Groenten en fruit bij Colruyt
Re: Groenten en fruit bij Colruyt
Ik ben tegen sluitingstijd naar de colruyt geweest en heb daar niks gezien van kortingen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Het is daarom dat iedereen in Gent bij Patrick wil wonen dààr zijn de kortingen. 

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
- VIP member
- Contacteer:
DAT zal wel dubbel gesmaakt hebben. Proficiat !patrick1 schreef:Als gierigaard pur sang ben ik op 31 december iets na 17 uur naar de supermarkt gereden, die om 18 uur sloten. Al de verse schotels aan - 50 % gekocht, veel lekker en duur vlees. De verse taart stond zelfs al - 75 %.
Die avond goedkoop en lekker gegeten, en mijn diepvriezer goedkoop gevuld.
Wees eerlijk, je moet toch dom zijn om enkele uren vroeger te winkelen, en het dubbele te betalen !
Wij waren in groep van 12 op oudejaarsavond.
Naar mijn normen hebben we er nogal "mee gesmeten" om het zo te zeggen, er was ook vanalles te veel gekocht.
Toch komen we dan op een menu aan €30 per persoon. Wat dan ook weer meevalt.
Voor de helft zou je waarschijnlijk even lekker kunnen eten maar daar val ik mijn compagnie niet mee lastig op zo'n avonden.
Er zijn er nog 364 andere.
Naar mijn normen hebben we er nogal "mee gesmeten" om het zo te zeggen, er was ook vanalles te veel gekocht.
Toch komen we dan op een menu aan €30 per persoon. Wat dan ook weer meevalt.
Voor de helft zou je waarschijnlijk even lekker kunnen eten maar daar val ik mijn compagnie niet mee lastig op zo'n avonden.
Er zijn er nog 364 andere.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
In colruyt worden producten die op vervaldag komen of vervallen zijn, gewoon weggegooid want ik heb dat al meermaals gezien. Vroeger gaf onze colruyt (ja, in Gent) soms verpakkingen verse vis die op vervaldag kwam, gratis mee aan klanten maar dat is ook verleden tijd.
In Lidl zijn regelmatig producten 'te vinden' met 30 % korting. Vlak na een feestdag is er meestal vrij veel afgepriijsd vlees soms ook kaas te koop.Ik ga die dagen, net als Patrick, tegen openingsuur per fiets naar de lidl om afgeprijsde producten te kopen die ik dan diepvries.
In Lidl zijn regelmatig producten 'te vinden' met 30 % korting. Vlak na een feestdag is er meestal vrij veel afgepriijsd vlees soms ook kaas te koop.Ik ga die dagen, net als Patrick, tegen openingsuur per fiets naar de lidl om afgeprijsde producten te kopen die ik dan diepvries.
@rete: niet overdrijven. De helf is alleen mogelijk als je niemand alcohol laat drinken.
@de rest: Komaan, als je al die dingen invriest, verliezen die toch allemaal hun kwaliteit...
@de rest: Komaan, als je al die dingen invriest, verliezen die toch allemaal hun kwaliteit...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Met het procedé van Patrick ben je dan in het beste geval met je vrouw terug van de supermarkt om 18u30 en als je dan nog van scratch moet beginnen aan een gerecht voor 12 man...
Dan kan je alleen maar hopen dat er nog fonduevlees over was in de supermarkt want aan 'n ander gerecht zal je niet meer moeten beginnen op dat uur.
Tenzij je gewoon "viert" als koppel, niet met vrienden of familie.

Dan kan je alleen maar hopen dat er nog fonduevlees over was in de supermarkt want aan 'n ander gerecht zal je niet meer moeten beginnen op dat uur.
Tenzij je gewoon "viert" als koppel, niet met vrienden of familie.
Die schotels zijn inderdaad niet geschikt om in de diepvries te steken, een piepschuim of plastic schaaltje met daarover een velletje cellofaan is niet geschikt om in te vriezen. Dat houdt in dat je op kerstavond of nieuwjaarsavond eerst nog eens wat mag staan inpakken in diepvrieszakken alvorens aan je kookpot kan beginnen voor oudjaar, want in je frigo stoppen en de dag nadien inpakken om in te vriezen zal geen optie zijn. Je eigen frigo zal dan al vol zitten met het gerecht van de avond incl. taart.336 schreef:Komaan, als je al die dingen invriest, verliezen die toch allemaal hun kwaliteit...
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
-
- VIP member
- Contacteer:
Stel me hier toch ook vragen bij.
Volgens mij is het wel mogelijk. Voor 12 personen: (aan 15 euro, dus 180 budget)336 schreef:@rete: niet overdrijven. De helf is alleen mogelijk als je niemand alcohol laat drinken.
8 flessen cava = 45
6 flessen wijn = 30
Blijft er 105 over voor het eten.
Stel 200g vlees per persoon aan €20/kg = ~€50
Heb je nog 55 euro voor brood, groenten, aperitiefhapje, dessert, bruiswater.
Lijkt me voldoende?
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
200 g vlees.
Nog 'n geluk dat de storm hier op de nacht van 23 op 24 december voorbij kwam, was het 'n dag later geweest dan was het vlees op hun bord weg gewaaid.

Nog 'n geluk dat de storm hier op de nacht van 23 op 24 december voorbij kwam, was het 'n dag later geweest dan was het vlees op hun bord weg gewaaid.

- Spaarvarken
- Full Member
- Contacteer:
Met een beetje geluk was het dan misschien op ons bord terecht gekomen. 

Men zou 150 gram aanbevelen per persoon en dus met hapjes ,voorgerecht en soep ,dessert zou gemiddeld 200 gram per persoon genoeg zijn .
@ spruitekop
Je moet er iets voor over hebben. Als ik mijn winst uittel kom ik op een 100 €. Toegegeven, je hebt er werk aan op Nieuwjaaravond, alles in zakjes steken, in porties verdelen, om in de diepvriezer te steken. Om 20 uur waren we klaar. Dan zijn we naar onze dochter gereden om te vieren, en haar te voorzien van een portie lekker en goedkoop vlees, waaronder veel wild, wat ze graag eet. voor haar diepvriezer.
Ik weet het, velen verklaren me 'zot', maar, anderzijds, wie die avond enkele uren vroeger winkelde, betaalde voor idem hetzelfde het dubbele, en meer, wie is er dan de 'zot' ?
Je moet er iets voor over hebben. Als ik mijn winst uittel kom ik op een 100 €. Toegegeven, je hebt er werk aan op Nieuwjaaravond, alles in zakjes steken, in porties verdelen, om in de diepvriezer te steken. Om 20 uur waren we klaar. Dan zijn we naar onze dochter gereden om te vieren, en haar te voorzien van een portie lekker en goedkoop vlees, waaronder veel wild, wat ze graag eet. voor haar diepvriezer.
Ik weet het, velen verklaren me 'zot', maar, anderzijds, wie die avond enkele uren vroeger winkelde, betaalde voor idem hetzelfde het dubbele, en meer, wie is er dan de 'zot' ?
Extra tijd en moeite doen om een goede korting te verkrijgen: OK. Maar inboeten aan kwaliteit (vlees invriezen) gaat mij echt wel te ver.
Verder begrijp ik dat het enerzijds zonde is als er teveel is gekocht voor een feest, maar dit hoort er toch juist bij?
Wat een domper zou het zijn als jullie nog iets willen drinken en de cava is op, of iemand vind het vlees juist zo goed en heeft nog graag een stukje. Komaan, het is een feestavond, en je wil je gasten en jezelf toch niets ontzeggen voor die laatste 5 euro. Waar/wanneer geef je die 5 euro die je hier bespaard hebt dan beter uit?
Eten en drinken met familie of vrienden (en hiervoor de tijd nemen); ik kan mij geen situatie inbeelden die het beter rechtvaardigt om geld aan te spenderen.
Verder begrijp ik dat het enerzijds zonde is als er teveel is gekocht voor een feest, maar dit hoort er toch juist bij?
Wat een domper zou het zijn als jullie nog iets willen drinken en de cava is op, of iemand vind het vlees juist zo goed en heeft nog graag een stukje. Komaan, het is een feestavond, en je wil je gasten en jezelf toch niets ontzeggen voor die laatste 5 euro. Waar/wanneer geef je die 5 euro die je hier bespaard hebt dan beter uit?
Eten en drinken met familie of vrienden (en hiervoor de tijd nemen); ik kan mij geen situatie inbeelden die het beter rechtvaardigt om geld aan te spenderen.
Ik snap niet wat er mis zou zijn met de kwaliteit, door het thuis invriezen van in de beenhouwerij vers verpakt vlees.
Mijn man en ik doen dat het hele jaar door : we kopen in Delhaize allerlei soorten vlees, verpakt in porties van 2 personen en vriezen dat in de originele verpakking in tot de dag dat we het willen bereiden.
Weliswaar kopen we uitsluitend vers vlees met een zo lang mogelijke verbruiksdatum.
We doen dit dus niet zozeer om besparingen te doen (behalve op de benzine), maar om te allen tijde een voorraadje in huis te hebben en niet elke dag naar de winkel hoeven te gaan.
Komt ook goed van pas voor als er onverwacht bezoek komt, of als er door omstandigheden niet kan gewinkeld worden (vb wegens ziekte, of winterse weerstoestanden).
Mijn man en ik doen dat het hele jaar door : we kopen in Delhaize allerlei soorten vlees, verpakt in porties van 2 personen en vriezen dat in de originele verpakking in tot de dag dat we het willen bereiden.
Weliswaar kopen we uitsluitend vers vlees met een zo lang mogelijke verbruiksdatum.
We doen dit dus niet zozeer om besparingen te doen (behalve op de benzine), maar om te allen tijde een voorraadje in huis te hebben en niet elke dag naar de winkel hoeven te gaan.
Komt ook goed van pas voor als er onverwacht bezoek komt, of als er door omstandigheden niet kan gewinkeld worden (vb wegens ziekte, of winterse weerstoestanden).