schulden het toelaten horticulture terug in te lijven. De snelle verkoop aan een (bevriende?) Belgische investeerder zou dat kunnen doen vermoeden.
Die verkoop moet nog van de schulden af hé. Daarnaast is het werkkapitaal fors gestegen wat in H2 toch moet beteren.dw schreef: ↑21 november 2018, 15:02 Geen rampzalige cijfers, maar toch niets om vrolijk van te worden. Ondanks de gedwongen verkoop van kroonjuweel horticulture is de schuldgraad ongezond hoog.
Maar idd niets om vrolijk van te worden. Ik las dat men bekeek hoe men met Horticulture kon 'samenwerken'
Volgende 2 jaren zou de Rebitda met 18,4% per jaar stijgen (komende van € 105M dus dit jaar)
Ik had de verkoop al van de schulden afgetrokken, maar dan nog rest een schuld die ik voor een bedrijf met kleine en veranderlijke winstmarges persoonlijk wat te hoog vind - zeker nu ze Horticulture op zijn minst tijdelijk kwijt zijn. Had wel nog niet in detail naar werkkapitaal gekeken, dat kan het plaatje idd doen opklaren.
Ik blijf rustig zitten, maar het is toch met minder overtuiging dan toen ik aanvankelijk instapte. Bijkopen zou ik bv. voorlopig niet meer doen.
Ik blijf rustig zitten, maar het is toch met minder overtuiging dan toen ik aanvankelijk instapte. Bijkopen zou ik bv. voorlopig niet meer doen.
De schuld was voor alle duidelijkheid ook hoger dan ik verwachtte. Ik dacht namelijk dat men het werkkapitaal vrij stabiel kon houden & dat de Capex lager zou uitvallen (nu kwamen daar nog 15M betalingen uit vorig boekjaar bijdw schreef: ↑22 november 2018, 09:00 Ik had de verkoop al van de schulden afgetrokken, maar dan nog rest een schuld die ik voor een bedrijf met kleine en veranderlijke winstmarges persoonlijk wat te hoog vind - zeker nu ze Horticulture op zijn minst tijdelijk kwijt zijn. Had wel nog niet in detail naar werkkapitaal gekeken, dat kan het plaatje idd doen opklaren.

Daarnaast werd er blijkbaar weinig 'concreet' verteld op de CMD & stelt men voor alsof de Rebitda explosief gaat groeien.
De webcast van de Q3cijfers is ook nog steeds niet beschikbaar.

Ik was eerder al ontzettend ontgoocheld over de verkoop van Horticulture & ik zie weinig triggers op KT. Daarnaast blijft door de hoge schuldgraad natuurlijk ook een risico. Ik heb vandaag dan maar besloten het cashniveau wat te verhogen (naar de volle 6% ) gezien de turbulente tijden. Ik hoop de komende weken wat andere posities te versterken die bijna evenveel potentieel hebben, maar minder schulden op de balans.
Ik geloof wel nog steeds in een herstel op MLT.
Winstwaarschuwing + mogelijke kapitaalverhoging voor Greenyard.
Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20190128_04135553
Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20190128_04135553
Ongeveer een kwart omlaag bij opening 

Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Nauwelijks een jaar geleden hadden ze de ambitie om 'Dole' in te lijven. En nu? Moeilijkheden om het hoofd boven water te houden?
Na een dagje rekenen heeft KBC Securities het waarderingsmodel van Greenyard omgegooid én vertaald in een nieuw koersdoel.
Het “Houden”-advies blijft op de tabellen staan, terwijl er niet langer op een koers gemikt wordt van 9,5 euro, maar wel 5,7 euro.
Plots is alles anders, zo klinkt het, want de winstgevendheid zal dramatisch dalen, terwijl de bedrijfskasstroom fors onvoldoende is om de schuldconvenanten te dekken.
De schuldratio moet daarom van 5,5x naar 3x dalen, onder meer via een kapitaalverhoging die 70 à 120 miljoen euro omvangrijk kan zijn.
De marktwaarde bedraagt vandaag 252 miljoen euro, dus ‘alternatieve’ scenario’s om de kapitaalbasis te versterken zijn natuurlijk ook mogelijk.
Het “Houden”-advies blijft op de tabellen staan, terwijl er niet langer op een koers gemikt wordt van 9,5 euro, maar wel 5,7 euro.
Plots is alles anders, zo klinkt het, want de winstgevendheid zal dramatisch dalen, terwijl de bedrijfskasstroom fors onvoldoende is om de schuldconvenanten te dekken.
De schuldratio moet daarom van 5,5x naar 3x dalen, onder meer via een kapitaalverhoging die 70 à 120 miljoen euro omvangrijk kan zijn.
De marktwaarde bedraagt vandaag 252 miljoen euro, dus ‘alternatieve’ scenario’s om de kapitaalbasis te versterken zijn natuurlijk ook mogelijk.