Groot bedrag overschrijven naar andere bank
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Groot bedrag overschrijven naar andere bank
Hallo, ik had op 2 april een afspraak bij Belfius bank om een bedrag van €15000 over te schrijven naar iemand met een bankrekening van ING. Dit omwille van een aankoop van een auto. 2 april was Goede Vrijdag? Erna was het weekend, dan die maandag 5 april was het paasmaandag, maar vandaag zijn we 12 april en heeft die garage het bedrag nog steeds niet ontvangen.. hoe kan dit? Belfius heeft wel op 6 april mijn bankrekening bevroren om alles na te kijken, omdat er toch wel wat geld opstaat, maar dat was de dag erna al terug goedgekeurd. Alleen is mijn rekening nu nog steeds bevroren? Kan dit dan te maken hebben met het feit dat die storting van €15000 nog steeds niet is aangekomen bij die garage?
Edit: Belfius had mijn rekening bevroren, omdat ik een storting had ontvangen van 25k en op mijn paypal een storting ontvangen van 100k.. was wel dag erna al terug goedgekeurd want ze konden niets vinden ivm fraude en ze zeiden dat ik binnen 1-2 dagen terug op mijn rekening zou moeten kunnen.. maar nog steeds bevroren.
Edit: Belfius had mijn rekening bevroren, omdat ik een storting had ontvangen van 25k en op mijn paypal een storting ontvangen van 100k.. was wel dag erna al terug goedgekeurd want ze konden niets vinden ivm fraude en ze zeiden dat ik binnen 1-2 dagen terug op mijn rekening zou moeten kunnen.. maar nog steeds bevroren.
Laatst gewijzigd door Skits7 op 12 april 2021, 15:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Groot bedrag overschrijven naar andere bank
Al eens geprobeerd om Belfius te contacteren?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Voor eender welke overschrijving wordt je rekening niet geblokkeerd of bevroren.
Het bedrag gaat eraf en je saldo wordt verminderd.
Meer moet dat niet zijn.
Inderdaad : vraag eens aan Belfius wat er gebeurd is en waarom.
Garage heeft het geld nog niet gehad ? Kijk eens wanneer het geld er eventueel bij jou af gegaan is of niet.
Tegen een bedrag van minder dan 1 euro extra kon Belfius het geld instant overschrijven naar de ING rekening. Dat duurt 5 seconden.
Het bedrag gaat eraf en je saldo wordt verminderd.
Meer moet dat niet zijn.
Inderdaad : vraag eens aan Belfius wat er gebeurd is en waarom.
Garage heeft het geld nog niet gehad ? Kijk eens wanneer het geld er eventueel bij jou af gegaan is of niet.
Tegen een bedrag van minder dan 1 euro extra kon Belfius het geld instant overschrijven naar de ING rekening. Dat duurt 5 seconden.
Belfius gebeld, zij zeggen dat het nog steeds onderweg is.. begrijp gewoon niet hoe het zo lang kan duren?
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik had al lang contact opgenomen met mijn bank in zo'n situatie.
Lijkt me al vrij bizar dat een bank je bankrekening blokkeert om alles na te kijken. Alarmen gaan af bij verdachte transacties, ik zie niet in waarom 15k overschrijven een verdachte transactie is. Ik schrijf al is meer geld over tussen banken, en heb nog nooit enig probleem gehad.
Natuurlijk, als je plots 15000 euro cash gaat storten mag je je wel aan vragen verwachten. Omdat dan de herkomst van het geld als dubieus gezien wordt. Maar je kan als particulier trouwens maar 3000euro per maand storten. Bedrijf kan tot 6000 euro storten per maand.
Natuurlijk, als je plots 15000 euro cash gaat storten mag je je wel aan vragen verwachten. Omdat dan de herkomst van het geld als dubieus gezien wordt. Maar je kan als particulier trouwens maar 3000euro per maand storten. Bedrijf kan tot 6000 euro storten per maand.
Belfius had mijn rekening bevroren, omdat ik een storting had ontvangen van 25k en op mijn paypal een storting ontvangen van 100k.. was wel dag erna al terug goedgekeurd
Was het rekeningnummer van de garage juist ingegeven? Kijk eens of het niet op de zichtrekening van de garage bij Belfius is gebeurd. Dan staat er iets als "Met goedkeuring van de begunstigde geboekt op zijn rekeningnummer".Skits7 schreef: ↑12 april 2021, 14:11 Hallo, ik had op 2 april een afspraak bij Belfius bank om een bedrag van €15000 over te schrijven naar iemand met een bankrekening van ING. Dit omwille van een aankoop van een auto. 2 april was Goede Vrijdag? Erna was het weekend, dan die maandag 5 april was het paasmaandag, maar vandaag zijn we 12 april en heeft die garage het bedrag nog steeds niet ontvangen.. hoe kan dit? Belfius heeft wel op 6 april mijn bankrekening bevroren om alles na te kijken, omdat er toch wel wat geld opstaat, maar dat was de dag erna al terug goedgekeurd. Alleen is mijn rekening nu nog steeds bevroren? Kan dit dan te maken hebben met het feit dat die storting van €15000 nog steeds niet is aangekomen bij die garage?
Mogelijk had Belfius wel die 25k onderzocht en vrijgegeven op 6/4. Is die PayPal rekening gelinkt aan uw Belfius rekening? Maar pas nadien die 100k van PayPal zien verschijnen in hun overzicht. Die zijn ze mogelijk nu aan het onderzoeken. Vraag Belfius om de reden van blokkering en waarom de overschrijving nog niet is uitgevoerd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Vreemd verhaal... kan je bij Belfius niet gewoon online een overschrijving van 15.000 EUR doen ?
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 12 april 2021, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor zo een bedrag voor een auto betaal je met een gewaarborgde bankcheque op uw naam. Bij overdracht teken je op de achterzijde ( betaalbaar aan ...... )
Is de wagen niet in orde geeft je de cheque gewoon terug aan je bank, en het geld komt terug op uw rekening.
Eerst zien dat de wagen in orde is en dan betalen..
Is de wagen niet in orde geeft je de cheque gewoon terug aan je bank, en het geld komt terug op uw rekening.
Eerst zien dat de wagen in orde is en dan betalen..
Jaja, ben de auto ook uiteraard gaan bekijken, heb getekend en voorschot betaald. Moest enkel nog het restbedrag van €15000 betalen.
Neen is boven het limiet. Ik had een week op voorand Belfius gebeld en uitgelegd dat ik een auto wil aankopen en €15000 zou moeten overschrijven en toen hebben ze me ingepland voor een afspraak. Vervolgens, die dag uitschrijving uitgevoerd, is ook van de rekening afgegaan.EarthNvstr1 schreef: ↑12 april 2021, 16:01 Vreemd verhaal... kan je Belfius niet gewoon online een overschrijving van 15.000 EUR doen ?
Ja, mijn paypal is gekoppeld aan mijn bankrekening van Belfius.. daarom dat ik denk dat het mss iets met elkaar temaken heeft? Mss omdat ze mijn rekening hebben bevroren, de overschrijving later aankomt geen idee snap het niet. Heb meerdere x gebeld, ik kon zgz vorige woensd tenlaatste terug aan mijn rekening.. maar helaas.Tycoon schreef: ↑12 april 2021, 15:57Was het rekeningnummer van de garage juist ingegeven? Kijk eens of het niet op de zichtrekening van de garage bij Belfius is gebeurd. Dan staat er iets als "Met goedkeuring van de begunstigde geboekt op zijn rekeningnummer".Skits7 schreef: ↑12 april 2021, 14:11 Hallo, ik had op 2 april een afspraak bij Belfius bank om een bedrag van €15000 over te schrijven naar iemand met een bankrekening van ING. Dit omwille van een aankoop van een auto. 2 april was Goede Vrijdag? Erna was het weekend, dan die maandag 5 april was het paasmaandag, maar vandaag zijn we 12 april en heeft die garage het bedrag nog steeds niet ontvangen.. hoe kan dit? Belfius heeft wel op 6 april mijn bankrekening bevroren om alles na te kijken, omdat er toch wel wat geld opstaat, maar dat was de dag erna al terug goedgekeurd. Alleen is mijn rekening nu nog steeds bevroren? Kan dit dan te maken hebben met het feit dat die storting van €15000 nog steeds niet is aangekomen bij die garage?
Mogelijk had Belfius wel die 25k onderzocht en vrijgegeven op 6/4. Is die PayPal rekening gelinkt aan uw Belfius rekening? Maar pas nadien die 100k van PayPal zien verschijnen in hun overzicht. Die zijn ze mogelijk nu aan het onderzoeken. Vraag Belfius om de reden van blokkering en waarom de overschrijving nog niet is uitgevoerd.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Idd, best horen bij Belfius. Het lijken mij nu toch niet zo'n onoverkomelijke bedragen te zijn om daar al problemen mee te hebben. Het enige wat ik kan bedenken is dat één van die bedragen van of naar een rekening gaat die ze al door verdachte transacties in het oog houden. 

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Normaal blokkeerd PayPal enkel het bedrag op hun rekening gedurende 3-5 dagen en geeft dat nadien vrij. Maar reeds doorgestort bedragen worden op de gelinkte rekening geblokkeerd. Dat is vooral voor de terugbetalingen aan de koper het geval.
Ondertussen vond ik dit in de belfius klantenzone https://www.belfius.be/webapps/nl/selfc ... eblokkeerd
Eventueel zou je in de toekomst een niet geoorloofde rekeningstand kunnen hebben. Kijk daarom je saldo en de gereserveerde betalingen in de toekomst na.
Idd vraag via de beveiligde mailomgeving in de app aan Belfius waarom de rekening geblokkeerd is. Daar reageren ze steeds op binnen de 3 werkdagen, meestal de dag zelf.
Ondertussen vond ik dit in de belfius klantenzone https://www.belfius.be/webapps/nl/selfc ... eblokkeerd
Eventueel zou je in de toekomst een niet geoorloofde rekeningstand kunnen hebben. Kijk daarom je saldo en de gereserveerde betalingen in de toekomst na.
Idd vraag via de beveiligde mailomgeving in de app aan Belfius waarom de rekening geblokkeerd is. Daar reageren ze steeds op binnen de 3 werkdagen, meestal de dag zelf.