Groene obligatiefondsen ?
TIP
Groene obligatiefondsen ?
Iemand al ervaringen met de groene obligatiefondsen of wat is jullie mening daarover ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Groene obligatiefondsen ?
Voor groen moet ge bij Triodos zijn.
Al de rest is commerce (groen oogt mooi).
Bekijk maar eens hoe groen ze echt zijn.
Al de rest is commerce (groen oogt mooi).
Bekijk maar eens hoe groen ze echt zijn.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Resultaten uit het verleden zijn geen goede indicatie voor de resultaten in de toekomst.
Ook zo voor obligatiefondsen.
Wat je in je bijlage ziet zijn de gevolgen van de renteverlagingen van de voorbije jaren, en geven dus helemaal geen indicatie wat de toekomst zal brengen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Een belangrijke factor is dat de groene obligatie markt vooralsnog zelfregulerend is. Er zijn wel Green Bond Principles, maar die garanderen niet dat greenwashing is uitgesloten. Als ik het goed heb, werkt de Europse Commissie aan een (Europese) standaard voor groene obligaties, maar die zal er op z'n vroegst volgend jaar komen.
Ok, afblijven dus.
Er bestaan ook aandelenfondsen die in bedrijven beleggen die zich bezig houden met de milieu- en klimaatproblematiek zoals LU0503631714 Pictet - Global Environmental Opportunities P EUR en LU1863264153 DWS Invest ESG Climate Tech LC. Die geven meer rendement dan obligatiefondsen.