Groepsverzekering
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Groepsverzekering
In het laatste regeerakkoord van de regering Michel staat een zinnetje dat erop neerkomt dat de regering zal onderzoeken hoe in de toekomst de groepsverzekeringen vd werkgever zou moeten worden uitbetaald in verplichte rente ipv de mogelijkheid een eenmalige kapitaalsuitkering.
Blijkt dat Belgie binnen Europa nog 1 van de weinige landen zou zijn waar het kapitaal in 1 keer kan worden uitbetaald maw rente uitkeringen van groepsverzekeringen zou de regel worden.
Heeft iemand iets gelijksaardig gehoord of gelezen ?
Blijkt dat Belgie binnen Europa nog 1 van de weinige landen zou zijn waar het kapitaal in 1 keer kan worden uitbetaald maw rente uitkeringen van groepsverzekeringen zou de regel worden.
Heeft iemand iets gelijksaardig gehoord of gelezen ?
Re: Groepsverzekering
Nee, maar het zou me ook niets verwonderen...
Op termijn zie ik alle pensioen-potjes ook zo behandeld worden (bv ook pensioensparen).
Of dat nu stiefmoederlijk behandelen is of mensen tegen zichzelf beschermen laat ik in het midden...
Ik vraag me af wat er gebeurt met je kapitaal als je zou overlijden bv. 6 maand na pensioen.
Allicht zullen de nabestaanden dan een rente uitgekeerd worden? De verzekeringsmaatschappij zal het best kunnen op antwoorden.
Op termijn zie ik alle pensioen-potjes ook zo behandeld worden (bv ook pensioensparen).
Of dat nu stiefmoederlijk behandelen is of mensen tegen zichzelf beschermen laat ik in het midden...
Ik vraag me af wat er gebeurt met je kapitaal als je zou overlijden bv. 6 maand na pensioen.
Allicht zullen de nabestaanden dan een rente uitgekeerd worden? De verzekeringsmaatschappij zal het best kunnen op antwoorden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Groepsverzekering
Kan verkeerd zijn.Bart schreef: ↑10 juli 2017, 12:23 Nee, maar het zou me ook niets verwonderen...
Maar meen uit het verleden een rente als in leven. ( dacht de term levenslange rente hier van toepassing )
Eens niet meer in leven gaat de rest in de groeps verzekering pot van de andere deelnemers.
Dus nabestaanden niks vermits deelnemer is overleden.
Estate Guru believer.