Greenyard Foods
TIP
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Greenyard Foods
Gisteren ingestapt aan 7.43 met een zeer kleine hap (0.83% van portefeuille). Gaat op de plank/ fun aandeel. 

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Jammer dat ik geen tijd heb, 2 kindjes.
Voordat de kinderen kwamen kon ik vaak veel centjes bijverdienen door van deze bokkesprongen te profiteren (zo ook obligatie van fagron goedkoop kunnen oppikken destijds) Hopelijk komen er weer opportyniteiten als het school weer begonnen is.
Voordat de kinderen kwamen kon ik vaak veel centjes bijverdienen door van deze bokkesprongen te profiteren (zo ook obligatie van fagron goedkoop kunnen oppikken destijds) Hopelijk komen er weer opportyniteiten als het school weer begonnen is.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180717_03621388
Conclusie van het artikel, terugroepen van artikelen is schering en inslag. De hoeveelheid media aandacht voor dit specifieke geval is dat niet.
Conclusie van het artikel, terugroepen van artikelen is schering en inslag. De hoeveelheid media aandacht voor dit specifieke geval is dat niet.
Laatst gewijzigd door reteiP op 18 juli 2018, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
-
- VIP member
- Contacteer:
>40% op twee dagen
de een zijn dood is de andere zijn brood?
de een zijn dood is de andere zijn brood?

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Dat is idd wel letterlijk in dit geval.

-
- Sr. Member
- Contacteer:
Greenyard heeft de eer mijn eerste aandeel te zijn dat wordt uitgeleend (veel shorters?) sinds ik de dienst 'uitlenen voor effecten' van Binckbank heb geactiveerd ergens vorig jaar.
Spijtig genoeg niet op de kar kunnen springen. Stond al op men lijstje voor ik er hier over las, maar had geen internet de dag dat het naar 7 euro ging... 's avonds om 18:00 nog eens gekeken, nog altijd 7.50 euro ofzo, maar dan was de beurs dicht. Volgende ochtend was het al flink gestegen.
Iemand weet hoe het juist zit met aankopen tijdens de sluitingstijden (hangt dit af van de broker en/of beurs?). Had ik bijvoorbeeld een limietorder kunnen invoeren die bij opening dan direct zou uitgevoerd worden? Ik ging er vanuit dat er tijdens de sluitingstijd ook al genoeg verhandeld zou zijn, en dat er miljoenen (koop)orders voor mij zouden zijn in de wachtrij bij de opening waardoor het geen zin had.
Iemand weet hoe het juist zit met aankopen tijdens de sluitingstijden (hangt dit af van de broker en/of beurs?). Had ik bijvoorbeeld een limietorder kunnen invoeren die bij opening dan direct zou uitgevoerd worden? Ik ging er vanuit dat er tijdens de sluitingstijd ook al genoeg verhandeld zou zijn, en dat er miljoenen (koop)orders voor mij zouden zijn in de wachtrij bij de opening waardoor het geen zin had.
Miljoenen orders? Voor Greenyard? We gaan ook niet overdrijven hé
De koers zakte zo fel juist omdàt het een illiquide aandeel was. Wat ik dan bvb altijd doe als ik tijdens de handelsuren de boot gemist heb en het per sé wil, is gewoon een kooporder inleggen aan een ietwat hogere koers dan de slotkoers. Liever 1% teveel betalen dan de boot van 40% te missen.
Wat uw andere vraag betreft over slothandel, daar heb ik geen details over (althans niet over hoe het in Belgie geregeld wordt)

Wat uw andere vraag betreft over slothandel, daar heb ik geen details over (althans niet over hoe het in Belgie geregeld wordt)
Haha, ja met miljoenen bedoelde ik al de mensen die op de boot wilde springen (hoeveel dat er ook mogen zijn)
Bedankt voor de info.

-
- Sr. Member
- Contacteer:
Moh. Ik krijg 0.25% en vorige week 0.22%. Ik hoop dus morgen ook 0.44% te zien, of er klopt iets niet aan Binck hun systeem.
Extract uit artikel Trends 12/07/2018:nyotaimori schreef: ↑23 juli 2018, 15:09 Greenyard heeft de eer mijn eerste aandeel te zijn dat wordt uitgeleend (veel shorters?) sinds ik de dienst 'uitlenen voor effecten' van Binckbank heb geactiveerd ergens vorig jaar.
Het weerhaakje aan shorten is dat beleggers die hun aandelen aan shorters uitlenen, ingaan tegen hun eigen overtuiging. "Ze verhuren het touw waarmee ze achteraf worden opgehangen", legt Buyse uit. "Het zijn investeerders die voor waardecreatie gaan en geloven in het opwaartse potentieel van een bedrijf, maar dan voor een habbekrats hun aandelen uitlenen."
Daar ben ik het niet mee eens (ik doe het zelf weliswaar niet).Wimpie85 schreef: ↑24 juli 2018, 11:17Extract uit artikel Trends 12/07/2018:nyotaimori schreef: ↑23 juli 2018, 15:09 Greenyard heeft de eer mijn eerste aandeel te zijn dat wordt uitgeleend (veel shorters?) sinds ik de dienst 'uitlenen voor effecten' van Binckbank heb geactiveerd ergens vorig jaar.
Het weerhaakje aan shorten is dat beleggers die hun aandelen aan shorters uitlenen, ingaan tegen hun eigen overtuiging. "Ze verhuren het touw waarmee ze achteraf worden opgehangen", legt Buyse uit. "Het zijn investeerders die voor waardecreatie gaan en geloven in het opwaartse potentieel van een bedrijf, maar dan voor een habbekrats hun aandelen uitlenen."
Je kan toch ook rotsvast geloven in je Long-posities & dat extra rendement gewoon oprapen? Alle beetjes helpen toch?
Hoeveel % nettorendement krijg je nu op jaarbasis voor dat uitlenen?