Groepsaankoop ???
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Groepsaankoop ???
Is volgens mij prefect mogelijk om bijvoorbeeld via groepsaankoop te beleggen in termijnrekening.
Zie niet in welk probleem dit kan geven ?
Als je genoeg personen bij elkaar krijgt kun je toch ook een hele vrachtwagen stookolie bestellen aan een beter tarief !
Zie niet in welk probleem dit kan geven ?
Als je genoeg personen bij elkaar krijgt kun je toch ook een hele vrachtwagen stookolie bestellen aan een beter tarief !
Re: Groepsaankoop ???
Ik heb een poll toegevoegd, dan hebben we sneller zicht of mensen er al dan niet in geloven.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: Groepsaankoop ???
Voor een spaarrekening zeg ik nee. Waarom zouden de banken meer geven aan een groep terwijl ze massa's goedkoop geld kunnen lenen bij de ECB?
- Spruitekop
- VIP member

- Berichten: 5965
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Groepsaankoop ???
Ik zie persoonlijk het probleem niet voor 'n termijnrekening.
Je gaat met 'n bepaald bedrag de banken af en vraagt hoeveel ze bruto willen geven... Elke klant wordt persoonlijk afgerekend.
Je krijgt 'n code: "Code : Spaargids"
Zo gaat het toch ook met energie? De één tekent in voor elektriciteit, de andere met voor elektriciteit en gas, de een heeft 'n enkevoudig uurtarief, de andere 'n dubbel uurtarief. De een woont alleen, 'n andere familie woont er met 25.
En ook niet iedereen die in "de pot" zit, tekent effectief in...
Na n' reclame-actie tekenen 'n hele hoop mensen in, bvb 25.000 mensen tekenen in, de één voor 10.000€, de andere voor 50.000€ en in totaal voor bvb. 120.000.000€, waarvan d'er bv. 80.000.000€ of 90.000.000€ effectief wordt ingetekend. Misschien zie ik het wat groot maar mits wat reclame in de media -media kicken wel op zo'n nieuwe initiatieven-, moet dit toch vrij realistisch zijn, niet?
Je gaat met 'n bepaald bedrag de banken af en vraagt hoeveel ze bruto willen geven... Elke klant wordt persoonlijk afgerekend.
Je krijgt 'n code: "Code : Spaargids"
Zo gaat het toch ook met energie? De één tekent in voor elektriciteit, de andere met voor elektriciteit en gas, de een heeft 'n enkevoudig uurtarief, de andere 'n dubbel uurtarief. De een woont alleen, 'n andere familie woont er met 25.
En ook niet iedereen die in "de pot" zit, tekent effectief in...
Na n' reclame-actie tekenen 'n hele hoop mensen in, bvb 25.000 mensen tekenen in, de één voor 10.000€, de andere voor 50.000€ en in totaal voor bvb. 120.000.000€, waarvan d'er bv. 80.000.000€ of 90.000.000€ effectief wordt ingetekend. Misschien zie ik het wat groot maar mits wat reclame in de media -media kicken wel op zo'n nieuwe initiatieven-, moet dit toch vrij realistisch zijn, niet?
Re: Groepsaankoop ???
Ik stelde in mijn betoog "rekeningen in CHF" héél toevallig hetzelfde voor, groepswerking voor openen van termijn/spaarrrekeningen in het buitenland. Mijn excuses hiervoor, doch ik had dit artikel nog niet gezien.
Ik ben HEEL pro.
Een bank geeft nu al meer intrest voor zijn "goeie" klanten, wat dan indien men met een groep werkt....
Zal wel wat administratie en opvolging vergen en strikt vertrouwen. Ben zeker kandidaat om mee te helpen.
Ik ben HEEL pro.
Een bank geeft nu al meer intrest voor zijn "goeie" klanten, wat dan indien men met een groep werkt....
Zal wel wat administratie en opvolging vergen en strikt vertrouwen. Ben zeker kandidaat om mee te helpen.
Re: Groepsaankoop ???
Maar mensen toch, dit bestaat toch al in ons land, een spaarrekening via groepsaankoop = een beter rente voor iedereen.
De gezinsbond en Fortuneo bank doen dit al samen, leden van de gezinsbond krijgen een hogere rente, die bovendien voor een jaar gegarandeerd is.
De gezinsbond en Fortuneo bank doen dit al samen, leden van de gezinsbond krijgen een hogere rente, die bovendien voor een jaar gegarandeerd is.
Re: Groepsaankoop ???
@ Patrick1
Dan moet je wel lid zijn van de gezinsbond. Als je een initiatief wil nemen zoals met elektriciteit en gas, dan is dat toch niet hetzelfde.
Dan moet je wel lid zijn van de gezinsbond. Als je een initiatief wil nemen zoals met elektriciteit en gas, dan is dat toch niet hetzelfde.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: Groepsaankoop ???
Ja, heel interessant voor ... Obligaties met minimum coupures van ... meer dan 50.000 of meer dan 100.000 euro
Re: Groepsaankoop ???
@ vagannza
De duizenden leden van de gezinsbond, het juiste aantal ken ik niet, zorgen er voor dat de gezinsbond exclusieve voordelen voor zijn leden kan onderhandelen.
Hetzelfde gebeurt bij bijvoorbeeld test-aankoop, hun leden krijgen ook exclusieve voordelen.
Hetzelfde gebeurt bij de banken die cooperatieve aandelen uitgeven, hun leden krijgen ook exclusieve voordelen.
En zo vergeet ik er 'waarschijnlijk' nog, maar het leek mij de moeite de lezers van dit forum op dit voordeel te wijzen, ieder beslist dan voor zichzelf of de voordelen een lidmaatschap rechtvaardigen.
De duizenden leden van de gezinsbond, het juiste aantal ken ik niet, zorgen er voor dat de gezinsbond exclusieve voordelen voor zijn leden kan onderhandelen.
Hetzelfde gebeurt bij bijvoorbeeld test-aankoop, hun leden krijgen ook exclusieve voordelen.
Hetzelfde gebeurt bij de banken die cooperatieve aandelen uitgeven, hun leden krijgen ook exclusieve voordelen.
En zo vergeet ik er 'waarschijnlijk' nog, maar het leek mij de moeite de lezers van dit forum op dit voordeel te wijzen, ieder beslist dan voor zichzelf of de voordelen een lidmaatschap rechtvaardigen.
Re: Groepsaankoop ???
Ik wou vooral zeggen dat je bv voor de gezinsbond lidgeld moet betalen. Dat is bij de groepsaankopen van energie niet het geval.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
- vivadonovan
- Newbie

- Berichten: 13
- Lid geworden op: 08 mei 2012
- Locatie: niet vast
Re: Groepsaankoop ???
Hoeveel meer krijgen ze dan (concrete cijfers graag) en wat zijn de in- en uitstapvoorwaarden?patrick1 schreef:Maar mensen toch, dit bestaat toch al in ons land, een spaarrekening via groepsaankoop = een beter rente voor iedereen.
De gezinsbond en Fortuneo bank doen dit al samen, leden van de gezinsbond krijgen een hogere rente, die bovendien voor een jaar gegarandeerd is.
Re: Groepsaankoop ???
@ vivadonovan
https://www.spaargids.be/sparen/fortune ... ingen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.spaargids.be/sparen/fortune ... ingen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
- vivadonovan
- Newbie

- Berichten: 13
- Lid geworden op: 08 mei 2012
- Locatie: niet vast
Re: Groepsaankoop ???
Peanuts dus + waarschijnlijk een hoop administratieve rompslomp + als ik zie als prive-klant hoe slecht (lees traag) Fortuneo wel werkt; nee bedankt.
-
anonymous
Re: Groepsaankoop ???
Misschien een idee?
De organisatie achter de groepsaankopen doet niet enkel groepsaankopen voor elektriciteit/gas.
Je kan er ook andere zaken mee behandelen.
Zie: http://www.ichoosr.com/nl/index.php?s=g ... rganiseren" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien kan dit vanuit spaargids geregeld worden?
De organisatie achter de groepsaankopen doet niet enkel groepsaankopen voor elektriciteit/gas.
Je kan er ook andere zaken mee behandelen.
Zie: http://www.ichoosr.com/nl/index.php?s=g ... rganiseren" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien kan dit vanuit spaargids geregeld worden?
Re: Groepsaankoop ???
- zal dit dan nog gereglementeerde spaarrekening zijn bij groepsaankoop?
- voor hoge intekeningen staan meeste banken dit al toe waarschijnlijk? of sommige obligaties kunnen enkel op grote schaal aangekocht worden.
Ik twijfel een beetje over de mogelijkheden hiervan.
Bovendien grote spaarproducten/ beleggingen boven 50 000 euro niet meer gecontroleerd door staat?
- voor hoge intekeningen staan meeste banken dit al toe waarschijnlijk? of sommige obligaties kunnen enkel op grote schaal aangekocht worden.
Ik twijfel een beetje over de mogelijkheden hiervan.
Bovendien grote spaarproducten/ beleggingen boven 50 000 euro niet meer gecontroleerd door staat?

