Groene coöperatieve aandelen, doe een voorspelling!
TIP
Groene coöperatieve aandelen, doe een voorspelling!
Er zijn hier wel een aantal forumleden die groene coöperatieve aandelen hebben bij: Ecopower, Beauvent, Groenkracht, Limburg Wind, ...
Wel nu 2012 er bijna opzit, kunnen we stilaan gaan uitkijken naar een dividend van deze groene windmolen beheerders!
Was 2012 een goed windjaar?
Heeft er iemand info over de stand van zaken of zijn we er wat te vroeg bij?
Zit het maximaal rendement 6% er nog in?
In 2012 keerden ze respectievelijk uit:
- ecopower: 4%
- beauvent: 6%
- Groenkracht: 6%
- Limburg Wind: 5%
Wel nu 2012 er bijna opzit, kunnen we stilaan gaan uitkijken naar een dividend van deze groene windmolen beheerders!
Was 2012 een goed windjaar?
Heeft er iemand info over de stand van zaken of zijn we er wat te vroeg bij?
Zit het maximaal rendement 6% er nog in?
In 2012 keerden ze respectievelijk uit:
- ecopower: 4%
- beauvent: 6%
- Groenkracht: 6%
- Limburg Wind: 5%
Re: Groene coöperatieve aandelen, doe een voorspelling!
Ik denk dat we dit jaar eerder naar de 4% bruto zullen gaan. De groene stroom certificaten zijn aan het duiken...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Van beauvent kregen we een onlangs iets in de bus waarin stond dat het een normaal windjaar ging worden. December had nog veel wind ...maar de elec prijzen zijn ook erg laag op dit moment volgens de media.
Mijn voorspelling:
Groenkracht en Beauvent zie ik ook dit jaar 6% geven. Limburg Wind zie ik ook minstens hetzelfde dan vorig jaar geven (dus ook minstens terug 5%), gezien zij dit jaar (en eind 2011) redelijk wat nieuwe (wind)installaties in gebruik hebben genomen... Voor ecopower doe ik eerder een gokje, nl. 5%, terug iets omhoog na een jaar van zware investeringen, doch deze zouden nu toch wat moeten renderen en ervoor zorgen dat het dividend terug iets hoger kan...
Groenkracht en Beauvent zie ik ook dit jaar 6% geven. Limburg Wind zie ik ook minstens hetzelfde dan vorig jaar geven (dus ook minstens terug 5%), gezien zij dit jaar (en eind 2011) redelijk wat nieuwe (wind)installaties in gebruik hebben genomen... Voor ecopower doe ik eerder een gokje, nl. 5%, terug iets omhoog na een jaar van zware investeringen, doch deze zouden nu toch wat moeten renderen en ervoor zorgen dat het dividend terug iets hoger kan...
Jullie vergeten lampiris coop.
Met zulk rendement zou ik ook wel willen instappen in die cooperaties. Zijn ze open om in te stappen?
Met zulk rendement zou ik ook wel willen instappen in die cooperaties. Zijn ze open om in te stappen?
Jhn,
Ecopower keerde over het boekjaar 2012 geen 4% uit maar 0%.
Ze gaven op de Algemene Vergadering van mei jongsteden aan een dividenduitkering van 3% over het boekjaar 2013 te verwachten.
Het zit er dik in dat Groenkracht samen met Elektrawinds op de fles gaat ...
Ecopower keerde over het boekjaar 2012 geen 4% uit maar 0%.
Ze gaven op de Algemene Vergadering van mei jongsteden aan een dividenduitkering van 3% over het boekjaar 2013 te verwachten.
Het zit er dik in dat Groenkracht samen met Elektrawinds op de fles gaat ...
Heeft iemand al eens de andere cooperatieven onder de loep genomen?
Is de risico/rendement verhouding redelijk goed?
Of is er net als met electrawind teveel kans op faillissement?
http://www.rescoop.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeft iemand ervaring met deze bedrijven of ze al eens onderzocht?
Is de risico/rendement verhouding redelijk goed?
Of is er net als met electrawind teveel kans op faillissement?
Ik denk na om van elke cooperatie hieronder één aandeel te kopen om risico wat te spreiden:Het zit er dik in dat Groenkracht samen met Elektrawinds op de fles gaat ...
http://www.rescoop.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeft iemand ervaring met deze bedrijven of ze al eens onderzocht?
Allons en vent scrl, the windturbine of the children in Mesnil-Église, Houyet in province of Namur
Beauvent cvba, renewable energy in the Westhoek, province of Western-Flanders
BronsGroen cvba-so, renewable energy in the province of Limburg
Citipar scrl, citizen co-operatives for renewable energy
Clef scrl, renewable energy in Leuze in the province of Hainaut
Courant d'air scrl-fs, renewable energy in the German speaking part of Belgium
Ecopower cvba, renewable energy in Belgium
Emissions Zéro scrl, renewable energy in Wallonia
Lucéole scrl, renewable energy in Habay - Fauvillers in the southern part of the province of Luxemburg
Nosse Moulin scrl-fs, renewable energy in Gembloux en La Bruyère in de the province of Namur
Social Green Energy cvba, renewable energy in and around Keerbergen in the province of Flemish-Brabant
denk bvb 1 aandeel in bezit een stem op de av belangrijk.
1000 aandelen is ook een stem op diezelfde av.
dat zijn de echte cooperatie's.
een mooi vb daarvan ecopower.
1000 aandelen is ook een stem op diezelfde av.
dat zijn de echte cooperatie's.
een mooi vb daarvan ecopower.
Estate Guru believer.
hier komt weer de gouden spreuk naar boven "als het te mooi is om waar te zijn, is het meestal niet waar",
inderdaad stellen we vast dat deze nieuwe "kippen met gouden eieren" op een of andere manier stilaan door de mand beginnen te vallen
inderdaad stellen we vast dat deze nieuwe "kippen met gouden eieren" op een of andere manier stilaan door de mand beginnen te vallen
+1...soja schreef:"als het te mooi is om waar te zijn, is het meestal niet waar"
Wat ik dus voorlopig zie is:
- Groenkracht absoluut vermijden, want die zitten in Electrawinds
Limburg Wind zit in Aspiravi, dat samenwerkte met Groenkracht zag ik:
http://www.express.be/sectors/nl/energy ... ebruik.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat was eigenlijk het grootste probleem van Electrawinds? De te hoge schuldengraad, of zijn er nog andere dingen?
Ik zou graag eens de gedetailleerde lijst van aandeelhouders van Electrawinds zien. Weet iemand waar die te vinden is?
- Groenkracht absoluut vermijden, want die zitten in Electrawinds
Limburg Wind zit in Aspiravi, dat samenwerkte met Groenkracht zag ik:
http://www.express.be/sectors/nl/energy ... ebruik.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat was eigenlijk het grootste probleem van Electrawinds? De te hoge schuldengraad, of zijn er nog andere dingen?
Ik zou graag eens de gedetailleerde lijst van aandeelhouders van Electrawinds zien. Weet iemand waar die te vinden is?