Greenyard Foods
TIP
Re: Greenyard Foods
Ondertussen hebben ze naast verlieslatende onderdelen vooral ook kroonjuwelen verkocht, zoals de teeltsubstraatafdeling - de meest winstgevende en sterkst groeiende tak van het bedrijf. Zeker gelet op de koper daarvan (een Belgisch vehikeltje zonder activiteiten in de sector) geloof ik wel dat ze die afdeling ooit weer gaan kunnen terugkopen, maar voorlopig moeten ze het zonder die groeimotor doen.
Nee, die 14 euro zie ik niet meer terugkomen in de voorzienbare toekomst. Hoeft voor mij ook niet per se, bij 5.5 euro sta ik weer break-even
Nee, die 14 euro zie ik niet meer terugkomen in de voorzienbare toekomst. Hoeft voor mij ook niet per se, bij 5.5 euro sta ik weer break-even
€5,7 hier voor breakeven.dw schreef: ↑31 oktober 2019, 13:46 Ondertussen hebben ze naast verlieslatende onderdelen vooral ook kroonjuwelen verkocht, zoals de teeltsubstraatafdeling - de meest winstgevende en sterkst groeiende tak van het bedrijf. Zeker gelet op de koper daarvan (een Belgisch vehikeltje zonder activiteiten in de sector) geloof ik wel dat ze die afdeling ooit weer gaan kunnen terugkopen, maar voorlopig moeten ze het zonder die groeimotor doen.
Nee, die 14 euro zie ik niet meer terugkomen in de voorzienbare toekomst. Hoeft voor mij ook niet per se, bij 5.5 euro sta ik weer break-even![]()
Maar daar ga ik niet perse op wachten, voor minder verkoop ik ze ook wel.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
-
nyotaimori
- Sr. Member

- Contacteer:
En vandaag 5.50 € aangetikt, kunnen we al spreken van een short squeeze? Ik krijg van Binckbank sinds september een vergoeding van +- 8,75% om mijn aandelen uit te lenen, shorters betalen dus 17,5 % interest om aandelen Greenyard te lenen...
Edit: en 5 minuten later 5.70 €...
Happy Halloween! [emoji317]
-
anonymous9
Ik denk dat we al een week kunnen spreken van een short squeezenyotaimori schreef: ↑4 november 2019, 09:28 En vandaag 5.50 € aangetikt, kunnen we al spreken van een short squeeze? Ik krijg van Binckbank sinds september een vergoeding van +- 8,75% om mijn aandelen uit te lenen, shorters betalen dus 17,5 % interest om aandelen Greenyard te lenen...
Vandaag weer dikke groene cijfers. Je moet bereid zijn om met je winst even veel risico te nemen als met je verlies. Ik verkoop aan 10 EUR.
Halfjaarcijfers werden iets vroeger vrijgegeven vanochtend voorbeurs.
https://www.greenyard.group/nl/news/Gre ... -H1-report
Ze ontwijken een kapitaalsverhoging omdat de marges licht verbeteren door in de kosten te snijden. Ze hebben 2 jaar de tijd om zo'n 150M schulden af te lossen. (vandaag 500M nettoschuld)
De mijne zijn vandaag allemaal de deur uit aan €6,6
Uiteindelijk zelfs een IRR van 12,8% op 16 maand tijd.
https://www.greenyard.group/nl/news/Gre ... -H1-report
Ze ontwijken een kapitaalsverhoging omdat de marges licht verbeteren door in de kosten te snijden. Ze hebben 2 jaar de tijd om zo'n 150M schulden af te lossen. (vandaag 500M nettoschuld)
De mijne zijn vandaag allemaal de deur uit aan €6,6
Uiteindelijk zelfs een IRR van 12,8% op 16 maand tijd.
Stiekem ben ik teleurgesteld dat er geen KV komt. Uiteindelijk blijft de schuldpositie torenhoog, ze oogt enkel minder zwaar door de (permanente?) verbetering van de winstgevendheid. Een grote KV had verder misschien ook nog toegelaten om de potgrondafdeling terug te kopen.
Ik denk eraan mijn positie toch zeker te halveren nu ik weer mooi in het groen sta, maar anderzijds: na een rit als deze blijft een aandeel vaak nog wat doorstijgen (momentum). Misschien nog een dagje of twee afwachten.
Ik denk eraan mijn positie toch zeker te halveren nu ik weer mooi in het groen sta, maar anderzijds: na een rit als deze blijft een aandeel vaak nog wat doorstijgen (momentum). Misschien nog een dagje of twee afwachten.
Een beslissing door Deprez voor Deprez? Hij is platzak.
Mocht ik aandeelhouder zijn, ik had liever een KV gezien. Die werd toch al verwacht. Balansprobleem in één keer opgelost i.p.v. jarenlang bibberen.
Mocht ik aandeelhouder zijn, ik had liever een KV gezien. Die werd toch al verwacht. Balansprobleem in één keer opgelost i.p.v. jarenlang bibberen.
De vraag is of het bedrijf beter af is met hem dan zonder hem? Een kapitaalverhoging zou tot gevolg kunnen hebben dat zijn motivatie waarschijnlijk grotendeels wegvalt, omdat zijn belang grotendeels verwatert.
Aan de huidige koers zou het nog niet eens zo'n grote verwatering zijn om ~50M op te halen.
Maar Deprez zelf zou een KV niet kunnen volgen. En ja, ik denk dat Greenyard beter af is zonder hem aan het hoofd. Hij zou beter opschuiven naar de RvB.
Gisteren op twitter een interessante visie tegen gekomen omtrent de berichtgeving van maandag. De persoon in kwestie draait de feiten om, ik citeer:
"Greenyard gaat verder stand-alone. Lees: ze vindt geen investeerder voor de kapitaalverhoging, ze vonden geen deftige koper voor Prepared Foods en Hein Deprez wil zijn macht niet afstaan. Vraag is of men kan overleven met een nettoschuld/EBITDA 7,2x?"
Soit, niks nieuws en zéker voor discussie vatbaar. Maar het werpt wel een heel andere kijk op het nieuws dan dat de meeste artikels én greenyard doen uitschijnen..
"Greenyard gaat verder stand-alone. Lees: ze vindt geen investeerder voor de kapitaalverhoging, ze vonden geen deftige koper voor Prepared Foods en Hein Deprez wil zijn macht niet afstaan. Vraag is of men kan overleven met een nettoschuld/EBITDA 7,2x?"
Soit, niks nieuws en zéker voor discussie vatbaar. Maar het werpt wel een heel andere kijk op het nieuws dan dat de meeste artikels én greenyard doen uitschijnen..
Iemand die weet wat we mogen verwachten richting 27 augustus? Schuldgraad reeds gedaald. Coronacrisis zal hen geen windeieren gelegd hebben vermoedt ik. Lege vriezers in de winkel tijdens de rust op voedsel.
Hebben mij vorig jaar goed opgeleverd. Overweeg een instap.
Hebben mij vorig jaar goed opgeleverd. Overweeg een instap.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior